Ik zou persoonlijk geen Infinity kopen, net zoals ik persoonlijk geen JBL's zou kopen.. de klankkleur van deze speakers valt bij mij onder "de schreeuwers".
Ik ben net ff voor jou (

) speciaal ff naar de RAF gelopen om eens opnieuw naar de 602, 603 van B&W en de 908, 904 en 902 te luisteren van Mordaunt-Short.
Gebruikte muziek, Tubular Bells van Mike Oldfield, een mooi test cdtje van mezelf, met o.a. Sting, The Police, 10cc, St. Germain, Bob Dylan, wat stamp muziek van Faithless van alles wat dus.
Amp, een Rotel Pre-amp 961 serie en bijbehorende eindtrap. (weet niet 100% zeker of het de 961 was.)
De bevindingen:
De 904 geeft mooie heldere hoge tonen een niet te scherp midden, mooie precieze luidspreker, weinig laag.
De 908 heeft hetzelfde klankbeeld als de 904, m.u.v. het laag, deze speaker geeft gedoceert laag, niet heel diep en/of hard, maar wel mooi gecontroleert.
De 902 produceert gek genoeg veel laag (plaatsing speelt ook een grote rol) goed sprankelend hoog, maar mist duidelijk een stukje mid door de kleinere kast.
De 904 moet duidelijk nog verzwaard worden (aparte ruimte voor in de kast aanwezig, aangezien deze soms wat hollig gaat klinken.
Ok, de B&W's... opvallend was bij het begin van Tubular bells dat het hoog van de B&W 602 en de MS 904 heel erg dicht bij elkaar lag. Heel opvallend !

De 602 produceert duidelijk veel meer laag dan de MS'. Maar het mid van de B&W's was duidelijk minder aanwezig, het duidelijke probleem dat de kop op stak was dat het laag ging domineren boven de stemmen. Hetzelfde geld voor de 603 die nog meer laag produceert dan zijn kleine broertje de 602.
Conclusie, in een film opzet hebben alle luidsprekers een sub nodig, voor de muziek de 602/603 niet, de MS wel.
Als we naar de prijskaartjes kijken.
602 s3 fl 549
603 s3 fl 999
908 fl 879
904 fl 379
902 fl 249
Als ik op prijs/performance zou moeten oordelen kom ik al snel bij de 904 die voor zijn 379 een erg goede luidspreker is. Hij produceert weinig laag, maar voor films willen we toch een sub

Voor klein behuisden zou ik als achter speakers de 902 kiezen, de prijs/performance ligt onder die van de 904, maar hij is mooi compact en zit kwa klank kleur opdezelfde lijn als de 904.
Tot zover deze audioreview !

Je bent me het nu wel verschuldigd om te gaan luisteren !!
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©