oude geluidskaart beter?!

Pagina: 1
Acties:

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-08 11:12
Omdat ik alle PCI sloten in mijn mobo vol had, kon ik mijn PCTV kaart niet gebruiken, ik heb de geluidskaart (een Creative 128 PCI) eruitgehaald, en er een 16-bit ISA-geluidskaart ingezet (ESS Audiodrive 1868), nu heb ik weer een PCI slot vrij en inmiddels werkt mijn PCTV kaart perfect.

Het enige wat mij opvalt, is dat het geluid veel beter klinkt met deze geluidskaart, het komt gewoon een stuk krachtiger(?) over, helderder, ik heb aan mijn pc + speaker settings niks veranderd, ik dacht dat nieuwe kaarten beter waren??

Ik kan trouwens niet opnemen met de bijgeleverde software, weet iemand een goed opneem (capture) programma?

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Let even op, er is een verschil in 'beter' en 'beter'.

Hiervandaan:
Second Speaker Sounds Best.
The Louder Speaker Sounds Best.
The Speaker with more Bass and Treble Sounds Better.
En ditzelfde verhaal gaat vast ook op voor geluidskaarten.

Openemen met je PCTV gaat prima met virtualdub, mits snelle processor voor 't realtime compressen, of een snelle en grote HD voor het opslaan van 25FPS in pal-resolutie.

Siditamentis astuentis pactum.

• Anton
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-08 21:54

Anton

NetApp Implementation Engineer

Hmm, ik vind mijn nieuwe geluidskaart toch echt beter klinken... mijn oude was een Soundblaster AWE32 (non-PnP) en nu heb ik een Philips Acoustic edge... deze ruist dus echt veel minder, en is veel helderder.

Ik scrobbel ook audio

• LiquidSmoke
een p3 700 met 256mb ram, moet toch wel lukken denk ik zo?

maar echt, kweet niet goed hoe ik het uit moet leggen, het geluid klinkt gewoon imposanter, zelfs als ik er een koptelefoon aangang, misschien zijn die ess kaarten wel :9 ook al zijn ze (zeker) niet de duurste

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:31
Ik ben ook nog een liefhebber van ouderwetse ISA-kaartjes, heb om die reden nog steeds een AWE64 ISA in mijn bak zitten :P

De voornaamste reden is eigenlijk dat ie noodzakelijk is voor een aantal DOS-proggies die ik gebruik bij het maken van muziek. (Deze draaien dus ook niet onder XP dus ik heb er een boot floppy voor moeten maken :o ). Anyways, er is (voor zover ik weet) geen enkele PCI kaart die zo'n perfect SB16 emulatie heeft dat die bruikbaar is voor mijn DOS-tooltjes. En daarom stap ik dus niet over. Ik moet wel zeggen dat de ruis/signaalverhouding bij PCI-kaarten meestal beter is.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

Op maandag 26 november 2001 22:32 schreef Anton het volgende:
Hmm, ik vind mijn nieuwe geluidskaart toch echt beter klinken... mijn oude was een Soundblaster AWE32 (non-PnP) en nu heb ik een Philips Acoustic edge... deze ruist dus echt veel minder, en is veel helderder.
Dit is dezelfde stap als ik wil gaan doen,
eigenlijk al heb gedaan. Nu alleen een nieuw mobo.

Heb op de HCC en philips AE gekocht !
Anton bevalt die Philips goed, klaarblijkelijk wel.
AIX admin ?? Grappig, ik zit zelf ook dagelijks in
die kasten te grasduinen. Nou ja alleen met middleware
software die erop draait.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Tja, mijn persoonlijke mening is dat er te veel slechte geluidskaarten geproduceert worden tegenwoordig, erg incompatible hoop driver problemen etc.

Ik vind eigenlijk legacy kaarten (meestal ISA) nog het beste. Alle Creative SB's waren erg goed tot dat ze over gingen op PCI.. sindsdien vind ik het drama geworden.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Hmm ik heb die creative altijd nog troeperig gevonden.

Veel te veel ruis, de digital in/out als die het had was vaak beroerder dan de analog in/out.

Voor games is het perfect hoor, maar beetje audionerden
met een creative ?? Hmm tja kan.
Maar liever niet.

Ja honetech is leuk geloof ik.

Dus ik probeer een leuke midden weg nu, de Philips Acoustic Edge. En nee ik ben geen philips fan, eerder the opposite !!

• LiquidSmoke
hmz, kben niet de enigste :D maar nu je het zegt... die legacy support (lees: dos spellen) had ik nog niet eens aan gedacht... dadelijk es ff de diskettebak van de zolder halen....
Pagina: 1