is het mogelijk om van een forum het eerste element te focussen zonder dat je weet welke naam die heeft? (dit wisselt namelijk)
als iemand me kan helpen, graag
als iemand me kan helpen, graag
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
tanksOp maandag 26 november 2001 14:01 schreef LiquidSilver het volgende:
document.form.elements[0].focus()
edit: wel ff zelf goede formnaam invullen he
dat heb ik ook nooit gezegd tochOp maandag 26 november 2001 14:17 schreef LiquidSilver het volgende:
[..]
Zo moeilijk was 't niet![]()
Zo moeilijk was 't nietOp maandag 26 november 2001 14:14 schreef woeitje het volgende:
[..]
tanks
zo moeilijk is het schijnbaar toch.......Op maandag 26 november 2001 14:17 schreef LiquidSilver het volgende:
[..]
Zo moeilijk was 't niet![]()
1
2
| b = document.forms[0].elements for (a in b) if (b[a].type!="hidden") return b[a].focus() |
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
zeg ik iets doms wanneer ik vertel dat dit niet werkt?Op maandag 26 november 2001 14:30 schreef RM-rf het volgende:
code:
1 2 b = document.forms[0].elements for (a in b) if (b[a].type!="hidden") return b[a].focus()
dit doorloopt de elementen van je form en bij het eerste non-hidden element returned hij de focus
(je kan je hidden fields anders ook gewoon onder het eerste element zetten, of helemaal onderaan je form)
Nee. In document.forms.elements zitten namelijk ook een hoop objecten die geen form-element zijn. Neem maar eens een standaard-formuliertje en plak daar deze code in:Op maandag 26 november 2001 14:43 schreef woeitje het volgende:
zeg ik iets doms wanneer ik vertel dat dit niet werkt?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <script language="javascript" type="text/javascript">
<!--
function doeVervelend() {
b = document.forms[0].elements;
for (a in b) {
alert(b[a]);
}
}
//-->
</script>
<body onLoad="doeVervelend();"> |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <script language="javascript" type="text/javascript">
<!--
function doeFocus() {
b = document.forms[0];
for (a=0;a<=b.length;a++) {
if (b.elements[a].type != "hidden") return b.elements[a].focus();
}
}
//-->
</script>
<body onLoad="doeFocus();"> |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| function setfirstfocus() {
with (document.forms[0]){
for (i=0;i<length;i++){
if (elements[i].type!="hidden") {
elements[i].focus();
break;
}
}
}
}
setfirstfocus(); |
alleen heb jij een iets wazigere manier van inspringenOp maandag 26 november 2001 15:01 schreef woeitje het volgende:
[stukje code]
lijkt wel aardig op elkaar he
Today's subliminal thought is:
Oh is best goed te lezen, alleen einde van lusjes staat wat scheef, is maar hoe je 't gewend bent heOp maandag 26 november 2001 17:02 schreef Annie het volgende:
[..]
alleen heb jij een iets wazigere manier van inspringen