Toon posts:

tv-out met enkel antenne ingang op TV?

Pagina: 1
Acties:
  • 316 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ok, de titel zegt al redelijk wat hoop ik :)

op me TV heb ik enkel een antenne-ingang, dus geen scart of s-video, kheb ook geen videorecorder (TV sucks anyway), maar wel een videokaart met TV-out en ik zou best wel graag films op TV zien ipv op PC.
Kheb 'het grote tv-out topic' hierboven gelezen, maar daar komt het erop neer dat als je geen s-video in hebt, je zo'n scart-convertor moet kopen, maar scart heb ik ook niet.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/sint/faq/uitgangen.jpg

Op m'n vga-kaart heb ik de vga, en die s-videoconnector (khoop dat ik dit plaatje ff mag gebruiken goede sint? ;))

Qua kabels heb ik dat s-video geval, en een composite met aan beide kanten dezelfde stekker, welke niet echt in de antenneaansluiting op m'n TV wil passen :+
Die s-videokabel heeft wel een uiteinde waar die composite inpast, maar verder dan dat geraak ik niet :D

Hoe krijg ik dat ding aan de praat? (zonder nieuwe tv of een vcr te kopen that is)

bvd

• PrinsEdje80
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-01 15:26

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

Geen scart: VERGEET HET MAAR. >:) Sorry kan niets anders voor je betekenen :'(
De enige optie is via een video, of een modernere tv met scart...

Used to be Down Under... Foto gallery

Verwijderd

Topicstarter
ok, dit zuigt dus wel bigtime
pff, nee, een video of nieuwe tv ga ik er toch niet speciaal voor kopen

thnx anyway :'( :'(

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-08 16:44

cooper_s1

MINI's rule

Er bestaan omzet kastjes om van rgb of svhs naar RF te gaan. Maar de kwaliteit zal niet echt je dat zijn.
}:O

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 26 november 2001 11:49 schreef cooper_s1 het volgende:
Er bestaan omzet kastjes om van rgb of svhs naar RF te gaan. Maar de kwaliteit zal niet echt je dat zijn.
}:O
k, van :'( terug naar :)
zo goed hoeft de kwaliteit niet te zijn, de tv zelf is ook niet meer echt dat.

Dan ga ik eens kijken waar ik zo'n convertor vindt

Verwijderd

Op maandag 26 november 2001 11:42 schreef PrinsEdje80 het volgende:
Geen scart: VERGEET HET MAAR. >:) Sorry kan niets anders voor je betekenen :'(
De enige optie is via een video, of een modernere tv met scart,
of S-vhs

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Video ertussen proppen, problem solved :)

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:48

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Op maandag 26 november 2001 11:52 schreef roys het volgende:

[..]

of S-vhs
huh?? SM-DoubleD heeft niet eens scart, dus je kunt ervan uit gaan dat hij ook geen svhs ingang op z'n TV heeft..

Hier staat tekst

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Op maandag 26 november 2001 11:53 schreef bas_konings het volgende:
Video ertussen proppen, problem solved :)
Hij heeft toch geen scart :? ?

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:48

Sjaak_Afhaak

Bleh!

om een videobandje te bekijken heb je niet perse een scart aansluiting nodig ;)

Hier staat tekst

Verwijderd

Als je toch niets aan TV vindt kun je wel een Video aansluiten op je TV.. Op die video kun je wèl je TV-out aansluiten. Omdat bij mij thuis de beschikbare SCART-aansluitingen op een of andere manier niet werken sluit ik mijn notebook ook aan via de video...

Werkt perfect.

Succes,

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
Een video-recorder heeft meestal een modulator erin zitten die het signaal omzet naar "antenne-niveau"
Dit soort dingen zijn ook los te koop a f 120 - 130 hier bij de mediamarkt.
Doorlussen via een Videorecorder is niet echt een ideale mogelijkheid, want als je DVD's gaat kijken, dan wil er wel eens een kopieerbeveiliging gebruikt worden, waar juist videorecorders niet goed op reageren.
Voor DivX etc is het wel goed bruikbaar.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Op maandag 26 november 2001 11:41 schreef SM-DoubleD het volgende:

Hoe krijg ik dat ding aan de praat? (zonder nieuwe tv of een vcr te kopen that is)

bvd
kunnen jullie lezen hij heeft geen vcr en wil er ook geen een kopen het enige wat jullie kunnen zeggen is van dauw er een video tussen.

je kan bij een elektroboer waar ze videocamera`s verkopen van die omvormers halen die werken op 6 of 7 volt ofzo die die kan je dan gebruiken om van composite naar coax te gaan.

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:19

arnova

weet veel, maar niet alles

Je moet er gewoon een video modulator tussen zetten. Das een apparaatje met video in en HF uit (coax). Ik heb ze hier in Leiden bij Kok Electronics zien liggen voor zo'n 70 piek. Zoals iemand anders zei is het NIET gezegd dat de kwaliteit perse slecht hoeft te zijn.

ESP PvBoiler Controller https://github.com/arnova/pvboiler

• FireFlash
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:52

FireFlash

need a light?

Yep, vroeger had ik ook zo'n kastje voor mijn sega. Zat een RF ingang op. Zijn vast nog wel ergens te koop.

If builders built buildings the way programmers wrote programs, then the first woodpecker would destroy civilization.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 26 november 2001 13:23 schreef rustenhoven het volgende:

[..]

kunnen jullie lezen hij heeft geen vcr en wil er ook geen een kopen het enige wat jullie kunnen zeggen is van dauw er een video tussen.

je kan bij een elektroboer waar ze videocamera`s verkopen van die omvormers halen die werken op 6 of 7 volt ofzo die die kan je dan gebruiken om van composite naar coax te gaan.
inderdaad, naar de elektrowinkel geweest en ie wist meteen wat ik wou hebben :)
Hij had ze niet op stock maar overmorgen zou ie ze moeten hebben, en ik ook eentje uiteraard :)

thanx all y'all :)

edit : prijs valt trouwens nog mee, 999 frank of ~50FL, iig goedkoper dan tv of video :)

Verwijderd

Kijk maar eens op internet.. Dan kan je van de tv-out of van de s-vhs uitgang wel iets voor 5 gulden knutselen om het werkend te krijgen op je coax in.. Het is vrij simpel (ik moet wel eerlijk bekennen dat ik het niet uit mijn hoofd weet ;) )

Ik kan thuis wel eens nakijken na zo'n schakelingetje, maar op het net heb je het net zo snel gevonden.

Verwijderd

die modulators van svideo of scart naar Antenne willen niet altijd werken hoor !
ik heb er eentje gehad een jaar geleden omdat ik ook geen scart had op me oude tv !
maar het werkte niet, kon de frequentie niet vinden op me tv ! dus had ik nog niks aan, en er is grote kans dat als je hem vind het beeld echt verot is, en dan bedoel ik niet van lage kwaliteit maar wintersportsneeuwkwaliteit !

maar als het lukt laat het ff weten, geef je weinig kans !

• TheShadow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-07 19:22

TheShadow

Automonteur in hart en nieren

Of je koopt gewoon een TV met AGP-in B-)

Een dag niet geprutst is een dag niet geleefd.

Pagina: 1