Access dbase naar MySQL raggen en weer terug

Pagina: 1
Acties:
  • 90 views sinds 30-01-2008

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01-2025
Mijn klant wil een database kunnen downloaden, offline editen in Access en vervolgens weer uploaden voor gebruik met MySQL. Heb je enig idee hoe ik dat aan zou kunnen pakken? Het is volgens mij technisch wel mogelijk, maar is het ook praktisch haalbaar? (Hij is geen leek).

Het is belangrijk... *slik*

• pioneer5
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07-2021
MyODBC is een driver zodat je je MySQL database gewoon kan benaderen alsof het een Access tabel is. Zo kun je ook copy-pasten tussen de Access tabel en de gelinkte MySQL tabellen. Er kan alleen een probleem ontstaan als je ISP je niet vanaf je eigen IP laat inloggen op de databaseserver (zoals mijn iSP deed voordat ik 7.500 tuples ingevoerd had :-(.

ps. Ik ben nu maar bezig met een simpel insert into scripje dat een text file (ge-export uit access) leest en de data in een MySQL database gooit.

Verwijderd

Als eerste: sorry voor het antwoorden op een bericht dat ouders is dan twee weken.

Maar waarom gebruik je een tekst-bestand? Het is toch ook mogelijk om hiervoor een XML bestand te gebruiken? Heb je bewust voor een (ik neem aan) comma-gescheiden bestand gekozen? En is het mogelijk dat je je script hier post, zodat ik het een en ander kan bekijken? Ben nu namelijk met precies dezelfde zaken bezig, alleen dan in Oracle 9i.

Alvast bedankt!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:08
DBTools, kan gewoon acces omzetten naar MySQL en andersom kan ws. ook wel. Is een client side tool, dus op webservers mag je waarschijnlijk dit niet gebruiken.

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:18

Stewie!

Keen must die!

Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 11:56:
Als eerste: sorry voor het antwoorden op een bericht dat ouders is dan twee weken.

Maar waarom gebruik je een tekst-bestand? Het is toch ook mogelijk om hiervoor een XML bestand te gebruiken? Heb je bewust voor een (ik neem aan) comma-gescheiden bestand gekozen? En is het mogelijk dat je je script hier post, zodat ik het een en ander kan bekijken? Ben nu namelijk met precies dezelfde zaken bezig, alleen dan in Oracle 9i.

Alvast bedankt!
Ik ga ervan uit dat toen xml niet zo standaard was.
En zo'n scriptje is toch heel makkelijk zelf te maken, dat van hem werkt toch niet als jij oracle hebt

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• johnny7
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-11-2023
Kun je met access niet gewoon je data laten exporteren naar een sql tekstbestand en dit weer laten inlezen door mysql?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:02
Ik denk niet dat een kick van 3 jaar echt nuttig is.... de TS zal het probleem nu wel al opgelost hebben denk ik....

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.