Toon posts:

2 netwerken met elkaar verbinden dmv schotels

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Wij hebben 2 filialen, 1 in Almelo, en 1 in Asperen.

de afstand is ca. 150 KM.

Omdat er op beide locaties geen breedband internet mogelijk, moet ik een andere oplossing zoeken om die filialen te koppelen.
Als ik een vaste lijn laat leggen kost me dat 20.000 eenmalig, en 8000 per/maand.

Hoe zit het met de schotel oplossing, bestaat hier iets voor?

dus in asperen een schotel op het dak, en in almelo, en laat gaan die banaan?

welke bedrijven doen dit/hebben hier informatie over?

alvast bedankt

Verwijderd

Ehr

Met schotel is dat volgens mij nog duurder, zeker als je door de omnisphere gaat zitten stralen.

Daar komt bij dat dat nog eens het nog wel eens onbetrouwbaar kan zijn door weersomstandigheden enzo..

Maaruh 8000 p/mnd wat voor verbinding is dat ?? ISDN 30 ofzo ?

Kan je niet een langzamere vaste lijn leggen ?? of moet je multimedia gaan uitwisselen.

Ga eens shoppen probeer eens Versatel, Demon internet of UUnet ipv KPN

Een dit vertel ik ook wel eens aan mijn klanten als ze roepen dat vaste lijnen zo duur zijn.... Deal with it, gegarandeerde kwaliteit kost nou eenmaal geld.

• ferdi|IA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02-2003
Zoals hierboven genoemd idd probeer het eens bij KPN of Versatel, en dan of huurlijnen of een glasvezeltje ofzo.

Voor de schoteloplossingen weet ik geen prijzen maar je zou eens bij Gebroeders vd Donk Telematica in Nuland kunnen informeren. Die doen in schotelverbindingen en glas en koperverbinden aanleggen (dus ook klantaansluitingen). Dit weet ik omdat ik er stage loop, maar ik weet niet of je rechtstreeks hier terecht kan, maar je zou het altijd kunnen proberen.

groetjes ferdi

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de info, maar ik dacht dat als ik bijv. voor 10.000 gulden aan schotels kocht dat ik een directe verbinding op kon zetten tussen 2 filialen, dit schijnt dus niet te kunnen?

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

nope, denk t niet, meeste schotels hebben maar een functie voor éénzijdig verkeer ontvangen.

kheb zelf ook al eens schotelinternet geprobeert, sucks !!

Deze plek is te koop.

Verwijderd

Hoi!

Een schotelverbinding met een beetje snelheid over die afstand (inderdaad ongeveer 150km) is best wel prijzig. Komt gewoon doordat je dure techniek nodig hebt en nog duurdere licenties.
Je zou eens bij Detron/Landis kunnen informeren; zij doen al dit soort installaties voor ons.
Door de afstand heb je nu eenmaal niet genoeg aan een paar milliwatt; dan zou je het met draadloze ethernet-oplossingen met duurdere antennes af kunnen en ben je inderdaad zo'n 10.000/15.000 kwijt.
Door de lange afstand heb je zoiezo een zichtverbinding nodig, dus heb je hoge gebouwen of antennemasten nodig.

Al met al denk ik dat je goedkoper uit bent met een huurlijnverbinding; zou eens wat andere aanbieders vergelijken met KPN.

M.vr.gr.
Vincent.

Verwijderd

BIj onze bedrijf een Schotel verbinding met 11Mbits.
in duplex modus, dus heen en terug via de schotel.. B-)

bij introweb kun je meer info krijgen..

suc6

Verwijderd

kijk anders eens bij Demon

die hebben een always on abbo...

zo'n 400 piek in de maand, maar altijd weer iets voordeliger dan 8000,

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Voor huurlijnen e.d. kan je ook terecht bij BT Ignite

Ze zijn in ieder geval een stukkie goedkoper dan KPN >:)

webOS all the way!

Pagina: 1