Toon posts:

garantie Maxtor-schijf zonder aankoopbewijs?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Maxtor DiamondMax 20gb harddisk die een aantal bad sectors vertoond (ergens tussen de 44 en 500kb). Ik heb deze schijf een maand of 4 geleden van een kerel overgekocht en ik heb er weinig vertrouwen in dat hij die op legale wijze verkregen heeft.
Zou het verstandig zijn deze schijf eventueel op te sturen naar Maxtor (na de vereiste test uitgevoerd te hebben) of is de kans dat ik garantie heb zonder aankoopbewijs miniem? En als ik dat wel zou doen, hoe lang ben ik hem dan +/- kwijt?

Bij het programmaa'tje PowerMax van Maxtor zelf zit de mogelijkheid low level format te doen. Nou weet ik dat dit geintje niet 100% safe is, maar mag ik aannemen dat als het programma van de fabrikant zelf afkomt, dat het meestal wel goed gaat? En zou low level format de 'bad sectors' kunnen fixen?

Bij voorbaat dank...

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Kijk eens op de maxtor site daar kanje dacht ik kijken of je schijf eerlijk verkregen is.

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-03 14:35

RD

focus

Volgens mij kan je hem gewoon opsturen. Ik had hetzelfde met een WD schijf ook geen bon meer van. Gewoon aanvragen op de site kreeg een nummer, je schijf moet dan wel volgens het systeem nog onder de garantie vallen, opgestuurd en 5 dagen later (een andere schijf of dezelfde) op de deurmat dat weet ik niet meer....

laterz RD