Problemen met SoftRadius USB kabel

Pagina: 1
Acties:

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 17:54
Ik heb een laptop en een Ericsson R320s, met hardware modem enzo, mooi toestel waarmee ik met infrarood en mijn palm kan inbellen om mail enzo te checken.
Nou heb ik ook een mooie Sony Vaio FX103, leuke laptop, doet het fantastisch, heeft alleen geen infrarood.
Nou dacht ik, dan maar kijken of ik een datakabel kan vinden waarmee ik telefoon en laptop aan elkaar kan koppelen, ik dus een Option Softradius USB kabel van mijn werk geleend, USB, lekker makkelijk gaat vast wel in een keer werken.

Goed, wie kan het raden? Dat werkte dus niet in een keer, beter gezegd, tot nu toe heb ik het niet aan de praat kunnen krijgen, en ik ben er al een aantal maanden mee bezig.

Er zit een CD-ROM bij met de software, die je eerst moet installeren omdat de drivers in een setup bestandje zitten, kan ik met compressie progjes dus niet bij.
Goed, ik installeer de software, dan moet ik de USB kabel erin pluggen, windows ( Win98, WinME, Win2k en WinXP) ziet dat er een USB device is ingeplugt, en vraagt om de drivers, ik heb overal al lopen zoeken, maar windows kan ze zelf niet vinden, en ik kan zelf wel een aantal .inf bestanden vinden, maar windows geeft bij alles aan dat er geen informatie over een apparaat instaat.

Goed, dan maar op de site van option zelf, www.option.com of www.option.be nieuwe drivers gedownload, maar ook de laatste versie van net 1.5 weken oud geeft hetzelfde probleem.
Nou heb ik vaker voor klanten zo'n Option USB kabel moeten aansluiten en het is mij nog nooit gelukt, dus misschien doe ik iets fout, maar ik weet het niet.

En dan nu mijn vraag: Wie weet hoe het wel moet?

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Heb je alle windows update's gedraaid/gedownload want ik weet dat er ooit problemen waren met USB... begin daar eens mee zouk zeggen...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Wolfensteijn
Ik draai nu winxp op mijn laptop, en alle updates zijn geinstalleerd, dus dat is het probleem niet.

Hij kan de drivers op de een of andere manier of niet vinden, of vind dat de drivers die die wel vind niet goed zijn.

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Wat bedoel je met "of vind dat de drivers die die wel vind niet goed zijn."

• Wolfensteijn
Over het algemeen (voor zover ik weet dus) gebruikt windows inf bestanden waar als install bestanden voor drivers, maar in de dirs waar de volgens mij goeie inf bestanden staan zegt windows dat er geen info over de hardware in die bestanden staat.

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

eerst fff dit, op http://www.option.com/support/handsets.htm staat jouw Ericsson R320s niet bij ... wel de R320 ik weet niet of dat wat uitmaakt (iig eigenlijk niet vor de instaltie van die datakabel)

Maar ik zou het zo 123 niet zo snel weten... Haal de USB drivers weg volgens de manier die op de site staat en probeer het opnieuw. Het kan namelijk zijn dat als je het USB device de 1e keer erin propt zonder van tevoren de correcte drivers te instaleren, windows de hele tijd de verkeerde pakt ook al probeer je anders...

[quote]
How can I remove my SoftRadius USB installation?

For Windows 9x and Windows Me Go to:

<Start> <Settings> <Control Panel> <System> <Device Manager>
(Choose View devices by type.)
Be sure that your SoftRadius USB cable is plugged in your computer.
In the list of devices double click on WDM modem Enumerator
Remove the device SoftRadius USB driver

Go to <Start> <Settings> <Control Panel> <Add/Remove Programs> and remove the program SoftRadius USB

Shut down the PC without removing the USB cable

Only when the computer is completely shut down remove the SoftRadius USB cable. Reboot and re-install the software. After installation re-connect the SoftRadius USB.
[quote]

p.s. ik d8 dat USB devices verwijderen in Windows 2000 op dezelfde manier ging...

• Wolfensteijn
Op maandag 26 november 2001 15:26 schreef MRic3 het volgende:
eerst fff dit, op http://www.option.com/support/handsets.htm staat jouw Ericsson R320s niet bij ... wel de R320 ik weet niet of dat wat uitmaakt (iig eigenlijk niet vor de instaltie van die datakabel)
tis voor zover ik weet gewoon hetzelfde toestel.
Maar ik zou het zo 123 niet zo snel weten... Haal de USB drivers weg volgens de manier die op de site staat en probeer het opnieuw. Het kan namelijk zijn dat als je het USB device de 1e keer erin propt zonder van tevoren de correcte drivers te instaleren, windows de hele tijd de verkeerde pakt ook al probeer je anders...
Hij installeert niet eens drivers, dus dat moet het probleem niet zijn.

• Wolfensteijn
verder niemand een idee?

das jammer.

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

fff uit mijn geheugen:
... je moet de software d8 ik ook van tevoren instaleren (dus niet alleen drivers) en misschien kan je ook die drivers die windows niet herkent maar volgens jou wel goed gewoon windows 'door zijn strot douwen' en zeggen dat het goede zijn en zien wat er gebeurd...

en nou houdt het bij mij echt op... ;)

Verwijderd

Eerst de software van SoftRadius installeren, computer rebooten en dan pas met je telefoon usb kabeltje in de buurt van je computer komen ;)
Als je eerst de software installeert zul je zien dat de goede drivers dit keer wel worden geinstalleerd. Dit was tenminste bij mij zo .. dus eerst de software en dan pas de usb kabel op je comp aansluiten.

edit:

Oops, beetje dubbel, sorry

• Wolfensteijn
ook als ik eerst de software installeer, dan reboot, dan die kabel inplug kan de windows driver installer de drivers niet vinden.

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Ok laatste oplossing.... en de beste denk ik...

klik hier

of.....

klik hier

soms kan het zo makkelijk zijn he ;) ..... suc8

• Wolfensteijn
Of het makkelijk zal zijn weet ik zo net nog niet.
Het kan namelijk ook zijn dat die kabel gewoon kapot is, en dat is in dit geval gewoonweg niet te fixen.

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

kapot kan altijd... maar dan heb je nog altijd dit nog... ;)

Pagina: 1