Videokaart kapot na freeBSD verkeerd geinstalleerd

Pagina: 1
Acties:

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 09:12
Ik heb een erg naar probleem nadta ik freeBSD geinstalleerd had. Ik had x geconfigureerd en hierna werd x opgestart, mijn monitor zei gelijk dat er geen input signal meer was. Dus ik gewoon nog een keer geprobeert gewoon weer hetzelfde.

Ik flipte hier eg van natuurlijk, vervolgens installeer ik RedHat en dat werlte gewoon alleen hangt de pc gewoon elke keer helemaal vast. Ene keer is het na 1 minuut andere keer na 5 minuten. Maakt niet uit of er nu windows of RedHt op staat.

Volgens mij heb ik mijn video kaart verneukt ofniet???

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-05 18:52

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

En als je dou eens van een ms-dos flop opstart?
Dan heb je nix te maken met drivers ofzo...

Zoek wat je niet eerder vond

• GAEvakYD
Onder dos of onder console doet die het perfecto. Ga je de grafische modus in of probeer je de resolutie te veranderen is het gelijk hangen.

• GAEvakYD
Dat die in de dos modus gewoon deed was dus ook niet waar daar hing die net ook. Ik heb er net ook eens een andere videokaart ingezet ook dit mocht niet baten.

Iemand??

Verwijderd

Denk eerder aan een ander hardware probleem. Proc of geheugen. Haal die er eens uit en steek ze er weer eens opnieuw in. Of als je de spullen ervoor in huis hebt, eens omwisselen.

• GAEvakYD
Dammit denk je echt processor of geheugen?, dat gaat me geld kosten

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
software kan niet zomaar je hardware omzeep helpen.

Met videokaarten/monitoren kan het met bepaalde timing-settings, maar dan moet je hele gekke dingen doen. Dat krijg je niet zomaar na installatie van FreeBSD en het configgen van X.

Toeval dus.

• GAEvakYD
Ow gelukkig ik had het mezelf nooit vergeven.

Ik hoop maar dat het het geheugen is, heb weinig zin om een nieuwe cpu te kopen.

Verwijderd

Het lijkt mij ook sterk dat je videokaart / cpu stuk is na een installatie. Het lijkt mij ook eerder toeval. Probeer geheugen modules eens in een andere bank te plaatsen of zo.
Pagina: 1