Toon posts:

Fout error PHP

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een pagina waarop ik een aantal controles uit wil voeren. Dit ging allemaal goed maar nu krijg ik opeens een parse error bij een foutafhandeling, terwijl er voor deze code ook foutafhandelingen gedaan worden maar daar schijnt hij geen problemen mee te hebben.

Een stukje van mijn code is:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
<?
/* Controleer of lidnummer al geregistreerd staat, wanneer de klant niet geregistreerd is als lid dan wordt er een foutmelding teruggegeven */
require_once("base/db.php");
$dbcon = new base_Db;

$dbcon->query('SELECT CodeLid FROM sn_Lid_1 WHERE CodeLid = "' . $CodeLid .'"');
If ($CodeLid == TRUE)
        if ($dbcon->next_record())
    {
            echo ""; 
    }
    else
    {
        $error=1;
        $errormsg .= "Je staat niet ingeschreven bij Scouting met het door jouw ingevulde lidnummer. 
Als je geen lid bent hoef je geen nummer in te vullen, je krijgt er één van ons. Ben je wel lid, dan moet je jouw lidnummer controleren.<BR><BR>";
        echo "$errormsg";
    }

/* Wanneer er geen foutmeldingen zijn, dan slaan we het emailadres van het lid op in de database */
If ($CodeLid == TRUE)
    if ($error != 1)
    {
        $dbcon->query("UPDATE sn_Lid_1 SET EmailThuis=\"$EmailThuis1\" WHERE CodeLid=\"$CodeLid\"");
    }

/* FOUTMELDINGEN DIE KOMEN BIJ HET INVULLEN VAN NIET-LEDEN GEGEVENS */    
/* Hier wordt een uniek nummer gegenereerd voor niet-leden dmv van de functie "nextid" */
If ($CodeLid == FALSE)
{
    $user_id = $dbcon->next_id("scoutshop_user_id");
    $dbcon->query("INSERT INTO rs_Userlogin, sn_Lid_1(user_id, CodeLid) VALUES ($user_id, $CodeLid));
}

/* De geboortedag kan niet groter zijn dan 31, anders komt er een foutmelding */
if ($Dag > 31)
{
    $error=1;
    $errormsg .= "Je hebt de dag van je geboorte verkeerd ingevuld. 
Het getal wat je in hebt gevuld is groter dan 31. Vul alsnog de juiste dag in.<BR><BR>";        echo "$errormsg";
}
?>

Ik krijg de foutmelding bij de check op de geboortedag en wel bij $errormsg .= "etc..... ";
Weten jullie misschien waarom?

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

kijk nou eens goed naar de highlighting zoals ie hier staat
is heel verhelderend

<Edit>
iets behulpzamer

de fout zit niet waar jij denkt dat ie zit :)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

|:(

Dit is wel heel erg, hoor.

Gebruik nou gewoon een editor die syntaxhighlighting heeft, en code wat secuurder dan hoef je dit soort topics niet te openen :{

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 26 november 2001 12:07 schreef D2k het volgende:
<Edit>
iets behulpzamer

de fout zit niet waar jij denkt dat ie zit :)
Dank je voor de kleine aanmoediging. Dat had ik net even nodig om alles weer even helder te krijgen. Ik heb de fout gevonden. Ik was een " vergeten. En wel in de volgende zin:
PHP:
1
2
3
<?
  $dbcon->query("INSERT INTO rs_Userlogin, sn_Lid_1(user_id, CodeLid) VALUES ($user_id, $CodeLid));
?>

Thanx! :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 26 november 2001 12:17 schreef drm het volgende:
|:(

Dit is wel heel erg, hoor.

Gebruik nou gewoon een editor die syntaxhighlighting heeft, en code wat secuurder dan hoef je dit soort topics niet te openen :{
Ik zou wel willen, maar hier binnen het bedrijf willen ze het perse met een tool doen die dat niet doet.
Sorry..... :'(

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Toch kun je zelf dan iets gratis downloaden.
Volgende keer beter zoeken..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.