Hoe DVD aansluiten op TV?

Pagina: 1
Acties:

• Bruske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-02 13:41
Hallo,

Ik heb net een nieuwe Hiteker DVD-speler gekocht. Nu is mijn vraag hoe sluit ik die het beste aan op mijn TV. Ik heb een scart en een S-VIDEO aansluiting op mijn TV. En ik heb een dolby PRO LOGIC geluidsinstallatie.

bvd Bruske

Verwijderd

Kun je iets meer info geven? Over wat voor aansluitingen over op de pro logic set zitten, of dat die DVD een 5.1 decoder heeft en wat voor aansluitingen er op die DVD speler zitten (beeld en geluid). En wat is het typenummer van die speler?

• Bruske
De aansluitingen zijn tulip aansluitingen en de dvd speler is het type hiteker 660 (van kijkshop)...

Verwijderd

Op maandag 26 november 2001 13:23 schreef Bruske het volgende:
De aansluitingen zijn tulip aansluitingen en de dvd speler is het type hiteker 660 (van kijkshop)...
Als jij mijn vragen niet gewoon volledig wilt beantwoorden, dan stop ik er mee.
Erg raar ook dat dat type DVD speler niet op hiteker.nl staat.

Verwijderd

Maar omdat ik niet echt in een slechte bui ben, heb ik effe verder gezocht:
Afbeeldingslocatie: http://www.hiteker.co.nz/source/AD660rear.JPG
Je TV zou ik dus gewoon met de S-video aansluiten, er zit namelijk geen scartuitgang op.
Zo te zien zit er ook een digitale uitgang voor het geluid op, als jouw versterker die mogelijkheid biedt, dan zou ik het op die manier aansluiten. En anders zul je gewoon je DVD analoog met je dolby prologic set moeten verbinden, met 3 kabeltjes dus. Maar dat is niet zo'n ramp.
Asjeblief.

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:31

Metten

ik hou het graag simpel

Maar heeft je pro-logic versterker een 5.1 kanaals ingang? Dan kan je idd van Dolby Digital genieten, anders kan je dat natuurlijk vergeten.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-03 09:52
Op maandag 26 november 2001 12:29 schreef Bruske het volgende:
Ik heb net een nieuwe Hiteker DVD-speler gekocht. Nu is mijn vraag hoe sluit ik die het beste aan op mijn TV. Ik heb een scart en een S-VIDEO aansluiting op mijn TV. En ik heb een dolby PRO LOGIC geluidsinstallatie.
Hoi,

Ik heb ook een budget dvd speler. Hier zaten keurig netjes een hoop kabels en een handleiding bij.
In die handleiding stonden verschillende aansluitvoorbeelden. Lijkt me voor jezelf wel handig als je daar eens een kijkje in nam, hoef je niet alle antwoorden op GoT af te wachten en kan je lekker snel filmpje kijken!

• Metten

Metten

ik hou het graag simpel

overigens de beste manier om hem op je tv aan te sluiten is met een component RGB naar SCART verloopkabel. Dat is tenminste als je TV RGB over de SCART ondersteunt.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op maandag 26 november 2001 13:34 schreef Michiel_H het volgende:
Maar omdat ik niet echt in een slechte bui ben, heb ik effe verder gezocht:
[afbeelding]
Je TV zou ik dus gewoon met de S-video aansluiten, er zit namelijk geen scartuitgang op.
Zo te zien zit er ook een digitale uitgang voor het geluid op, als jouw versterker die mogelijkheid biedt, dan zou ik het op die manier aansluiten. En anders zul je gewoon je DVD analoog met je dolby prologic set moeten verbinden, met 3 kabeltjes dus. Maar dat is niet zo'n ramp.
Asjeblief.
Er zijn maar weinig Prologic versterkers die over een digitale ingang beschikken.

Zo te zien heeft je DVD speler een DD/(DTS?misschien) decoder ingebouwd. Als je Pro Logic "DD/DTS ready" is, m.a.w. hij 6 losse ingangen heeft, dan zou ik hem met 6 tulp naar tulp kabels aansluiten op je DPL versterker.

Aangezien je DVD spelertje geen Scartuitgang heeft valt dat zoiezo al af. Ik zie wel RGB in tulp vorm zitten. Je zou een tulp RGB naar scart kabel kunnen solderen/kopen.

Maar probeer het eerst een met een s-video snoertje.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• tbusquet
Op maandag 26 november 2001 13:48 schreef Metten het volgende:
overigens de beste manier om hem op je tv aan te sluiten is met een component RGB naar SCART verloopkabel. Dat is tenminste als je TV RGB over de SCART ondersteunt.
Niet persé waar. Ok je hebt de grootste transport bandbreedte voor het chroma. Maar er zijn zat toestellen die niet afgeregeld zijn op RGB, dan geeft Y/C vaak een beter beeld.

Maar dit is per TV verschillend, en je komt er alleen achter door het te proberen.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Bruske
Deze DVD speler heeft wel een scart uitgang en het type 660 bestaat wel degelijk. Idd niet op hiteker.nl maar als je even op www.kijkshop.nl kijkt zie je hem dus wel.

Ik dacht dat S-VIDEO beter was als scart maar dat is dus niet het geval volgens jullie. Ik zal eens een scart kabel gaan halen en het verschil uittesten...

Bruske :)

• Metten

Metten

ik hou het graag simpel

lijkt me trouwens sterk dat je met zo'n budget DVD speler het verschil gaat zien tussen S-video en RGB

• tbusquet
Op maandag 26 november 2001 15:26 schreef Metten het volgende:
lijkt me trouwens sterk dat je met zo'n budget DVD speler het verschil gaat zien tussen S-video en RGB
Leg dat dan maar eens ff uit graag ! |:(

Verwijderd

Op maandag 26 november 2001 14:26 schreef Bruske het volgende:
Deze DVD speler heeft wel een scart uitgang en het type 660 bestaat wel degelijk. Idd niet op hiteker.nl maar als je even op www.kijkshop.nl kijkt zie je hem dus wel.

Ik dacht dat S-VIDEO beter was als scart maar dat is dus niet het geval volgens jullie. Ik zal eens een scart kabel gaan halen en het verschil uittesten...

Bruske :)
Je leest niet!! Ik heb ook niet gezegd dat het type 660 niet bestaat! Hij is alleen niet te vinden op hiteker.nl, op kijkshop.nl staan trouwens vast en zeker geen foto's van de achterkant, en die had ik juist nodig, omdat jij mij geen info gaf.
En als jij zegt dat die van jou een scartuitgang heeft dan is de afbeeling op www.hiteker.co.nz fout of jij kijkt verkeerd...
En scartkabels haal je trouwens niet, die koop je.

• tbusquet
Op maandag 26 november 2001 17:33 schreef Michiel_H het volgende:

[..]

Je leest niet!! Ik heb ook niet gezegd dat het type 660 niet bestaat! Hij is alleen niet te vinden op hiteker.nl, op kijkshop.nl staan trouwens vast en zeker geen foto's van de achterkant, en die had ik juist nodig, omdat jij mij geen info gaf.
En als jij zegt dat die van jou een scartuitgang heeft dan is de afbeeling op www.hiteker.co.nz fout of jij kijkt verkeerd...
En scartkabels haal je trouwens niet, die koop je.
Even rustig hoor, hij snapt het gewoon niet helemaal.
Kan hij ook niet helpen.. *D

Pagina: 1