Toon posts:

Help: een drive zonder letter?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude Fireball ST van 1.6 GB die uit een 486 komt die de geest heeft gegeven. Er staan nog wat gegevens op die ik graag terug zou willen. Dus heb ik hem als primary slave geinstalleerd (de jumper staat goed)op een Pentium 233 met windows Me. In de bios autodetect gedaan en de schijf wordt gewoon herkend. Ook in windows wordt de schijf geinstalleerd, alleen nu het gekke:
Ik kan in systeembeheer geen driveletter toekennen aan de schijf (het hokje is grijs), en ook in verkenner is hij niet zichtbaar. Hoe kan dit nu |:(

Verwijderd

Hmmmz ongeformatteerd zal windows m niet vinden!

fdisken in dos-modus!

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02:00
hij ziet ehm als ongeformateerd. Kheb gister nog ff een nieuw schijffie geinstalled inme pc. Toen zag ie ehm ook in het apparaatbeheer. Alleen kon je de Explorer en deze computer niet meer in (hij bleef zoeken ofzow) Toen zag je bij apparaatbeheer ook geen drive letter. Na format met fdisk natuurlijk wel. Dus zie ik t triest voor je in, die gegevens ben je kwijt. Of je moet natuurlijk dikke knaken over hebben voor die gegevens. Dan kan je ehm nog altijd opsturen naar zo`n bedrijf die data recoverd.
Er is trouwes wel een proggie waarmee je gegevens soms nog terugkunt halen van een gecrashte HD. Kheb t ook al eens gebruikt, het werkte wel alleen kon ik niet de data terug halen die ik moest hebben. Kweet alleen nie meer hoe t heet. Kheb t thuisliggen op schijffie. Owjah nog iets vaags met dat proggie:Virusscanner heeft er nogal moeite mee, denkt dat t een virus is.
Hope that helps, kpost misschien vanmiddag ff de naam van da proggie as ik eraan denk.