Toon posts:

Algemeen netwerk vraagje....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis de volgende situatie:

3 PC's en 1 Chello account. Die moeten straks samen in een netwerk en allemaal gebruik maken van het internet. Ik weet wel hoe ik de PC's moet configureren enzo, dat lukt me wel. Maar in het huidige netwerkje (2 PC's) dient een Win2k systeem als server. Niks Firewall en gewoon ICS voor internet delen. Nu wil ik met de extra PC erbij toch wel ff de zaak beveiligen. Maar ik weet dus niet welke software ik moet gaan gebruiken ?? Ik heb wel eens lopen klooien met WinRoute maar die kreeg ik nooit goed aan de gang.

Heeft iemand alternatieven of wil iemand me dan toch helpen met het configureren van WinRoute ????

• jaspernl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-11-2025

jaspernl

de tijd vliegt

Wat er ook fout gaat, er is altijd wel iemand die dit altijd al heeft geweten...

Verwijderd

xp installeren (upgrade desnoods) op je win2k server en de ingebakken firewall gebruiken!!!
lijkt me de simpelste oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Ja Sorry Jasper, ik weet het. Maar ik heb toch al een search gedaan :? Ik vond echter niet wat ik zocht....

Verder gaat PC3 als server fungeren en daarop draait XP Pro. Is die ingebouwde Firewall kwalitatief gewoon goed ??? En wat moet ik gaan gebruiken om die verbinding te sharen, of is de ingebouwde ICS van XP ook gewoon goed ???

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Of je kan hier en hier ff kijken....

;)

Dit is idd vrij basic stuff, Als je op de linkjes hierboven klikt kom je bij de FAQ, ik denk dat daar bijna alle antwoorden die jij zoekt al staan....

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet wel wat een Firewall is en ik weet ook dat User gedoe. Ik wilde alleen eigenlijk advies over de te gebruiken software of eventueel opmerkingen als ik iets verkeerds heb gedaan. En aangezien ik met WinRoute al ooit aan het klooien ben geweest zou hulp bij die app. welkom zijn :)

• Tijger
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

Je kunt een tiny personal firewall gebruiken, die is gratis en redelijk goed.

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Als je geen firewall wilt stel je je 2k server toch gewoon in als Router en dan op de clients die als gateway opgeven.

Router and Remote Acces service, kijk daar maar eens.

There is no art to find the minds construction in the face

Verwijderd

de firewall van xp is gewoon goed en de inetsharing is ook prima...

kijk een firewall is natuurlijk zo goed als je hem configureert... als je alles doorlaat en alleen de netbios porten dichtgooit ja laat dan maar...

weten wat je moet configureren is bij elke firewall belangrijk

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
offtopic:
[quote]
Op maandag 26 november 2001 12:42 schreef jaspernl het volgende:
http://gathering.tweakers.net/forum/find |:(

slotje?
[/quote]

beetje onzinnige reply?

http://www.zonelabs.com

Verwijderd

Topicstarter
OK dan wordt het gewoon de met XP meegeleverde software.
Volgende vraag.

Server:
P3 733 met 512 MB
WinXP
10/100 MBit kaart voor Chello
10/100 MBit kaart voor LAN

PC2:
P2 300 met 192 MB
Win2k
10 MBit kaart voor LAN

PC3:
P200 met 64 MB
Win98SE
10 MBit kaart voor LAN

Is het verstandig om nu een 10/100 MBit HUB aan te schaffen of is een Switch toch beter ?? Of is er zelfs nog een andere oplossing....

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:30

@r!k

It is I, Leclerq

xp installeren (upgrade desnoods) op je win2k server en de ingebakken firewall gebruiken!!!
lijkt me de simpelste oplossing.
Tja, toch jammer dat windows XP zelf poorten openzet die je zelf net handmatig hebt dichtgezet. Korter gezegd, niet echt veilig

Een hele rij microsoft certificeringen.

• nmf
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

nmf

Grappig, ik zit met hetzelfde probleem alleen de internet provider is anders (@home)...
Ik heb tijdens de HCC dagen gewoon een switch 10/100mbs gekocht maar het echte werk moet nog gedaan worden: een server Win2000 met twee NIC's daarna de switch en in vervolg nog twee PC's. Verder ben ik van plan om de Exchange Server 2000 op de server te instaleren, ik vind het vreemd dat ik niet mijn emails kan lezen/sturen (wel internetten) vanuit mijn tweede PC als ik de ICS gebruik?!

Verwijderd

winroute is overigens heel erg simpel :)
zelfs ik kreeg het direct voorelkaar :)

let er wel ff op dat je NAT aanklik bij je chello netwerkkaartje ( kan weleens problemen schelen )
verder tsja winroute is makkelijk progje om simpel de boel
te routeren, als vuurmuur lijk mij het beste ander tooltje te gebruiken

• nmf
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

nmf

Beste tweakers,

Dit topic is nog niet afgesloten, heeft er iemand een bruikbare oplossing voor drie PC's en een internet ansluiting?
Alvast bedankt,
nmf
Pagina: 1