Toon posts:

LP's opnemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

me vader heeft allemala van die lp platen en die wil ik voor hem op cd zetten. Ik heb een sb live 5.1 platinium.
Als werkt goed. En daarom wil ik graag weten hoe ik LP's kan opnemen via de computer. En hoe ik ze kan afspelen op de computer vanaf de LP af. Ik begrijp nog net dat ik de AUX in en AUX out in me live 5.1 erin moet doen aan de voorkont (dat frontje wat erbij zit voor een SB live 5.1 platinium). Maar hoe gata het verder. Ik heb die dingenerin gedaan en dan? Hoe kan ik het beluisteren en opnemen via de computer?

Alvast bedankt, Daan Schuuring.

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Hier is al eerder e.e.a. over langsgekomen. Zoek maar eens (use the search, Luke :+ )

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

je moet zo ie zo iets van een versterker/mengpaneeltje er tussen zetten die je plaat signaal versterkt! Tenzij dit op die geluidskaart van je zit.

• Chandler479
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10-2019

Chandler479

*iBlink

sluit je draaitafel via een mengpaneel aan, want dat vorkje, ben de naam even kwijt, moet er op, dan sluit je je mengpaneel aan met de tulppluggies op de livebay.

Dan open je play control of geluidseigenschappen, je weet wel dat speakertje rechtsonder, dan klik op geavenceerd en klik je op enable auxiliary 2.

Dan ga je naar record control en klik je wederoom auxiliary 2 enable.

Dan haal je een of ander programma, zoals cool edit, die gebruik ik, dan open je een nieuw bestand, klik je op record en daarna pas begin je met het afspelen van de plaat, dan stop je na het einde van de track en haal je de loze stukkies weg aan het begin en het einde.

Dan opslaan als .wav en dan met lame encoder naar mp3 als je dat wilt.

thunderstruck

Verwijderd

Opnemen doe je met elk willekeurig audiobewerkingsprog; bijvoorbeeld cooledit of soundforge.

Maar:

Het signaal van een platenspeler is vele malen zwakker dan het signaal wat je geluidskaart wil hebben. Daarom moet je een voorversterker tussen je platenspeler en je geluidskaart zetten.
Waar vind je zo'n voorversterker? Simpel. Elk apparaat met een phono-ingang (eentje speciaal voor een platenspeler dus!), en een line (of tape, aux, record, master, etc etc) uitgang, heeft ergens een voorversterker verstopt zitten.

• Chandler479
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10-2019

Chandler479

*iBlink

dat heb ik toch ook al gepost

thunderstruck

Verwijderd

Klopt. Ik wil zelf ook altijd waarom iets is zoals het is, en misschien onze topicstarter ook. Dus legde ik nog een keer (ten overvloede) uit dat het aansluiten van een mengpaneel te maken had met de ingebouwde voorversterker (en natuurlijk de aarding).

Verwijderd

Topicstarter
Hardstikke bedankt. Ik kom er wel uit. Ja ik gebruik een versterker voor mijn DVD speler voor op de TV je kan er ook andere dingen op aansluiten en je kan er ook een platenspeler opdoen. Dus ik denk dat het wel lukt.
Ik had er trouwens helemaal niet over nagedacht om te searchen:).

Thnx, Daan Schuuring.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de LP speler op de versterker getest en hij doet het.. maar hoe krijg ik ooit die versterker op mijn computer aangesloten??
Thnx.

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 18:32

Eraser127

Nijkerk

Via mengpaneel: Platenspeler op Phono van het mengpaneel en de uitgang op de Line-in van je computer.

Via voorversterker: Platenspeler op ingang van voorversterker en uitgang op Line-in van je computer.

My Discogs

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op de lp speler alleen een linker box aansluiting en een rechterbox aansluiting en een stroomadapter aansluiting. Ik begrijp er niks van:'(

Verwijderd

Sluit de platenspeler aan op de versterker (phono in, en ook het aard-draadje), en de tape-out of tape-playback of line-out van de versterker aan op de line-in van je PC (het gaatje achterop je PC, direct naast je PC-luidsprekeraansluiting).

Hier heb je dus een speciaal snoer voor nodig: 2 x cinchplug <-> 3,5mm stereo jackplug. (Als je een CD-walkman hebt wordt zo'n snoer er meestal bijgeleverd).

Selecteer eventueel in de Volumeregeling van Windows "Opties, Eigenschappen, Opnemen, Line-In".

Dan moet je je LP's kunnen horen -en dus ook opnemen.
Pagina: 1