Toon posts:

Asus Tusl2-c & Cellie 1200 voltage probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Klopt het trouwens dat de 1,2ghz nog niet volledig ondersteeund is door de Asus Tusl2-c ?
ik kan het voltage niet omhoor gooien, hij geeft wel 1,7 in de bios aan maar bij de hardware monitor geef ie nog steeds 1.4999 volt aan... , en in de bios bij de voltage instelligne geeft hij minimaal 1.6 volt aan (ik heb versie 1011.4) , op de site van Asus kan ik niks vinden over support van de Celleron Tualatin, wel dat ie de Pentium versie ondersteund maar geen cellie tualatin...
nu kan ik dus niet echt oc-en

help!

Verwijderd

Topicstarter
Heluuup

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:58

breinonline

Are you afraid to be known?

Het is jammer dat je geen reacties kreeg tot nu toe, maar jij begint wel vroeg met schoppen zeg....
En eh sorry, maar ik kan je ook niet helpen |:(

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 12:50

DaOverclocker

Overclocker for life...

Werk je niet met een converter kaart?
dan kun je daarop je jumpers mischien wijzigen ;?

systeem specs

Verwijderd

Op maandag 26 november 2001 14:27 schreef henri het volgende:
Werk je niet met een converter kaart?
dan kun je daarop je jumpers mischien wijzigen ;?
Converter kaart voor een Socket 370 moederbord :?

Verwijderd

hardwire'en :), download bij intel de datasheats van je celeron, pak een dun koperdraadje en knutselen maar :)

zoek maar es op p3 voltage mod, maar let er wel op dat jij dus geen p3 datasheat moet gebruiken maar die van de Celeron Tualatin

Verwijderd

je sig klopt trouwens niet

Verwijderd

Op maandag 26 november 2001 16:26 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:
je sig klopt trouwens niet
Ook een manier om aan je posts te komen... :)

Greetz

( Geintje paul :) )

Verwijderd

Op maandag 26 november 2001 16:52 schreef Celeron_clocker het volgende:

[..]

Ook een manier om aan je posts te komen... :)
moet jij nodig zeggen ;)

Verwijderd

Misschien de allernieuwste versie van je BIOS downloaden.

• hunterxl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:33
Ik had met die nieuwste biossen vanaf 1009 dat m'n voltage standaard al op 1.65 V stond, en niet lager kon dan dat. :P
Erg lekker voor het overklokken. :)

Gebruik nu nog steeds de 1009 bios, omdat hij wel erg warm werd op dat voltage.
Ik gebruik de nieuwe wel als ik een goeie koeler heb.

Procesprutser

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

/offtopic
Ikzelf heb net voor me nieuwe pc op me werk een tusl2-c en celly 1200 besteld. Als het binnen is hoor je vast meer van me. Verder suc6 met je probleem.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 26 november 2001 18:13 schreef TD-DMZ het volgende:
/offtopic
Ikzelf heb net voor me nieuwe pc op me werk een tusl2-c en celly 1200 besteld. Als het binnen is hoor je vast meer van me. Verder suc6 met je probleem.
mooi, ik heb ondertussen ook al eeen bios bug report gedaan bij asus want ik denk dat het gewoon een bios buggy is. en als dat niet helpt (biosupdate) dan mar een voltage mod >:).
nu maar hopen dat er snel een nieuwe bios uit komt want 1010 en 1011.04 werken bijde niet goed

• TheEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 11:29

TheEagle

Master (of my own) universe

Op maandag 26 november 2001 19:03 schreef gpvelzen het volgende:

[..]

mooi, ik heb ondertussen ook al eeen bios bug report gedaan bij asus want ik denk dat het gewoon een bios buggy is. en als dat niet helpt (biosupdate) dan mar een voltage mod >:).
nu maar hopen dat er snel een nieuwe bios uit komt want 1010 en 1011.04 werken bijde niet goed
Hmm waar haal jij versie 1011.04 vandaan. Die kan ik nergens vinden?

Vanwege een gebrek aan logica slaat dit bericht helemaal nergens op.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 26 november 2001 22:15 schreef Chaos_Eagle het volgende:

[..]

Hmm waar haal jij versie 1011.04 vandaan. Die kan ik nergens vinden?
via de duitse site, en dit is de directe link ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_370/INTEL_Chipset/i815ep/TUSL2-C/

maar die beta biosen zijn natuurlijk wel op geheel eigen risico (het is me nog nooit fout gegaan :))

Verwijderd

Topicstarter
het is me gelukt!!!! ik heb een voltage mod toegepast; ik heb de volgende pinnen van m'n processor aan elkaar verbonden met zilver pasta (waar dat spul allemaal wel niet goed voor is :)) pin VID1 & VID2 en dan krijg je 1.675 volt, en kan ik dus nu gaan inbranden, want hij boot al wel op 1,6ghz, maar ik krijg een vage error bij het boten van winxp, dus nog ff op 1,45ghz en dan rock ik h'm op 1,6ghz >:)

Verwijderd

Je kunt ook gewoon je voltage in je bios op zijn hoogst zetten en dan nog een keer dezelfde bios eroverheen flashen, dan is je voltage default hoger!!!(werkt echt)

Is dit dan het enige probleem, te weinig voltage voor de celly 1200? Ik wil er ook wel een, maar de cuv4x-e ondersteunt ook geen tualatin :(. Als alleen het voltage het probleem is :D

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 28 november 2001 18:25 schreef didaaf1 het volgende:
Je kunt ook gewoon je voltage in je bios op zijn hoogst zetten en dan nog een keer dezelfde bios eroverheen flashen, dan is je voltage default hoger!!!(werkt echt)

Is dit dan het enige probleem, te weinig voltage voor de celly 1200? Ik wil er ook wel een, maar de cuv4x-e ondersteunt ook geen tualatin :(. Als alleen het voltage het probleem is :D
thx dat zal ik ook eens gaan proberen >:)

edit:
ik heb het geprobeerd en het werkt, hij loop zu standaard al op 1,6volt :) maar ik krijg geen toegang tot hogere voltages in de bios, dus het maakt niks uit :(
Pagina: 1