Toon posts:

doorgeknaagde monitorkabel

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dankzie 3 van mijn ratten die het nodig vonden om uit te breken is nu de monitorkabel van mijn monitor doormidden.

Maar nu wil ik weten of deze ook standaard te krijgen zijn omdat hij vast zit. Search leverde me nix op :)

Damn!

• RRRobert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-08 23:07

RRRobert

Fokker in ruste

Ik denk dat je vast zit aan een bezoekje aan een TD... die kunnen onder garantie een nieuwe kabel aansolderen. Zelf doen kan ook, maar dan moet je wel zien dat je aan zo'n kabel komen kan (misschien van een oudere monitor afhalen).

Tot slot, maak een keuze:

stop je ratten in een kooitje OF leg een hufterproof kabelgoot aan.

Suc6!!!

Een mening presenteren als feit is geen garantie voor de waarheid

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 22:48

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Hangt van je monitor af, bij IIyama bijvoorbeeld kan je gewoon de kabel losschroeven van je monitor en er een nieuwe opzetten (comptechworld verkoopt ze onder andere.)

in andere gevallen wordt het creatief potje solderen :)

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->VB

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Fritske
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-10-2025

Fritske

'Knowledge' is power

Mijn monitorkabel is ook aan het kapot gaan. In de kabel zit ergens een draadje los, waardoor ik geel beeld krijg. Ik moet dan met de kabel rammelen en dan doet ie het weer, zolang ik niet aan de kabel kom.

Ik heb een Sony Multiscan 17SFII. Dus met een vaste kabel. Als ik dus een nieuwe erop wil zetten moet ik gaan solderen... :(

Hier zou wat zinnigs moeten staan...

• snoei
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 23:58

snoei

kabels... :D

Op maandag 26 november 2001 12:44 schreef Fritske het volgende:
Mijn monitorkabel is ook aan het kapot gaan. In de kabel zit ergens een draadje los, waardoor ik geel beeld krijg. Ik moet dan met de kabel rammelen en dan doet ie het weer, zolang ik niet aan de kabel kom.

Ik heb een Sony Multiscan 17SFII. Dus met een vaste kabel. Als ik dus een nieuwe erop wil zetten moet ik gaan solderen... :(
Is het niet door een slechte stekker??

• Fritske
  • Laatst online: 26-10-2025

Fritske

'Knowledge' is power

Op maandag 26 november 2001 12:46 schreef snoei het volgende:

[..]

Is het niet door een slechte stekker??
Nee, het is duidelijk de kabel. De stekker is nog ok. Als ik de kabel beweeg verkleurt het beeld.

Hier zou wat zinnigs moeten staan...

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 12:46

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Laat de TD het doen! Het is:

a)veel moeilijk werk
b)de monitor moet opnieuw afgesteld worden

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 17:35 schreef sebastius het volgende:
Laat de TD het doen! Het is:

a)veel moeilijk werk
b)de monitor moet opnieuw afgesteld worden
Het is niet moeilijk gewoon wat draadjes solderen (heb ooit plug van monitor vervangen) en dat de monitor opnieuw afgesteld moet worden is onzin, want dat doe je ook niet als je een nieuwe monitorkabel/bnc kabel op je monitor aansluit.

Verwijderd

hmmm nieuwe kabel aan je monitor zetten vereist afstelling van je monitor :? :? :? :? :?

daar heb ik dus nog NOOIT van gehoord en is dus al helemaal GEEN reden om het de TD te laten doen :(

Wel een reden is ... HOOGSPANNING namelijk in je monitor zijn een Hoogspannings trafo voor de beeldbuis die 20.000 volt maakt :P en dat is niet iets om met je fikken aan te zitten >:)

en tja het is wel een beetje veel en nauwkeurig soldeerwerk en tja je moet alles goed aansluiten als je geen "vuurwerk" wilt hebben >:)

DAMN net te laat ;)

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 22:56

Interstice

Hallo?

* Interstice likes vuurwerk >:)

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Als je een beetje handig ben dan kan je het wel zelf solderen.
De RGB zijn idd Rood,Groen,Blauw. Verder staat soms op het MB wel wat de HSync en de VSync is.
Met een signaal meter kan je de boel misschien wel uitzoeken.

Je kan eventueel ook wel de draden gewoon weer verbinden maar dat is wat meer werk. (gebruik hier krimpkousjes bij, da's makkelijk).
Je kan ook aan het andere einde een stekker monteren (te koop bij de beter electronica zaak) en een verlengkabel kopen.

Senile! Senile Oekaki

• creative8500
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Je kunt toch best even Sony bellen :?

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 20:18

KillerB

______

Solderen :?

Ik heb al verscheidene monitor kabels vervangen, maar daar heb ik nog nooit voor hoeven solderen. Zit met een stekker op de printplaat. Alleen moet je even weten welk draadje waar aan moet ;)

Maar als je de volledige oude kabel hebt kun je dat zo doormeten. no problemo

Verwijderd

gewoon solderen, gaat perfect.
mijn ouwe ADI microscan monitorretje doet het nu weer perfect (nou ja bijna, ik mis nog steeds mun ontstoor filtertje.)
het beste is wel wat krimpkabel te gebruiken zodat je kortsluiting kan uitsluiten :)
Pagina: 1