DJ programma's

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• urf
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik wil graag een eigen mengpaneel ed aanschaffen zodat ik zelf kan gaan draaien.

Dit lijkt me allemaal heel erg leuk maar ik wil voor ik er aan begin eerst ff zeker weten dat ik het niet na een paar maanden niet meer leuk vind.

Weten jullie of er een programma is waarmee je ook kan mixen en wat ook een beetje realistisch is?

Liefst gratis :)

bvd

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:52

Metten

ik hou het graag simpel

BPM Studio
www.alcatech.com

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
de beste, voor als je 2 geluidskaarten en een mengpaneel hebt:

Deejaysystem

Verwijderd

Probeer deze eens:

www.atomixmp3.com

• urf
  • Niet online
Atomix mp3 heb ik al.

Ik heb alleen het idee dat niet echt realistisch is. Of zit ik hier naast? En ik mis ook al die knopjes (die je op een echt mengpaneel wel hebt) om de bas, hoge tonen ed weg te kunnen draaien.

• urf
  • Niet online
Dat pcdj werkt wel lekker moet ik zeggen (silver edition).
Is er alleen een manier waarop je kunt zien of de bas gelijk loopt? Want als ik tussendoor ff naar die ander ga luisteren is het natuurlijk nix.

Verwijderd

Op maandag 26 november 2001 15:37 schreef Metten het volgende:
BPM Studio
www.alcatech.com
Gebruik ik ook, zelf als mijn standaar mp3 speler. Hier kan je echt heel goed mee mixen, moet je wel 2 geluidskaarten hebben, tenminste, wanner je een redelijke mix wil maken. Vooral handig is de bpm counter, die werkt perfect. Je kan het ook aansturen via een extern apparaat. Net zo'n programma als wat ze ook veel bij radiostations gebruiken.

Verwijderd

Mixvibes is ook wel geinug. http://www.mixvibes.com

Gebruik zelf bpm studio pro 4.0

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ik denk dat je er niet achter zult komen of draaien iets voor je is als je het alleen maar op je PC gaat proberen; het gevoel om direct met CD's en/of platen te werken is toch heel anders dan met mp3tjes.

Pitchcontrols van computermixprogamma's werkt totaal anders doordat je met je muis zit te pielen.

Maar BPM is wel leuk. Alleen niet gratis als je niet kunt zoeken. ;)

• urf
  • Niet online
BPM studio heb ik al. (Pro 4.0)
Kan je als je 2 geluidskaarten hebt ook de ene afluisteren terwijl je de andere draait? En die daarna gewoon via de zelfde geluidskaart mixen? Het moet natuurlijk wel allemaal via dezelfde boxjes. Alleen wil ik mijn koptelefoon gebruiken om ff te luisteren of het gelijk loopt.

Greetz, alvast bedankt voor jullie reacties

Verwijderd

Koop dan boxjes met 2 aansluit mogelijkheden zodat je beide geluidskaarten er op kunt aansluiten.

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op woensdag 28 november 2001 15:31 schreef qweenix het volgende:
Kan je als je 2 geluidskaarten hebt ook de ene afluisteren terwijl je de andere draait? En die daarna gewoon via de zelfde geluidskaart mixen? Het moet natuurlijk wel allemaal via dezelfde boxjes. Alleen wil ik mijn koptelefoon gebruiken om ff te luisteren of het gelijk loopt.

Nee, daar heb je een mixer voor nodig. Input 1 (van geluidskaart 1) in kanaal 1 en input van geluidskaart 2 in kanaal 2.

Maar zonder mixertje is het ook haast geen doen om behoorlijk met BPM te klooien.

Je hoeft niet per-se twee geluidskaarten te hebben; met een surround schijnt het ook te lukken (4 uitgangen; 2X links en 2X rechts)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op woensdag 28 november 2001 15:31 schreef qweenix het volgende:

kan makkelijk, gewoon bij beide spelers dezelfde kaart selecteren en dan monitor-out op je 2e kaart zetten.

Verwijderd

Je kunt wel aan de gang gaan met computer spul maar dat is toch altijd anders als dat je ergens moet draaien (feest ofzo)
In het echt is het natuurlijk veel leuker (en moeilijker)
zeker als je publiek uit zn dak gaat :)

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 02:54 schreef MisterDon het volgende:

[..]

Nee, daar heb je een mixer voor nodig. Input 1 (van geluidskaart 1) in kanaal 1 en input van geluidskaart 2 in kanaal 2.

Maar zonder mixertje is het ook haast geen doen om behoorlijk met BPM te klooien.

Je hoeft niet per-se twee geluidskaarten te hebben; met een surround schijnt het ook te lukken (4 uitgangen; 2X links en 2X rechts)
Bij PCDJ Red lukt het inderdaad met een surround kaart met uitgangen voor de 'fronts' en de 'rears', ben ik momenteel mee aan het experimenteren. Ik weet alleen niet of je er dan fatsoenlijke mixen mee kan opnemen (bvb met Cooledit). Iemand ervaringen mee (zijn er bvb. nadelen t.o.v. twee aparte geluidskaarten?)?

Verwijderd

de voor en achter uitgangen klinken ietsje anders. Bij BPM studio kan je dit compeneren met de ingebouwde EQ. Bij PCDJ kan het niet en moet je het op je mixer compenseren.

• urf
  • Niet online
Op donderdag 29 november 2001 10:24 schreef casje_iersel het volgende:
Je kunt wel aan de gang gaan met computer spul maar dat is toch altijd anders als dat je ergens moet draaien (feest ofzo)
In het echt is het natuurlijk veel leuker (en moeilijker)
zeker als je publiek uit zn dak gaat :)
Dat begrijp ik maar ik wil eerst ff kijken of ik het een beetje leuk vind.

• urf
  • Niet online
Ik heb PCDJ red nu op de volgende instelling staan:

Enable SB live support
Use built in stereo mixer, main to rear out, monitor to front out.

Heeft iemand enig idee of het nu mogelijk is mijn boxen (surround) nu zo aan te sluiten dat ik via de ene player a hoor en via de andere player b? En kan ik dat wisselen? Want dan kan ik bijv. mijn koptelefoon op de front aansluiten zodat ik kan kiezen om ff iets te luisteren zonder dat het door mijn boxen komt en het later ook via mijn boxen laten gaan en de andere via mijn koptelefoon.

IEMAND?? :?

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op donderdag 29 november 2001 16:07 schreef qweenix het volgende:
Want dan kan ik bijv. mijn koptelefoon op de front aansluiten zodat ik kan kiezen om ff iets te luisteren zonder dat het door mijn boxen komt en het later ook via mijn boxen laten gaan en de andere via mijn koptelefoon.
hmm sorry hoor maar die zin snap ik écht helemaal niets van

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

Je vind het gegarandeerd leuk ... als je begint ben ej meteen verkocht ... ik zou gewoon lekker een mengtafeltje kopen + 2 cd-spelers/draaitafels 8-)

• urf
  • Niet online
Op donderdag 29 november 2001 16:12 schreef Flat© het volgende:

[..]

hmm sorry hoor maar die zin snap ik écht helemaal niets van
Oke, ff overnieuw: Ik wil player A via mijn boxen laten lopen en player B via mijn koptelefoon. Ik wil dit ook kunnen wisselen zodat ik het mix over dezelfde boxen. Ik heb een kaart en ik las dat je het kon doen door de ene op left aan te sluiten en de andere op right. (of front en rear) Hoe moet dit?

• urf
  • Niet online
Het doel is dus dat ik een nummer via mijn koptelefoon kan beluisteren voordat ik het mix met het andere nummer. Hoe moet dit met 1 geluidskaart in PCDJ red? (SB live, 4 boxen + subwoofer)

Het mag eventueel ook met een ander programma maar dan wel graag de naam vermelden.

Verwijderd

Bij PCDJ Red en met 'SB Support' bij je geluidskaart 'enabled' (of als je een tweede geluidskaart installeert) krijg je in princiepe naast de 'volume sliders' (of hoe noem je die dingen) van elke speler een knopje met 'cue' bij. Sluit nu je boxen aan op de 'front' van je soundcard en je hoofdtelefoon op de 'rear'

Beluister je nummer via de boxen in speler A of B, laad het andere nummer in de andere player (dus uit de waitlist naar de player slepen), zet de 'volume slider' van de speler die je wil voorbeluisteren op nul, klik op het 'cue' knopje bij die speler, druk op play (bij de player die je voorbeluistert) en met een beetje geluk kan je dat dan ook horen door de hoofdtelefoon.

Heb je de BPM 'gematchd' dan smijt je het in de mix door gewoon je volume slider te openen (maar dát had je misschien zelf ook wel gevonden ;)).

Kort uitgelegd: je players spelen allebei steeds door de uitgang voor je boxen, maar met de 'cue'(niet te verwarren met de cue die naaste de 'play' knop staat) van de speler aan en z'n volume op nul kan kan je hem voorbeluisteren.

Het heeft bij mij ook even geduurd eer ik de juiste manier had, maar met een beetje zoeken in de mixerinstellingen van je geluidskaart (ook belangrijk natuurlijk, wil je je niet suf zoeken waarom die #?$*! hoofdtelefoon geen geluid geeft), en met de handleiding erbij (http://www.visiosonic.com/Manuals/RedBook.pdf) zal je het wel vinden denk ik. Succes!

• urf
  • Niet online
Hij doet het!!! Dankje! :)
Ik ben een gelukkig man 8-)

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
relaxed als je zo snel "gelukkig" kunt zijn.. :)

• urf
  • Niet online
Goed he? :)
Heb ik de hele dag op geoefend :P

(niveau daalt!! :))

edit:
smiley werkte niet :(

• FreakR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 15:54
Ik vind zelf Traktor: DJ Mixer beter dan PCDJ (8>

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Ik werk met BPM Studio 4 Pro + extern mengpaneel... Werkt lekker hoor :)

#

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

hmz.. ik vind et gezeur :9

ligt eraan wat voor DJ,.. zelf maken of mixen.. zo te zien mixe, maar neit duidelijk

Waar je goed mee kan werken is een automatisering van behringer..gezien bji feedback voor 2a 300 piek. Schaf daarbij REASON aan. Doe daar ff een goedkope versie cubase aan en je bent compleet. Wil je compleet met ALLES zijn. Neem dan creamware pulsar (slechts 5000 piek..maar dat wil je niet :D )

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Hydraulik-Phunk
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik vind zelf Traktor Dj Studio ook erg vet, vooral vanwege de equalizer en cuefuncties. Wat ook wel leuk is is die scratchfunctie waar je best grappige dingen mee kan doen.
En je kunt realtime je mix opnemen naar wav, wat ook wel een voordeel is.
Alleen vind ik de pitchcontrol minder dan BPM studio omdat dit in Traktor eigenlijk een Tempo control is, maar t is echt een aanrader.

http://www.nativeinstruments.com is geloof ik de site.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op zondag 02 december 2001 02:11 schreef gitaarwerk het volgende:
hmz.. ik vind et gezeur :9

ligt eraan wat voor DJ,.. zelf maken of mixen.. zo te zien mixe, maar neit duidelijk
iemand die nummers maakt, heet toch ook gewoon producer?
Waar je goed mee kan werken is een automatisering van behringer..gezien bji feedback voor 2a 300 piek. Schaf daarbij REASON aan. Doe daar ff een goedkope versie cubase aan en je bent compleet. Wil je compleet met ALLES zijn. Neem dan creamware pulsar (slechts 5000 piek..maar dat wil je niet :D )
:?

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

Met PCDJ Red is er dan ook de mogelijkheed om op te nemen, want ik heb nu met dat programma hele mooie mixen gemaakt van anderhalf uur maar kan ik die ook opnemen???

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 11:37

BaRF

bijna kerst

Op zondag 02 december 2001 18:22 schreef Flat© het volgende:

[..]
iemand die nummers maakt, heet toch ook gewoon producer?
[..]
of artiest? :) producer is toch meer degene die ook andere rotzooi regelt :? uhm ach nevermind, be a Dj! whaa bij ons verkopen we ook vette zooi zoals dubbelle cd spelers (nu skytec 2400 voor 1079,- :P) en mixers maarja, geen geld... snig snig :'(

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Okee nog 1 keer:

DJ mixt muziek.
Producer maakt muziek.

Geloof dat nog niet iedereen dat door heeft.

Verwijderd

En als je DJ wil worden zit er niets anders op dan een redelijke zak met duiten uit te geven...

Ik heb 2 SL1200s gekocht a 1600 piek per stuk, en een Mengpaneeltje voor 650 piekies...

Dat is nu ruim een jaar geleden, en ik ben nog steeds bagger op die dingen, maar het klinkt al een heel stuk beter dan voorheen...
Geduld moet je zeker wel hebben, en een vast maandelijks inkomen is ook wel handig als je ook daadwerkelijk platen wil gaan kopen :) Vergis je niet, 400 piek per maand is zo uitgegegeven aan die dingen...

Wil je Producer worden dan kun je het beste in fases werken... Begin bij REASON van propellerheads. Als je daar leuke dingen mee kan doen kun je altijd verder kijken. Het leuke van REASON is dat je je nummer kunt renderen naar een 24 bits 96Khz master zoals ze die ook in studios gebruiken.

(Ik ben DJ/Producer, in beide niet succesvol, maar het blijft leuk om te doen)

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Sommige mensen zijn misschien nog niet goed in produceren of draaien, maar wel in te veel geld uitgeven....

1600 piek voor een Technics? Da's wel erg veel hoor! :D

Verwijderd

Op Sunday 09 December 2001 20:57 schreef MisterDon het volgende:
Sommige mensen zijn misschien nog niet goed in produceren of draaien, maar wel in te veel geld uitgeven....

1600 piek voor een Technics? Da's wel erg veel hoor! :D
Ik was voor me de mijne 1200 kwijt (doet zijn naam eer aan :P) en dat is niet eens zo gek lang geleden.
Pagina: 1