[CM] Voedings schakeaar vervangen...

Pagina: 1
Acties:

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016
ik wil de tuimelschakelaar in m'n voeding vervangen door een sleutel schakelaar. (zodat niemand "per ongeluk" m'n koffermod kan uit-zetten of dat niemand hem kan aanzetten)

de schakelaar die er in zit is een 250VAC/6A schakelaar. als ik die wil vervangen door een dezelfde sleutelschakelaar gaat dat grapje me 35 piek kosten...
is dat wel nodig?

het is een 300 Watt voeding.

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Verwijderd

voor wat hoort wat, als je niet met je ballen aan de stroom wilt hangen, schakelaar schakelt hoogspanning he

• mpegernie
jaja maar kan het niet met minder ampère toe?

P=UI, 300 = 230x I
I is dan ongeveer 1.3 ampère toch?.... help me ff, vergeet ik iets? ben hier niet zo'n ster in.

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op maandag 26 november 2001 12:43 schreef mpegernie het volgende:

P=UI, 300 = 230x I
I is dan ongeveer 1.3 ampère toch?.... help me ff, vergeet ik iets? ben hier niet zo'n ster in.
Volgens mij klopt dit wel ja...
Je zou ook een laagspannings-schakelaar kunnen nemen, en dan een relais er aan solderen...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

sorry ik weet het ook niet :'(

• mpegernie
Op maandag 26 november 2001 12:47 schreef Demoniac het volgende:

[..]

Volgens mij klopt dit wel ja...
Je zou ook een laagspannings-schakelaar kunnen nemen, en dan een relais er aan solderen...
Dat relaitje zat ik ook al aan te denken ja, maar bedankt, ik ge het wel gewoon ff proberen 8-)

thnx

• Clithopias
  • Laatst online: 06-12-2024
Op maandag 26 november 2001 12:50 schreef mpegernie het volgende:

[..]

Dat relaitje zat ik ook al aan te denken ja, maar bedankt, ik ge het wel gewoon ff proberen 8-)

thnx
wel heel goed oppassen en alles dubbel controleren, denk niet dat je het zo fijn zal vinden als je aan 220v hangt of je voeding opblaast

Verwijderd

Op maandag 26 november 2001 12:43 schreef mpegernie het volgende:

P=UI, 300 = 230x I
zou ik niet doen, kijk maar eens goed op de voeding. daar staat ergens hoeveel amp (max) de voeding uit het net kan halen. dat is bij mijn voeding (350W) 4 amp. met deze waarde moet je zeker wel rekening houden.

• mpegernie
Op maandag 26 november 2001 13:44 schreef Silenzer_nl het volgende:

[..]

zou ik niet doen, kijk maar eens goed op de voeding. daar staat ergens hoeveel amp (max) de voeding uit het net kan halen. dat is bij mijn voeding (350W) 4 amp. met deze waarde moet je zeker wel rekening houden.
tja...
mijn voeding trekt 2.5A bij 200-240VAC

maar ik ga toch voor zeker en ik wilde vandaag ff die 230V/6A schakelaar halen, vergeet weer dat het maandag is :(
display is dicht...

Toch bedankt iedereen.

Pagina: 1