Geen beeld op nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06-2025
Ik heb zojuist me nieuwe pc in elkaar gezet;
Epox 8KHA+ (N+ rev 2.0)
Athlon XP 1800+ unlocked (op hcc)
256 MB Kingston DDR Ram
Asus V7700 Geforce 2 Titanium 64 MB DDR + tv-out
30 GB Maxtor 5400 rpm
40 GB Maxtor 7200 rpm
Hitachi DVD-Rom
HP CD-Rewriter
no-name floddy-drive

als ik m nou opstart geeft m'n monitor helemaal geen beeld, ook als ik alle schijven loshaal doet ie niets...
de hdd-led en de powerled branden wel en de resetknop werkt, ook het num-lock-ledje op het toetsenbord brand en het ledje in m'n optische muis brand gewoon...

Bios resetten of FSB op 100 zetten werkt ook niet.
andere monitor met andere kabels geeft ook geen beeld.

De Diagnostic Leds op m'n Mobo geven FF aan, nou las ik net dat dat altijd zo was als je pc goed draaide maar in het papiertje bij m'n Mobo staat dat dat aangeeft dat er een fout in de Bios zit of dat moederbord verwisseld moet worden...

wie helpt mij???

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 13:55
Piept ie ook niet?
En misschien is er wel iets misgegaan bij het unlocken van je proc oid.

• DoD Cerberus
vergeten te zeggen, de geunlockte processor is getest op de HCC en daar deed ie t prima...

hij piept niet!

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

gewoon teruggaan naar de winkel
als die ledjes aangeven dat het mobo verwisseld moet worden, lijkt me dat niet helemaal ok

• DoD Cerberus
maar ik las in een ander topic dat die ledjes betekenen dat alles werkt, dus dat weet ik ook niet zeker...

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

mail Epox, dan weet je het zeker

support@epox.nl

• DoD Cerberus
ik heb net een mailtje gestuurd...

• DoD Cerberus
klein schopje :)

niemand?

ik wordt het zat om op me server te motten internetten :(

Verwijderd

Sorry Tim... ook ik vrees dat het toch echt je mobo is. Stop desnoods je V7700 ff in je oude computer. Ga gewoon morgen meteen terug naar 'de' winkel. Ze doen daar niet zo moeilijk...

• DoD Cerberus
helaas, m'n oude comp heeft geen AGP-slot

Verwijderd

Tja... maar eigenlijk was dat zoiezo al geen serieuze optie aangezien andere (PCI-?)kaarten het ook al niet deden op je epox.

Verwijderd

"FF" is toch of proc ,chipset of geheugen...
of zit ik er naast :?

• DoD Cerberus
volgens mij niet, hierover staat iig ook niets in het boekje van m'n mobo dus...

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

een virend van mij heeft ook een epox met kt133a chipset en die geeft ook FF aan als de bios helemaal klaar is met posten enzo

• NG
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

NG

bzzzzt.

FF betekent gewoon dat hij de bootprocedure voltooid heeft?

• Albinoraptor
  • Laatst online: 09:16
Waarschijnlijk agp kaart.
Heb je een PCI grafische kaart?
Zo ja doe die er in(dan zal je waarschijnlijk wel beeld krijgen) en installeer dan AGP kaart in windows. Heb ik ook 1 keer last van gehad. Daarna nooit meer. Heel raar. Maar ik zou zeggen probeer het.

• DoD Cerberus
Op maandag 26 november 2001 21:52 schreef Albinoraptor het volgende:
Waarschijnlijk agp kaart.
Heb je een PCI grafische kaart?
Zo ja doe die er in(dan zal je waarschijnlijk wel beeld krijgen) en installeer dan AGP kaart in windows. Heb ik ook 1 keer last van gehad. Daarna nooit meer. Heel raar. Maar ik zou zeggen probeer het.
goede tip, thx, alleen had ik dit zlef ook al geprobeerd met m'n oude Ati Rage PCI kaart en die gaf dezelfde fout, dus daar kan het volgens mij niet aan liggen....

• Albinoraptor
  • Laatst online: 09:16
Op maandag 26 november 2001 22:14 schreef The_Operative het volgende:

[..]

goede tip, thx, alleen had ik dit zlef ook al geprobeerd met m'n oude Ati Rage PCI kaart en die gaf dezelfde fout, dus daar kan het volgens mij niet aan liggen....
Hmm dan zou ik het ook niet zo snel weten.
Maar toch waarschijnlijk AGP kaart.

• DoD Cerberus
t wordt nou nog vreemder, toen ik gisteravond naar me kamer ging zag ik dat het num-lock lampje van m'n keyboard en het lampje van m'n optische muis allebei branden, terwijl de pc uit stond! dus ik, nou ja, t zal wel een foutje zijn dus ik zet de pc aan en weer uit, blijven die lampeis gewoon branden!

• DoD Cerberus
schopje, weet niemand t??

Verwijderd

Domme opmerking, ma probeer nekeer je Ram in een ander sleufje te steken, probeer alledrie of allevier de sleuven is, da werkte bij nen maat van mij, nochtans was zijn eerste keer logisch in 1e sleuf, maar het moest blijkbaar in de 4e

De eerste keer dat je dan opstartte zal je mobo een foutmelding gegeven hebben maar daarna doet dat mobo dat niemeer! raaaaaar maar is probere waart!

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 09:31
Op dinsdag 27 november 2001 10:01 schreef The_Operative het volgende:
t wordt nou nog vreemder, toen ik gisteravond naar me kamer ging zag ik dat het num-lock lampje van m'n keyboard en het lampje van m'n optische muis allebei branden, terwijl de pc uit stond! dus ik, nou ja, t zal wel een foutje zijn dus ik zet de pc aan en weer uit, blijven die lampeis gewoon branden!
Dat is wake on keyboard en mouse :D

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 09:31
Ik heb zoiets trouwens ook al eens eerder gehad, bleek achteraf dat het moederbord ergens een stukkie beschadigde bedrading had.
Hij starte wel op, maar er was nergens iets te bekennen van output (beeld dus).

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• Flappie
  • Laatst online: 07:04
video kaart probleempje?

Verwijderd

je hebt geen beeld en toch kan je in de bios de FSB op 100 zetten :?
leg dat dan eens uit.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
- sluiting in je kast
- haal de cpu een keer eruit en bevestig hem weer goed
- bios resetten

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• DoD Cerberus
Op dinsdag 27 november 2001 20:27 schreef Rembo het volgende:
je hebt geen beeld en toch kan je in de bios de FSB op 100 zetten :?
leg dat dan eens uit.
met een jumper op je moederbord!
ik heb niet gezegd dat ik t in me bios deed...

• DoD Cerberus
update;

ik heb alle kabels losgehaald en weer aangesloten; niets :'(
geheugen losgehaald en verplaatst naar andere dimms; niets :'(
Mailtje gestuurd naar Epox; geen antwoord :'(
processor losgehaald en weer teruggeplaatst; niets :'(
bios ge-reset; niets :'(

conclusie; hele pc opnieuw gebouwd, geen resultaat... :'(

ik hoop dat ik vanmiddag ff naar de winkel kan van m'n moederbord zodat zij er ff naar kunnen kijken....

• The_wave
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 20:15
Staat je Bios clear jumper wel goed ? hier was laatst ook een topic over dacht ik :?

Je hebt gereset dus het zal wel goed staan dan :)

• DoD Cerberus
Op woensdag 28 november 2001 12:43 schreef The_wave het volgende:
Staat je Bios clear jumper wel goed ? hier was laatst ook een topic over dacht ik :?
die kan maar op 2 manieren staan, de een dan wordt ie ge-cleared, maar start je pc dus niet op
de ander staat ie gewoon en start ie dus wel op,
mijn pc start dus wel gewoon op maar geeft geen beeld...

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
normaal gesproken ligt dit probleem aan de cpu
maar ht kna ook het moederboard zijn :)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• DoD Cerberus
ik ben net dus naar de winkel geweest, het moederbord is getest en dat doet het gewoon, maar de processor is getest op de HCC en die doet het ook, ik weet dus echt niet meer waar t aan ligt!

• DoD Cerberus
ik heb net alles weer angesloten en als ik m'n systeem opstart flikkert het beeld van me monitor wel, maar t blijft nog steeds No Signal zeggen....

ik ben bang dat t aan m'n processor ligt, alle andere dingen heb ik of getest of uitgesloten....

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
neem dan heel je computer mee..of alleen mobo+proc+mem+videokaart...en laat ut zien..:?

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

heb je het mobo op 'pootjes' tegen je kast gemonteerd of direct op de plaat zonder de afstandhoudertjes. Zit er misschien een schroefje klem onder het bord? Dan heb je misschien kans op sluiting waardoor je PC niet doorstart.

Als hij verder goed zit en geen piepjes geeft dan kan het toch best je CPU zijn, of je VGA uitgang (kaart verder goed gedetecteerd anders piept ie lang-3xkort) of errug brak geheugen.

suc6

• DoD Cerberus
Op woensdag 28 november 2001 15:57 schreef ThaNetRunner het volgende:
neem dan heel je computer mee..of alleen mobo+proc+mem+videokaart...en laat ut zien..:?
dat doen ze niet want alleen t mobo komt bij hun vandaan..

• DoD Cerberus
Op woensdag 28 november 2001 16:00 schreef I.Nijman het volgende:
heb je het mobo op 'pootjes' tegen je kast gemonteerd of direct op de plaat zonder de afstandhoudertjes. Zit er misschien een schroefje klem onder het bord? Dan heb je misschien kans op sluiting waardoor je PC niet doorstart.

Als hij verder goed zit en geen piepjes geeft dan kan het toch best je CPU zijn, of je VGA uitgang (kaart verder goed gedetecteerd anders piept ie lang-3xkort) of errug brak geheugen.

suc6
pootjes zitten erop, hij maakt geen contact
VGA uitgang kan niet want op een oude pci-kaart geeft ie ook geen beeld.
Kingston is volgens mij niet echt brak geheugen, of wel?

dus dan mot t me CPU zijn

Pagina: 1