[ASP] Currency probleem

Pagina: 1
Acties:

• Brynnie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik werk aan een site waar momenteel prijzen op worden weergegeven in BF. Nu moeten die prijzen, met de omschakeling naar de Euro, omgezet worden in Euro.

De omzetting zelf is geen probleem, maar de weergave o de website gaat niet zoals het hoort.

Ik gebruik in ASP de functie FormatCurrency(Bedrag,2), wat in BF correct bvb 123,00 BF geeft. Maar volgens ik lees op msdn.microsoft.com kijkt ASP voor het bepalen van de weer te geven currency naar de currency settings van de webserver.

Wel, de currency settings werden gewijzigd, zodat er Euro staat ipv BF.

Maar ondanks die wijziging blijft de ASP pagina toch BF vertonen.

Heeft iemand enig idee waarom?

Verwijderd

Kijk even bij je registry settings of daar ook een Euro staat (weet zo snel even niet hoe die key heet. Je moet even zoeken op sCurrency (komt 3 keer voor)).

Restart van je server gedaan? Wil ook nog weleens helpen.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Kan je niet beter formatnumber(bla,2) gebruiken en er dan zelf een EUR teken voor plakken? Dan heb je dat probleem ook niet. :)

Verwijderd

Bij mij werkt het gewoon goed. Ik gebruik win2k en heb bij Settings->Control Panel->Regional Options en dan het [Currency] tabblad het teken voor de Euro instellen.

Als je non-windows clients heb, kun je zelfs nog problemen krijgen met het Euro symbool.

Verwijderd

Kijk es op MSDN en zoek op SetLocale().

Suc6

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op maandag 26 november 2001 23:33 schreef Doekman het volgende:
Als je non-windows clients heb, kun je zelfs nog problemen krijgen met het Euro symbool.
Als je gewoon een encoding gebruikt waarin het euro teken voorkomt (utf-8?), is er niets aan de hand. En in HTML is € ook nog een optie natuurlijk. :)
Pagina: 1