K, ik heb een object dat ik in de loop van een animatie een aantal kanten op wil bewegen, geen probleem, paar keyframes en klaar, alleen als ik na 180 graden draaien nog 45 de zelfde kant op wil draaien dan draaid het object een rondje de verkeerde kant uit om vervolgens op de zelfde positie uit te komen, dus ipv naar positie -45 graden te gaan gaat ie naar 270 graden toe. Das niet errug handig als je met een camera probeert een soort rondritje te maken
Niet dat ik er ervaring mee heb, maar ik dacht dat je dat kan oplossen door de camera langs een path te laten bewegen
spline rondje maken, om het object leggen, en als pad toewijzen aan de camera 
idd, een path maken dus
idd, een path maken dus
Stoer; Marduq
Ik gebruik een pad waarover de camera beweegt (dummy object met daarop camera & target) maar aangezien ik niet alleen recht naar voren moet kijken laat ik het dummy object roteren maar die rotatie werkt niet lekker
Start de track view op en stel daar in de blak bovenin in dat je in plaats van het keyframe-scherm een mooie lijngrafiek van de beweging van het gekozen object krijgt. Selecteer nu de rotatie het object dat de verkeerde beweging maakt en kijk hoe zijn grafiek verloopt. Die grafiek kun je dan dus ook bewerken (als je dat bij de keyframes instelt).
Verder zijn er meerdere soorten bewegingen, als je het niet opgelost krijgt, kies dan uit de lange rij rotatie-soorten eens een andere, XYZ-nogwat bijvoorbeeld.
Verder zijn er meerdere soorten bewegingen, als je het niet opgelost krijgt, kies dan uit de lange rij rotatie-soorten eens een andere, XYZ-nogwat bijvoorbeeld.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
alleen is de rotatie dinges van me dummy object leeg in grafiek mode ? in keyframe mode staan er wel gewoon entries
Verwijderd
standaard rotatie controller is TCB, en deze kiest altijd de kortste weg.
zet hem op eulerXYZ (of local eulerXYZ als je in object space wilt animeren), gaat beter. dan kun je ook de functie curves zien en editen net als bij translaties.
zet hem op eulerXYZ (of local eulerXYZ als je in object space wilt animeren), gaat beter. dan kun je ook de functie curves zien en editen net als bij translaties.
Voor die grafiek in de track-view moet je dus wel de animatie selecteren en niet het object zelf. Verder kan het ook zo zijn dat je een heel eind moet in- of uitzoomen om de grafiek goed zichtbaar te krijgen.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Pagina: 1