2x 256MB 700nogwat???

Pagina: 1
Acties:

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:50

sus

is druk :+

Topicstarter
Mensen ik heb een probleem:

Ik heb op mijn mobo (JetWat 542B) 2 bankjes voor 168pins geheugen. Hierin zit op dit moment 1x 256MB, en 1x 64MB.

Nu heb ik op de afgelopen HCC dagen 256MB geheugen gekocht, ook p133 net als wat erin zit.

Ik heb het reepje er ingezet ipv de 64MB, maar als ik hem aanzet dan zie ik dat ik 700nogwat aan geheugen heb. Vinnik niet erg in principe, maar het is dus niet goed. Ik heb hem laten testen op de HCC-testbank, en daar zeiden ze dat hij goed was. Ook in mijn PC doet hij het goed, totdat ik er 2x 256MB inzet.

Nu heb ik in mijn boekje gekeken, en zie dat er max. 128MB per slot inkan. Dat vind ik dus vreemd, want 1x256MB doet het wel :? :?

Hoe kan ik nu zorgen dat ik beide 256MB-reepjes kan gebruiken? Moet ik daarvoor mijn BIOS flashen, of is dit een hardwarematig probleem.

Als het niet kan is het geen weggegooid geld, dan gaat hij gewoon ff in de kast totdat ik een nieuwe PC koop (begin volgend jaar). 't is dus geen miskoop, maar als ik hem nu zou kunnen gebruiken, graag !!!

tnx in advance!

edit:

topic-titel moet zijn: 2x 256MB = 700nogwat ??

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
hoe kom je bij 700 nog wat?

256*2 = 512 hoor :Z

maar je kan vaak je mobo nie flashen dat ie het toch aankan, ik denk dat je het in de kast kan leggen ;(

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op maandag 26 november 2001 15:35 schreef Cartman! het volgende:
hoe kom je bij 700 nog wat?

256*2 = 512 hoor :Z
Mjah, vraag dat aan die pc..

Ik ken het bordje verder niet.. Het merk echter wel.. (da's niet zo goed.. vraag maar een keer na aan havana..) ;)

Wat doet hij als je enkel die nieuwe module gebruikt!? (misschien heeft het iets met enkelzijdig/dubbelzijdig te maken!?)

• Cartman!
  • Niet online
dat staat als het goed is allemaal in je handleiding van je mobo. En anders moet je even op de website kijken.

Ik ken jetway..... ;(

• sus

sus

Topicstarter
Als ik alleen die nieuwe module erin zet, werkt hij goed, gewoon 256MB. Als ik er 64MB bij zet, heb ik gewoon 320MB RAM.

Als ik er dan 2x 256MB van maak, dan geeft hij ineens 700nogwat aan geheugen aan. En dan loopt windows (98SE/XP) vast bij het opstarten (ik denk op het moment dat het geheugenbeheer wordt gestart :? )

Beide 256MB modules zijn double-sided.

Info over het bordje staat hier. Ik heb de versie zonder onboard geluid (542B, met sound is 542BS)

Ik zie net dat ik maar 384MB erin kan proppen :( :(

Is dit met drivers voor chipset/bios-update op te lossen??

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:55

MartNL

Op maandag 26 november 2001 15:46 schreef suspicious het volgende:

Info over het bordje staat hier. Ik heb de versie zonder onboard geluid (542B, met sound is 542BS)

Ik zie net dat ik maar 384MB erin kan proppen :( :(

Is dit met drivers voor chipset/bios-update op te lossen??
Dat zal je bv op de website kunnen vinden.

• sus

sus

Topicstarter
Owkee, d'r staan een heleboel BIOS-sen... (verschillende versie's).

Als ik de laatste (dus nieuwste) neem, zijn dan ook meteen de andere versie daarin verwerkt? Of moet ik ze allemaal downloaden?

Verwijderd

ik heb hier ook een oude p200mmx , als ik daar 128mb in doe dan vind ie er 32mb, en als ik 2x 128 in doe vind ie 128.. echt wazig >:)

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Op maandag 26 november 2001 15:53 schreef suspicious het volgende:
Als ik de laatste (dus nieuwste) neem, zijn dan ook meteen de andere versie daarin verwerkt? Of moet ik ze allemaal downloaden?
Alleen de laatste is meer dan voldoende.... :z

• Liggie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2022
in de laatste bios zitten alle wijzigingen verwerkt.
In principe zet je er gewoon een hele nieuwe bios in. Het is namelijk geen toevoeging aan je huidige bios maar een hele versie.

Verwijderd

En wat als ze je nou (per ongeluk :9) een 512MB reep hebben geleverd:?
Dan heb je 768MB ipv 512MB
Als je het zeker wilt weten moet je die reep die je hebt gekocht ff alleen in de PC stoppen en dan eens opstarten.

• sus

sus

Topicstarter
Hij geeft bij het opstarten aan dat er de volgende hoeveelheid ram inzit:

786432

Da's dus 1x 512 en 1x 256, klopt precies.

Nu heb ik hem in een andere PC gezet, en daar ziet hij maar 131072 MB, das dus een 128MB reepje.

In mijn eigen PC geeft hij aan dat het een 256 module is (als ik hem alleen erin zet), tot de laatste keer. Toen gaf hij ineens 524288 aan. Da's dus voor een 512MB reepje.

Ik weet het nu echt niet meer, maar ik weet wel dat ik hem niet in mijn huidige PC kan gebruiken, na een biosflash doet hij het nog niet. Hij is goed (HCC-testbank).

• Cartman!
  • Niet online
dan zal er toch iets zijn zodat die mobo's het verschillend detecteren.

Je zou nog het reepje er enkel in kunnen zetten en met SiSoft Sandra het reepje kunnen identificeren ofzow, naar merk enzow, zodat je misschien kan achterhalen om wat voor iets het gaat. En daaruit een conclusie trekken.
Pagina: 1