Router configgen?

Pagina: 1
Acties:

• B.A. Baracus
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Situatie: Ik wil 2 netwerken met verschillende ranges d.m.v. een router gebruik laten maken van dezelfde breedbandverbinding.
Ze mogen dus allebei alleen van en naar de wan-poort v/d router gaan en niet elkaar in de weg zitten, of elkaar zelfs maar zien.
Hoe stel ik dit in in de Router? :? Ik heb een Draytek Vigor 2200E.

Thanx. :)

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
/me weet geen oplossing...

Maar ik ben wel errug benieuwd, daarom ff /kick *D

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Denk ik soms te simpel.... gewoon verschillende subnetten geven aan de 2 netwerken en klaar is klara

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op maandag 26 november 2001 13:42 schreef MRic3 het volgende:
Denk ik soms te simpel.... gewoon verschillende subnetten geven aan de 2 netwerken en klaar is klara
Dat kan wel, maar als maar één grappenmaker zijn IP wijzigt naar de andere range ben je de pisang. Ik zou een 'tussenrouter' opstellen, met drie netwerkkaarten, 1 voor beide netwerken en één met een crossover naar de router. Dan kun je nog een beetje 'load balancen' tussen beide netwerken ook.

Verwijderd

Das nou net waar ik ook gelijk aan zat te denken.
Ik weet zo niet of dit mogelijk is met dit type router, maar anders zou je er een tweede netwerkrouter tussen moeten plaatsen.
Anders zou je een linuxbakje (RedHat 7.2 met iptables :9~) er tussen kunnen zetten!
Dan kan je zoveel subnetten maken als je wilt en je hebt gelijk een goede firewall en kan je zo ook makkelijk aan tc (trafic shaping) doen. (geeft jezelf de hoogste prio op netwerkverkeer boven de anderen :P)

Verwijderd

Op maandag 26 november 2001 13:51 schreef xeninex het volgende:

[..]

Dat kan wel, maar als maar één grappenmaker zijn IP wijzigt naar de andere range ben je de pisang.
Dan is die grappenmaker zelf de pisang want zijn aansluiting (PC) werkt dan niet meer! :)

• Nighty
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-05 14:01
Je kunt in de Vigor 2200 serie aangeven dat je intern 2 ip adressen hebt.
B.v. netwerk 1: 192.168.1.*
netwerk 2: 192.168.2.*
(Zo staat hij ook standaard ingesteld)

Vervolgens de pc's gewoon aan de ingebouwde switch sluiten (eventueel een extra switch aansluiten via de uplink om meer dan 4 pc's aan te sluiten) en klaar is klara!!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op maandag 26 november 2001 13:54 schreef oudakker het volgende:

[..]

Dan is die grappenmaker zelf de pisang want zijn aansluiting (PC) werkt dan niet meer! :)
Als hij het goed heeft kan hij nog stééds op het internet én op het andere subnet browsen!! |:(
En een IP adresje afkijken is zo gebeurd >:)
Hier op school dachten ze het ook zo te beveiligen... dacht ut niet...
hoeft trouwens maar een klojo een eigen laptop mee te nemen en je bent even ver.
Ik zou kiezen voor écht gescheiden netwerken en dan een tussenrouter.

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Ik weet verder niet welk OS gebruikt wordt maar je kan toch verder keihard een IP i.c.m. MAC adres in je Windows 2000 routing table rammen waardoor je van je probleem af bent...

• mughato
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-05 21:48
misschien is het niet zo slim om twee verschillende IP-netwerken over dezelfde infra te sturen. Je krijgt dan twee maal zoveel broadcasts, icmp-shit, etc....

Maar sommige routers ondersteunen een secondary ip adres op de ethernet interface zo dat je met meerdere ip netwerken kan connecten en daar tussen zelfs kan routeren. Ik weet alleen niet of de Vigor dat ook kan.

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

uuuuhhmmmm.. een broadcast gaat alleen over je eigen subnet toch?

• mughato
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-05 21:48
ja klopt maar als dat subnet zich op het zelfde netwerk bevindt als een ander subnet, dan heb je wel twee maal zoveel broadcasts. bijvoorbeeld een hubje met twee ip netwerkjes. ip netwerkjes zien elkaar niet maar hubje krijgt het wel zwaarder.

• dontcare
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024

dontcare

Nomen est Omen

Op maandag 26 november 2001 12:47 schreef B.A. Baracus het volgende:
Ik heb een Draytek Vigor 2200E.

Thanx. :)
Goh .... geen cisco , dat dat nog kan ;)

geen idee , cisco wel :P

.Quod me nutrit me destruit.

• B.A. Baracus
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Thanx for the replys. :)

De situatie is dat we 1 10-mbit proxyserver hebben.
Hieruit komt 1 lijntje naar een 10 mbit hub.
Op deze hub zitten nu weer de 2 netwerken aangesloten.

Nu zit er op 1 v/d 2 netwerken een dhcp server die ook adressen gaat uitdelen aan pc's in het andere netwerk. Dit verstoort het hele netwerk. :'(

Ik heb nu een Vigor 2200 router gekocht, en wil deze i.p.v. het hubje plaatsen. Ik zou dus dan lijn naar de proxy in de WAN-poort moeten doen, en de 2 netwerken in de gewone poorten v/d router steken. Dit heb ik gedaan.
Vervolgens moet ik dus ergens opgeven dat hij dus het verkeer van die 2 ranges naar en van de proxy door moet laten, maar verder niks.
Ik zie niet hoe ik dit nou ingesteld moet krijgen in dat ding |:(

Help? :?
Pagina: 1