Beste mensen,
Ik heb een pagina waarop ik een aantal controles uit wil voeren. Dit ging allemaal goed maar nu krijg ik opeens een parse error bij een foutafhandeling, terwijl er voor deze code ook foutafhandelingen gedaan worden maar daar schijnt hij geen problemen mee te hebben.
Een stukje van mijn code is:
Ik krijg de foutmelding bij de check op de geboortedag en wel bij $errormsg .= "etc..... ";
Weten jullie misschien waarom?
Ik heb een pagina waarop ik een aantal controles uit wil voeren. Dit ging allemaal goed maar nu krijg ik opeens een parse error bij een foutafhandeling, terwijl er voor deze code ook foutafhandelingen gedaan worden maar daar schijnt hij geen problemen mee te hebben.
Een stukje van mijn code is:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
| <? /* Controleer of lidnummer al geregistreerd staat, wanneer de klant niet geregistreerd is als lid dan wordt er een foutmelding teruggegeven */ require_once("base/db.php"); $dbcon = new base_Db; $dbcon->query('SELECT CodeLid FROM sn_Lid_1 WHERE CodeLid = "' . $CodeLid .'"'); If ($CodeLid == TRUE) if ($dbcon->next_record()) { echo ""; } else { $error=1; $errormsg .= "Je staat niet ingeschreven bij Scouting met het door jouw ingevulde lidnummer. Als je geen lid bent hoef je geen nummer in te vullen, je krijgt er één van ons. Ben je wel lid, dan moet je jouw lidnummer controleren.<BR><BR>"; echo "$errormsg"; } /* Wanneer er geen foutmeldingen zijn, dan slaan we het emailadres van het lid op in de database */ If ($CodeLid == TRUE) if ($error != 1) { $dbcon->query("UPDATE sn_Lid_1 SET EmailThuis=\"$EmailThuis1\" WHERE CodeLid=\"$CodeLid\""); } /* FOUTMELDINGEN DIE KOMEN BIJ HET INVULLEN VAN NIET-LEDEN GEGEVENS */ /* Hier wordt een uniek nummer gegenereerd voor niet-leden dmv van de functie "nextid" */ If ($CodeLid == FALSE) { $user_id = $dbcon->next_id("scoutshop_user_id"); $dbcon->query("INSERT INTO rs_Userlogin, sn_Lid_1(user_id, CodeLid) VALUES ($user_id, $CodeLid)); } /* De geboortedag kan niet groter zijn dan 31, anders komt er een foutmelding */ if ($Dag > 31) { $error=1; $errormsg .= "Je hebt de dag van je geboorte verkeerd ingevuld. Het getal wat je in hebt gevuld is groter dan 31. Vul alsnog de juiste dag in.<BR><BR>"; echo "$errormsg"; } ?> |
Ik krijg de foutmelding bij de check op de geboortedag en wel bij $errormsg .= "etc..... ";
Weten jullie misschien waarom?