ABit Siluro MX400 (64 MB) + ABit BP6 werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:39
Hallo,

Momenteel probeer ik op een BP6 moederboard met 2 Celeron 466 processoren (op 66 MHz) een Abit Siluro 64 MB met TV-out aan de praat te krijgen. Alles draait 'normaal' in mijn systeem, geen overgeklokte zooi enzo...

Maar mooi niet dat dit gaat werken dus :-(

Als ik deze kaart er in doe, gaat het booten heel traag, de memory test duurt bv. 5 keer zo lang als normaal ofzo. Na het bericht 'Verifying DMI Pool Data ........', dus op het moment dat het vrij gebruikelijk is dat Windows boot, blijft 'ie hangen. Ik kan wel gewoon Ctrl-Alt-Delete rammen maar ja, dat schiet natuurlijk niet echt op zo...

Weet iemand wat het probleem kan zijn?

• Joch_um_all
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025
Je zou kunnen proberen in je BIOS je AGP-driving control manueel op FF te zetten. Als dat niet werkt EF,FE,EE,DA of EA. PAS OP! het kan dat je geen beeld meer krijgt. Je moet dan een oude pci-kaart standby hebben liggen om op te starten. Check gewoon even bij de manufacturer van je bord of kaart met keyword AGP driving control.

Tenzij iemand anders iets beters weet. Begin ineens te twijfelen of dit geen VIA-specifieke optie is. Blijf nog maar even op je handen zitten tot er meer input is.

• Joch_um_all
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025
Sorry...inderdaad vergist. Jouw bord heeft een 440BX chipset. Dat werkt heel anders.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:39
Die optie heb ik inderdaad niet.

Systeem boot inmiddels trouwens wel, maar het blijft raar dat geheugentesten en de rest ineens zo traag gaan (je ziet hem de schermen gewoon opbouwen). Windows lijkt het daarna wel tamelijk OK te doen gewoon. Als ik er een PCI kaartje in ram werkt die wel gewoon OK.