Ik zit weer met een vraag, welke hardware is belangrijk voor een DTP-pc, ik heb er namelijk geen idee van of bijvoorbeeld een scherpe 3d-kaart nou eigenlijk wel belangrijk is of niet.
DTP?
heb je geen 3D voor nodig lijkt me
Beter gewoon een Mac nemen voor dat soort dingen. Niet dat de programma's er voor Windows niet zijn (Illustrator, Photoshop, XPress), maar Mac heeft o.a. betere ondersteuning voor fonts en de uitwisseling met andere grafische instellingen is ook wat soepeler dan
heb je geen 3D voor nodig lijkt me
Beter gewoon een Mac nemen voor dat soort dingen. Niet dat de programma's er voor Windows niet zijn (Illustrator, Photoshop, XPress), maar Mac heeft o.a. betere ondersteuning voor fonts en de uitwisseling met andere grafische instellingen is ook wat soepeler dan
Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik voor een DTP-thuisgebruiker systeem geen Mac zal nemen, maar een gewone pc. Dit besluit is vrij onderbouwd overigens.
Maar een 3d kaart is niet echt van belang? Geheugen en beeldscherm wel toch?(ik weet het echt niet)
Ps: X-tweaker, je underline, is die niet van Linkin Park?
Maar een 3d kaart is niet echt van belang? Geheugen en beeldscherm wel toch?(ik weet het echt niet)
Ps: X-tweaker, je underline, is die niet van Linkin Park?
3D kaart is zeker niet nodig.. Investeer liever in een goede 2D kaart.. Over het algemeen staan matrox kaarten wel bekend als goede 2D kaarten..
Verder is een goede monitor zeker van belang.. (lieft een beetje groot ook nog!)
Of dual-monitor...
Geheugen.. Mjah, op zich is een beetje geheugen wel makkelijk.. Zeker als je dingen als photoshop veel gaat gebruiken.. (overdrijven hoeft echter niet!)
Verder is een goede monitor zeker van belang.. (lieft een beetje groot ook nog!)
Of dual-monitor...
Geheugen.. Mjah, op zich is een beetje geheugen wel makkelijk.. Zeker als je dingen als photoshop veel gaat gebruiken.. (overdrijven hoeft echter niet!)
Pagina: 1