En ook ik heb intresse in sturingen van warmte, eventueel per compu.
Misschien kan je nog aangeven wat je precies wilt met de sturing.
Ik wil een sturing om m'n cv instalatie per ruimte te kunnen sturen. In eerste instantie per compu, maar dit soort "simpele" logica doe ik liever buiten een compu om.
Per kamer die als slave z'n temp mag regelen gewoon een termostaat kraan (18 piek bij m'n instalatie boer). Per sturende kamer (woonkamer, en babykamer bv) een termostaat (goedkoopste is 30 piek bij de praxis), een termostaatkraan met relais sturing (18 piek plus 72 voor het relais). En dan voor het totaal nog wat relais voor het sturen. Ook dien ik nog iets te verzinnen dat als de ketelpomp aangaat er altijd een radiator openstaat, dit moet ik nog verzinnen, waarschijnlijk ga ik parallel aan de pomp een relais zetten (hmm relais met 230VAC in... hmm) die ook een radiator kraan openstuurd. O en natuurlijk nog wat dioden om de nodige scheiding te krijgen in de regel systemen.
Maar mocht je hier niet in geinterreseerd zijn, even mijn ideeen qua compu sturing.
Een oplossing waar je zelf maar weinig aan hoeft te rekenen zijn de velleman kits. Er bestaan termostaat schakelingen, een relaiskaart voor de parr poort en eventueel een kit die de boards kan aansturen zonder een compu, een soort parr poort vervanger. Totale kosten, veel maar wel alles compleet.
Daarnaast kan je je parr poort gebruiken als in en uitgang. De ingangen zijn digitaal.
Er bestaan temp sensors met seriele uitgangen. Het zou mogelijk moeten zijn om die op je ser poort aan te sluiten. Er zijn ook sensors met I2C aansluiting, eventueel in zelfbouw. Kan je je sensors en compu via een bus laten praten.
Als laatste is het nog mogelijk om je gameport als ingang te gebruiken. Ik wil nog wel eens kijken of ik er nog een link van heb, hoewel met een beetje zoeken je een heel end moet kunnen komen.
En verder de digidoc.
Moet ik eens verder naar gaan kijken, want als die meerdere temp sensors aankan en zelf kan regelen dan heb je geen pc meer nodig....