Ik ben een beetje aan het klooien met het maken van objecten in JS maar kom er niet helemaal uit...
Ik heb het volgde stukje gebakken;
Niet zo veel schokkends dacht ik, een objectje met 1 property, waarvoor ik verderop in de pagina een default waarde instel;
... en vervolgens ergens een stukje HTML uit laat spugen door de functie (method ?) .schrijf aan te roepen;
Da werkt !
Alleen ik wil meeeeeer !
Als ik in een onclick van een ander element in de pagina de waarde van Methode wijzig wordt de regel 'VerzendMethode.Schrijf();' niet opnieuw geevalueerd en veranderd er dus niets aan het HTML blok dat de functie eerder had uitgespuugd.
Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen of is dit fundamenteel onmogelijk in JS ? Snap dat dit een beetje een onbenullig voorbeeld is maar, het ging me ff om het principe...
Ik heb het volgde stukje gebakken;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| //object aanmaken
VerzendMethode =new Object();
// object functie toewijzen
VerzendMethode.Schrijf = doSchrijf;
function doSchrijf() {
switch (this.Methode){
case "Telefoon" :
document.write('Telefoonnummer<p><input type="text" name="tTelefoonnummer" size="13" tabindex="4"></p>');
break;
case "Post" :
document.write('<p>Adres<br><input type="text" name="tAdres" size="20" tabindex="5"></p>');
document.write('<p>Postcode<br><input type="text" name="tPostcode" size="6" tabindex="6"></p>');
document.write('<p>Woonplaats<br><input type="text" name="tWoonplaats" size="20" tabindex="7"></p>');
break;
case "Email" :
document.write('<p>Email-adres<br><input type="text" name="tEmail" size="20" tabindex="8">');
break;
}
} |
Niet zo veel schokkends dacht ik, een objectje met 1 property, waarvoor ik verderop in de pagina een default waarde instel;
code:
1
| VerzendMethode.Methode="Telefoon"; |
... en vervolgens ergens een stukje HTML uit laat spugen door de functie (method ?) .schrijf aan te roepen;
code:
1
| VerzendMethode.Schrijf(); |
Da werkt !
Alleen ik wil meeeeeer !
Als ik in een onclick van een ander element in de pagina de waarde van Methode wijzig wordt de regel 'VerzendMethode.Schrijf();' niet opnieuw geevalueerd en veranderd er dus niets aan het HTML blok dat de functie eerder had uitgespuugd.
Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen of is dit fundamenteel onmogelijk in JS ? Snap dat dit een beetje een onbenullig voorbeeld is maar, het ging me ff om het principe...