Geen GeForce 2 op 440BX mobo?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008

• digilb
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:09
Sinds een paar weken werkt mijn Diamond Speedstar A50 alleen nog maar op 56Hz. Hoewel ik hem met nieuwe drivers kon forceren om op 85Hz te werken, vond ik dit toch een goede reden om een Leadtek GeForce2-MX400 met 64MB te kopen :) . Mijn mobo (Chaintech 6BTM, een Intel 440BX, met nieuwste BIOS) herkent hem goed maar na installatie van de drivers wil het bureaublad niet meer opstarten. Lukt alleen via F5 in VGA-modus... (zowel met Win98se als met w2k & met een 100% schone installatie van Win98se) ;( . Wat kan er mis zijn: iets met AGP 1x/2x/4x instelling, of met AGP-voltage (3,3 of 5 Volt), of een kapotte VGA-kaart (zou wel heel toevallig zijn dat beide kaarten kapot zijn), of kapotte monitor, of een kapotte mobo (lege batterij?), of werkt de combi van mobo & Geforce2 uberhaupt niet? Wie heeft een nieuwe GeForce2 of 3 wel goed werken op een oude 440BX? :?

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52

joop3

Ik heb die geforce van asus prima werkend op een 440bx bord
Dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Verwijderd

Ik heb en Asus P3B-F mobo en een Asus P2L97-s MOBO (440LX)
en mijn Gforce 2 400MX werkt op allebei.. ;)

groetjes

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 10:53
De volgende tip kan je eventueel proberen:
If the above solutions don't help, you may find that on motherboards that are only AGP 1.0 compliant you may be able to fix this problem by putting insulating tape over the last pair of contacts on the AGP connector on the GeForce card (the contact furthest from the monitor port, on both sides). This has been tested on the Chaintech 6BTM motherboard.
Ik weet van een aantal mensen dat het heeft geholpen + heb ik een soortgelijk probleem gehad met een wat ouder Soyo BX moederbordje en daar hielp deze truuk ook + is deze truuk op het bordje geprobeerd dat jij gebruikt.

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:34
Op maandag 26 november 2001 12:03 schreef digilb het volgende:
Sinds een paar weken werkt mijn Diamond Speedstar A50 alleen nog maar op 56Hz. Hoewel ik hem met nieuwe drivers kon forceren om op 85Hz te werken, vond ik dit toch een goede reden om een Leadtek GeForce2-MX400 met 64MB te kopen :) . Mijn mobo (Chaintech 6BTM, een Intel 440BX, met nieuwste BIOS) herkent hem goed maar na installatie van de drivers wil het bureaublad niet meer opstarten. Lukt alleen via F5 in VGA-modus... (zowel met Win98se als met w2k & met een 100% schone installatie van Win98se) ;( . Wat kan er mis zijn: iets met AGP 1x/2x/4x instelling, of met AGP-voltage (3,3 of 5 Volt), of een kapotte VGA-kaart (zou wel heel toevallig zijn dat beide kaarten kapot zijn), of kapotte monitor, of een kapotte mobo (lege batterij?), of werkt de combi van mobo & Geforce2 uberhaupt niet? Wie heeft een nieuwe GeForce2 of 3 wel goed werken op een oude 440BX? :?
Hmm crossposter.. Gaan de modjes niet leuk vinden.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:45

Exirion

Gadgetfetisjist

Crosspost.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.