printer eet te veel!

Pagina: 1
Acties:
  • 382 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-03 12:12
Hallo ik heb van mijn schoonpapa een laser printertje gekregen die hij niet meer wilde omdat hij soms meerdere pagina's tegelijk pakte....(met de invoer dus). Weet iemand hoe ik daar iets aan kan doen?

Het is een HP laserjet 6l

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 16:54
Proberen het papiertransport goed schoon te maken, bijv. met alcohol.. Wil nog wel eens werken!

Verwijderd

Is kwaaltje van HP :r

Verwijderd

Op maandag 26 november 2001 14:33 schreef mauros het volgende:
ipv een oplossing :?

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:26

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

is niet een kwaaltje van HP, maar wel van printers met een boveninvoer.
HP heeft een tijdje geleden de mogelijkheid geboden om op hun site een setje te bestellen die dit probleem oplost.
Er wordt dan een extra stukje rubber onder in de papierinvoer-bak geplaasts.
Ik heb toen een aantal van deze pakketjes besteld (was gratis) en dat werkt best goed.

Slechte nieuws is, ik heb geen idee of die pakketjes nog te krijgen zijn. Ook heb ik geen linkje voor je.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Op maandag 26 november 2001 14:33 schreef mauros het volgende:
Tegen elk kwaaltje is er een zalfje... Mijn printer heeft helaas ook dat probleem dus als iemand het weet maak je 2 mensen blij :)

(Ik heb wel een oude printer btw)

Verwijderd

Is gewoon niet op te lossen, HP laserdingen trekken er heel vaak meerdere papiertjes door. Zelfs de HP vertegenwoordiger die bij ons in de winkel kwam zei dat ze er niets aan konden doen. Aangezien wij ook klaagden omdat wij de facturen er mee printen, en hij er vaak extra blaadjes door trok.

• 911GT2
Op maandag 26 november 2001 14:36 schreef Oscar the Grouch het volgende:
HP heeft een tijdje geleden de mogelijkheid geboden om op hun site een setje te bestellen die dit probleem oplost.
Ik heb toen een aantal van deze pakketjes besteld (was gratis) en dat werkt best goed.

Slechte nieuws is, ik heb geen idee of die pakketjes nog te krijgen zijn. Ook heb ik geen linkje voor je.
Thnx mate dat linkje kan ik zelf wel vinden hoop ik *D

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
me had opgelost met alcohol! >:) goed schoonmaken en zorgen dat papier niet gekreukelt is en er niet teveel in hebt liggen...

• Tomas Zwinkels
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

Vaak als het papier erg vochtig is dan gebeurd dat, je kan dus proberen er droger papier in te doen. Verder kan je ook kijken of je met een rubbedopje (of plakband) de aanpak wieletjes iets groter kan maken, dan zal ook wel schelen.. suc6 dermee!

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

• 911GT2
Op maandag 26 november 2001 14:36 schreef Oscar the Grouch het volgende:

KIJK MAAR EENS OP http://www.gratiz.nl daar staat een link

Verwijderd

Ik heb zelf een hp 720.
Op het moment dat ik papier bijvul terwijl hij aan het printen is, eet hij ook gelijk 20 vellen mee.
mijn oplossing: geen papier bijvullen tijdens printen, maar heeft iemand een andere oplossing?

Verwijderd

Is niet alleen een probleem van HP, maar van alle printers.
Voor de papierinvoer is een rubber rol (pick-up roller) verantwoordelijk. Deze rollen worden langzaam glad vanwege stof, toner/inkt en slijtage. Vaak kun je dit soort rollen nog wel 'regenereren' met speciale vloeistoffen (iig geen alcohol, omdat alcohol het rubber te zwaar aantast). Alles werkt dan nog wel een tijdje, maar na verloop van tijd ontkom je er niet aan... je zal de rollen moeten vervangen.
Probleem is nu dat je een HP 6L hebt. Zelf heb ik veel ervaring met het repareren van printers en de HP 5L en 6L zijn werkelijk verschrikkelijk. Je moet ongeveer de gehele printer uit elkaar halen om de betreffende rollers + separator (een stukje kurk op plastic) te vervangen. De onderdelen kun je waarschijnlijk alleen maar bij HP bestellen, of bij Canon (het is eigenlijk een Canon printer met een zogenaamde AX engine). Zelf denk ik dat je bij Canon minder betaalt voor de onderdelen.
Zelf heb ik een tijdje een 5L gehad, maar die ligt nu allang op de vuilnisbelt (formatterboard kaduuk, rollers versleten).

Veel succes in ieder geval. Mocht je dus nieuwe onderdelen er in willen zetten, bestel dan naast de pick-up rollers ook de paper separator (weet je zeker dat je papiertransport geheel is vervangen).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mijn vader had dit probleem ook met zijn HP 500. Dit heeft hij opgelost door fotoplakkertjes op de wieltjes te doen. Hierdoor pakte hij het papier goed op (en maar 1 blaadje per keer)

Verwijderd

zeg MSXuser:
Kun je me helpen met het volgende?
Compaq printer(weet merk ff niet, zit nu op school)
Klein meisje heeft pennen in de papier invoer gedaan (bovenlader). Er word gratis een nieuwe printer geleverd, en hij mag de oude houden en hij vroeg of ik hem kon maken.
Het papier loopt in de kreukels zodra hij de printer inloopt. de rolletjes draaien wel..
Alvast bedankt voor de moeite.
Als er iets te onduidelijk is dan verduidelijk ik mezelf wel, maar dan thuis :)

Verwijderd

Op maandag 26 november 2001 14:56 schreef Reepie het volgende:
...
Klein meisje heeft pennen in de papier invoer gedaan (bovenlader). Er word gratis een nieuwe printer geleverd, en hij mag de oude houden en hij vroeg of ik hem kon maken.
Het papier loopt in de kreukels zodra hij de printer inloopt. de rolletjes draaien wel..
...
Vermoedelijk zijn bij die printer dus ook de pickup-rollers beschadigd. De rollen zijn normaal perfect rond, maar hebben nu bepaalde krachten te verduren gehad, waardoor ze aan 1 kant zijn ingedeukt. Hierdoor is het papiertransport niet meer gelijkmatig. Als er echter veel kracht op is uitgeoefend, kan het ook nog zijn dat de as waarop de rollers zitten, verbogen is. De verschillen hoeven maar heel minimaal te zijn om het papier te verkreukelen.

Een andere optie is (alleen bij laserprinters) de fuser-unit. Deze unit 'bakt' de toner op het papier vast bij een temeratuur van ongeveer 180 graden celcius. Het vervangen van een dergelijke unit is meestal vrij kostbaar (varieert tussen 100 en 500 piek bij een gewone laserprinter, kleurenlaser is nog veel duurder).

Ik hoop voor je dat het gewoon de rubber rolletjes zijn, anders kon het wel eens een duur geintje worden.

Verwijderd

Op maandag 26 november 2001 15:08 schreef MSXUser het volgende:

Ik hoop voor je dat het gewoon de rubber rolletjes zijn, anders kon het wel eens een duur geintje worden.
Bedankt voor je hulp! Het is een inkjet-printer, met van die rolletjes op asjes..
Gelukkig mag ik die printer voor nix hebben, en kan ik zelf kijken of ik hem laat maken..
Ik zal eens informeren. Nogmaals bedankt.

• hobbeldebobbel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-02-2023

hobbeldebobbel

tjop tjop

is een kwaal van hp laserjets 6p en 5p series... kan je oplossen door een tooltje te bestellen.. heb nog geen linkje voor je maar die komt eraan.

hier zou een slimme opmerking kunnen staan
maar die staat er niet

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:31

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

dikker papier gebruiken :)

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-05 17:10

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik heb dit probleem ook, en zeker als ik papier bijvul onder het printen. Wat er bij mij best wel vaak gebeurd is dat er een zogenaamde 'Paper Jam' ontstaat, ik eerst denkende dat er jam in de printer zat :+

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• James_Watt
  • Laatst online: 30-04 08:08
Je kan bij HP idd een Seperation Kit (gratis bestellen) die het probleem meestal verhelpt.

Dit is voor de HP5L, HP6L en zelfs de HP1100(c)...

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

• hobbeldebobbel
  • Laatst online: 15-02-2023

hobbeldebobbel

tjop tjop

Op maandag 26 november 2001 20:17 schreef James_Watt het volgende:
Je kan bij HP idd een Seperation Kit (gratis bestellen) die het probleem meestal verhelpt.

Dit is voor de HP5L, HP6L en zelfs de HP1100(c)...
oftewel wat ik zei :) thanx

hier zou een slimme opmerking kunnen staan
maar die staat er niet

Verwijderd

/me heeft ook zo'n seperation kit besteld en heeft nou een perfecte laserjet5l :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-05 17:00
URL waar je die papierkit kan bestellen:

www.hp.com/support/ljsepkit

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 14:57
*hele hard schop*
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn LaserJet 5L.
Helaas werkt de link niet (meer) die geplaatst was in dit topic.
Weet iemand of deze setjes nog ergens te krijgen/te koop zijn?

Verwijderd

heb ook hetzelfde bij mijn vader zijn printer, heb een mailtje voor gestuurd.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

Eddos schreef op 20 januari 2004 @ 11:40:
*hele hard schop*
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn LaserJet 5L.
Helaas werkt de link niet (meer) die geplaatst was in dit topic.
Weet iemand of deze setjes nog ergens te krijgen/te koop zijn?
Heb je al contact opgenomen met HP?

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 14:57
Nee, ik had gehoopt dat iemand hier het wist.
[edit]
Ik heb trouwens wel even die website bekeken, maar als je na 10 minuten zoeken nog niet in de buurt van een normaal e-mail adres kan komen...

@PlagueNG3K, waar heb jij heen gemaild?(e-mail adres)

[ Voor 70% gewijzigd door Eddos op 20-01-2004 19:30 ]

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

M'n ouders hebben ongeveer een maand geleden een HP PSC1200 gekocht (nieuw), ik wist dat het meerdere velletjes pakken een kwaal van HP is (de eerste HP printer die daar geen last van krijgt moet ik nog meemaken), maar na 2 weken is toch wel erg snel... Iemand hier nog meer ervaringen mee?

P.S. bij mijn oude printer (610) schuurde ik de rubberen rolletjes om de zoveel tijd gewoon op, zodat ze wat ruwer worden. Helpt meestal ook wel aardig

Raar... Is zo gek nog niet

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Tsjilp schreef op 21 januari 2004 @ 16:35:
M'n ouders hebben ongeveer een maand geleden een HP PSC1200 gekocht (nieuw), ik wist dat het meerdere velletjes pakken een kwaal van HP is (de eerste HP printer die daar geen last van krijgt moet ik nog meemaken), maar na 2 weken is toch wel erg snel... Iemand hier nog meer ervaringen mee?

P.S. bij mijn oude printer (610) schuurde ik de rubberen rolletjes om de zoveel tijd gewoon op, zodat ze wat ruwer worden. Helpt meestal ook wel aardig
yup hier ook .....
maar dan met een vijl, niet te hard anders gaat het toch al droge rubber stuk

idd je kan die rolltjes nabestellen

Iperf

Pagina: 1