Toon posts:

Sun Microsystems 19" kast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb 2 mooie Sun 19" kasten gekregen van een bevriende relatie ( Skybernet )

echt een mega vette kast natuurlijk en splinternieuw.
ik zet hem bij ons op kantoor iedereen zijn mond gaat open...

en dan zie ik me toch een mooie stroom voorziening..
compleet alles er op en er aan alls netjes weggewerkt en ik denk even testen en wil stroom aansluiten en dan zie ik het.. een vaage aansluiting ??

Nu zou ik graag willen weten wat voor stroom aansluiting dat is en waar ik e.v.t een omzet ding kan vinden om hem gewoon op me 220 te zetten.

het ziet er neit uit als krachtstroom het is zeg maar 8 cd lang en 4 cm hoog

wie kan me helpen ?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:19

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Post eens een screenie van de aansluiting :?
Misschien weet je 'leveranciers' er iets van?

Ik kijk het topic eventjes aan. Tot nu toe is het wel advanced, laten we het daar ook bij houde

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Nee de gene waar ik het van gehad heb die weet er niks van.. is echt iemand die de prijzen weet maar de techniek niet.. niks daarop tegen natuurlijk ben allang in de wolken natuurlijk :-)

Ik zal eens kijken of ik een foto kan maken hoop dat ik die vanavond kan posten....

• mughato
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-05 11:15
Misschien een aansluiting voor een UPS oid? of anders een amerikaanse powerplug?

plaatje doet misschien wonderen.

Verwijderd

Topicstarter
kan ook geen gegevens op www.sun.com vinden :(
ben nu in amsterdam en kast in almere...

er zijn vast wel mensen die ook zo een kast hebben.. dat stroom ding is op de onderste 2u's
en is net als de kast geheel grijs... in 2delen ingedeeld incl computer gestuurde aansturing

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:31

DJ

Is het een blauwe ronde aansluiting? Zo ja, dan is het hoogstwaarschijnlijk gewoon 230Volt. Alleen dan voor hoge belastingen . . . Wij hebben ook een aantal racks (2 stuks HP UX racks) staan die die aansluiting _kunnen_ hebben. We hebben ze draaien met normale 230Volt aansluitingen (via Power Distribution Units . . . vierkante 230Volt zwarte stekkers die je vast schroeft).

Als het rode ronde stekkers zijn, dan is het 380/400 Volt . . .

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Verwijderd

Topicstarter
nope ze zijn Langwerpig en krachtstroom weet ik te herkennen maar dit is anders ?

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:11
toch maar ff een pic dan ??

(anders ascii art :P )

Repareren doe je zo.

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:45
Op dinsdag 27 november 2001 00:14 schreef marcje het volgende:
nope ze zijn Langwerpig en krachtstroom weet ik te herkennen maar dit is anders ?
2U kast zeg je ?? Kan goed zijn dat dit 48V DC is. Zie je wel eens bij communicatie apparatuur en heel soms op 1U en 2U doosjes die eigenlijk voor de US markt bedoeld zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk dat zegt me niks :-) hahaha
maar ik kan ook helemaal niks op www.sun.com vinden.
Niet dat het er niet is maar ik kan het gewoon niet vinden...

er zitten ook zekeringen op en alle voeding draden van de pc zitten er op ( 12 als het goed is ) en verder zitten er een aantal seriele aansluitingen op

• mughato
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-05 11:15
kan ook een soort terminal boxje zijn waarmee je stroom kan in- of uitschakelen. Dit is makkelijk voor beheer op afstand. Alleen dat verklaart die "vreemde" connector nog niet. Tja het blijft gokken zonder meer info ;)

Verwijderd

Topicstarter
Als ik er een server in hang dan zit zijn stroom daar op aangesloten dus zou je zeggen een UPS..

maar er zitten ook pc connectors aan ( serieel ) en tevens die vaage stroom connector.....

hij is 2u groot en zit onderin de kast hij is de zelfde kleur als de kast zelf.. en er zitten iets van 12 aansluitingen voor stroom op die direct op de pc's komen..

verder een aantal zekeringen... en ik heb nog geen foto :( aangezien ik nog in amsterdam ben...

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Op dinsdag 27 november 2001 10:09 schreef marcje het volgende:
Als ik er een server in hang dan zit zijn stroom daar op aangesloten dus zou je zeggen een UPS..

maar er zitten ook pc connectors aan ( serieel ) en tevens die vaage stroom connector.....

hij is 2u groot en zit onderin de kast hij is de zelfde kleur als de kast zelf.. en er zitten iets van 12 aansluitingen voor stroom op die direct op de pc's komen..

verder een aantal zekeringen... en ik heb nog geen foto :( aangezien ik nog in amsterdam ben...
misschien een UPS die op een of andere manier ook remote re bedienen is ..... :? ik roep maar wa hoor! 8-)

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• baswandeling
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Die zwarte connectoren zijn "redelijk" standaard, die zitten ook op de "stekker dozen" in een 19" rack bij ons op het werk, merk HP. En daar zitten verloopkabels bij.

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:45
Op vrijdag 30 november 2001 01:34 schreef baswandeling het volgende:
Die zwarte connectoren zijn "redelijk" standaard, die zitten ook op de "stekker dozen" in een 19" rack bij ons op het werk, merk HP. En daar zitten verloopkabels bij.
Wat jij "Stekker dozen" noemt is een PDU (Power Distribution Unit).
Wat je hier ziet lijken mij ook PDU's, maar ik vind die 8 uitgaande kabels een beetje dun voor standaard 240 volt.
Wat is ook niet snap is dat de powerconnector (zwarte vierkante rechts) van het model vrouwtje is en dus dient om stroom te leveren (en je zou verwachten dat je daar stroom op zou moeten zetten).

• baswandeling
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Oke ik mag dan niet meteen op de juiste naam komen maar wie zegt dat die systemen die in deze kast zaten op 240 Volt werkten.
De netra ft serie van Sun bijvoorbeeld draait op 48V en hebben en centrale redundant powersupply.
En is die grijze connector met dat klepje recht voor niet de powerconnector. Die female connector zal wel gewoon 220 volt zijn voor randapparatuur.

Verwijderd

Topicstarter
Het gata om dat grijze ding aan de rechterkant dat is waar het stroom door komt..

ik kreeg dit van Marc elvery ( Thnkz !!! )

International power cord for 72" StorEdge expansion cabinet (IEC 309, 32A,
250V plug) part number X3859A
Pagina: 1