Toon posts:

Freesco en poort forwarden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai ik heb een freesco server met daarachter 2 computers met win xp en eentje met win 95. Nou wil ik op een van die win xp comps op mirc komen, irc.infatech.net.
Nou lukt dit niet aangezien identd niet goed werkt.
Ik heb gelezen dat 2 verschillende problemen aan de hand kunnen zijn.

1. Ident werkt niet door de server die internet doorgeeft aan 3 computers.
2. Ident werkt niet door de firewall, je moet poort 113 forwarden. Dit lijkt mij het meest logisch aangezien icq ook niet goed meer werkt. Ik kan wel verzenden, maar ontvang niets.

Wie kan mij helpen dit probleem op te lossen?

b.t.w. : ik weet niets van linux.

Thanx!

Verwijderd

Het eenvoudigste is je poort 113 openzetten op de firewall/router en identd server draaien op je router. Die staat wel ergens in je inetd.conf onder de noemer auth. Hoe je dat op freesco instelt weet ik niet.

Verwijderd

je moet in freesco gewoon naar advanced setting gaan en daar port map kiezen ... dan kan je export services kiezen en kies je Y en dan kan je port mappings invullen

je moet inderdaad port 113 invoeren om IdentD te gebruiken met MIRC ..

je kan op meerdere computer MIRC-en als je per computer een andere poort gebruikt.. dat stel je dus in in MIRC zelf...

en icq werkt niet omdat je hiervoor ook portmaps moet instellen dit doe je in freesco en in ICQ zelf ! (bij connection geloof ik)

verdeR : GEBRUIK DE SEARCH ! :Z

Verwijderd

Topicstarter
ok thanx, maar na het kiezen van advanced settings, moet je nog kiezen welke server je wilt configureren, welke is dat?

p.s. search had ik al gebriukt, maar niet de juiste info te vinden helaas.

Verwijderd

Topicstarter
k*t, sorry, al gevonden. Thanx again