Toon posts:

Hp 690c Ziek onder Xp Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een deskjet 690c en als os win xp pro. Printer helemaal geinstalleerd, maar als ik iets wil printen print ie het over verschillende pagina's met allerlei rare tekens ertussen. Heeft iemand een oplossing?!?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?!?!

• hobbeldebobbel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 22:11

hobbeldebobbel

tjop tjop

Op maandag 26 november 2001 15:53 was fspraakman een beetj ongeduldig:
maar hier heb ik oook een hp 690c staan en windows xp pro en geeeeeeeeen probleem..... misschien dat je de verkeerde drivers gebruikt.... slechte connectie in de kabels...

hier zou een slimme opmerking kunnen staan
maar die staat er niet

Verwijderd

Ahum, ik weet dat dit topic al best wel oud is, maar ik heb hetzelfde probleem :) (beter dan een nieuw topic toch?)
Mijn HP 690c print meestal alleen maar 1 regel vage tekens boven aan een blaadje, en daarna niets meer, hij gaat dan door naar het volgende blaatje en doet daar precies hetzelfde. Echt tekst printen wil hij vaak (niet altijd) niet meer. Om 2 A4-tjes met tekst uit te printen ben ik ongeveer een kwatier bezig en gaan er een stuk of 20 velletjes doorheen.
Ik heb al een keer nieuwe drivers geinstalleerd. Misschien kan ik nog iets aanpassen in de bios. Weet iemand waar de lpt poort op moet zijn ingesteld voor deze priner (bi-dir ofzo?)

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:05
Ahaa dit heb ik laatst ook gehad bij de buurman.
Met de search was dit probleem ook te vinden. ;)
Maar wat je moet doen klint heel stom maar werkt wel.
Zet je pc uit en haal de stekker er ook uit en doe dit ook bij de printer.
Nu doe je alle stekkers erweer in en werkt de printer wel.
Wou dit zelf eerst ook niet geloven maar toen probeerde ik het toch en het werkte. :D

Verwijderd

beter kun je kijken of je Pc zwaar staat te swappen als je een print opdracht geeft, zo ja dan kun je proberen eerst wat achtergrond applicaties te sluiten voor je gaat printen
De tweede mogenlijke oorzaak is de kabel, het beste is een IEEE 1284 compliant type, dit staat dan op de kabel gedrukt(het merk domesticon is de goedkoopste die ik tot nu toe ben tegen gekomen)
Derde oorzaak is een printerpoort die niet op ECP staat
Al deze hebben t maken met het feit dat de printer de communicatie met de printer verlies nadat het commando om de volgende opdracht grafisch te behandelen ipv als ASCII
doordat de PC er het contact met de printer hierna verliest denkt deze dat de opdracht klaar is, alle volgende info wordt nu als ASCII behandeld
En omdat Windows de opdracht ophakt om deze sneller te verwerken komen er telkens nieuwe paginas uit(spoolsettings:start printing after first page has been spooled)met of een regel met onzin of slechts een teken

Verwijderd

kijk eens op microsoft.com of hp.com :)

Verwijderd

pas op dat je win9x/me software installeerd voor windows XP.Want kkrijg je zware problemen zoals jij nu.en een 690 herkent die automatisch volgens mij xp
Pagina: 1