Welk geheugen zit er in mijn AMD486DX4 100Mhz?

Pagina: 1
Acties:
  • 229 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Topicstarter
m.b.v. de search kon ik niet eenduidig antwoord vinden op mijn vraag.

Ik heb een AMD 486 DX4 100Mhz staan met 12Mb RAM. Dat RAM bestaat uit 2 reepjes en op het mobo zijn nog twee bankjes vrij.

nu mijn vragen:
- hoe noem je dit geheugen (EDO RIM DIMM SIM etc.)
- hoeveel pins zou het zijn.
- kan ik uitbreiden met bv. 2x 16mb erbij te zetten
- kan ik er ook 1 bankje bijzetten of moet het in paar?

ik wil namelijk vanmiddag ff naar de comp.boer die nog veel oud geheugen heeft.

bvd dank voor de reaxies

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• Twynn
  • Laatst online: 21-08 09:18
Nah, ik denk dat jouw computerboer dat geheugen niet meer heeft..

Dit is namelijk 72-pins geheugen, waarschijnlijk EDO, anders Fast page mode ram..
(gewoon simmetjes overigens!)
Die kun je per 1 paar installeren..

En de volgende keer dit topic in PMG plaatsen, want het is een geheugenvraag..

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Topicstarter
Op maandag 26 november 2001 11:23 schreef Twynn het volgende:
Nah, ik denk dat jouw computerboer dat geheugen niet meer heeft..

Dit is namelijk 72-pins geheugen, waarschijnlijk EDO, anders Fast page mode ram..
(gewoon simmetjes overigens!)
Die kun je per 1 paar installeren..

En de volgende keer dit topic in PMG plaatsen, want het is een geheugenvraag..
de PC-dokter in Hilversum verkoopt anders nog verbazingwekkedn historische hardware en ook dit soort spul :) (wel duur maar da's niet zo'n probleem).

Het is dus waarschijnlijk 72pins EDO geheugen? EDO was er toch pas met de eerste Pentiums?

Verwijderd

Op maandag 26 november 2001 11:19 schreef aardbeix15 het volgende:
m.b.v. de search kon ik niet eenduidig antwoord vinden op mijn vraag.

Ik heb een AMD 486 DX4 100Mhz staan met 12Mb RAM. Dat RAM bestaat uit 2 reepjes en op het mobo zijn nog twee bankjes vrij.
nu mijn vragen:
- hoe noem je dit geheugen (EDO RIM DIMM SIM etc.)
Dit is waarschijnlijk gewoon EDO ram.
- hoeveel pins zou het zijn.
Hangt af van je MOBO, 68 of 72pins
- kan ik uitbreiden met bv. 2x 16mb erbij te zetten
Moet je in het boekje lezen, maar waarschijnlijk lukt dit wel. Moet je wel opletten dat je ze in de juiste banken zet.
- kan ik er ook 1 bankje bijzetten of moet het in paar?
Waarschijlijk lukt dit wel aangezien je nu met een van 4 en een van 8 werkt. Vroeger was het wel zo dat je altijd per paar moest werken.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Er is ook kans dat het 30pins exemplaren zijn. Als je twijfelt tussen 30pins en 72pins geheugen kun je gewoon de pinnetjes gaan tellen :+

Maar er is misschien een makkelijkere manier: 30pins geheugen heeft contactpunten aan maar 1 kant, terwijl 72 pins geheugen het aan de beide kanten heeft :)

Verwijderd

dat hangt er vanaf.

heb je al geteld hoeveel pinnen je MEM heeft.
wat kan je MOBO aan maximaal aan geheugens..etc.etc.

Mischien heb je wel 72pins edo ram.
dan kun je een blok van 128 MB erin doen. ;)

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Topicstarter
Op maandag 26 november 2001 11:28 schreef Stylzz het volgende:

[..]
...- hoeveel pins zou het zijn.
Hangt af van je MOBO, 68 of 72pins...
tsja wat voor een mobo het is weet ik niet precies. Er zit geloof ik een socket A (of 1) op (kan dat?) en verder dus een AMD processor. De socket heeft nog zo'n randje vrij voor een proc. met meer pins, waarschijnlijk Pentium overdrive.

Heeft iemand misschien dit spul zelf staan?

Het aantal pins is in ieder geval kleiner dan van een 486sx intel maar ja dat zal wel 30-pins geweest zijn.

dus iemand enig iedee over het aantal pins?

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Topicstarter
Op maandag 26 november 2001 11:32 schreef BalusC het volgende:
Er is ook kans dat het 30pins exemplaren zijn. Als je twijfelt tussen 30pins en 72pins geheugen kun je gewoon de pinnetjes gaan tellen :+

Maar er is misschien een makkelijkere manier: 30pins geheugen heeft contactpunten aan maar 1 kant, terwijl 72 pins geheugen het aan de beide kanten heeft :)
nu je het zegt er zit een blokje in met chipjes op beide zijden, dus ik kan aannemen dat het 72-pins EDO geheugen is dat ik per een reepje kan upgraden?
Op maandag 26 november 2001 11:34 schreef snakeeye het volgende:
...Mischien heb je wel 72pins edo ram.
dan kun je een blok van 128 MB erin doen. ;)...
kan dit echt, zulke hoeveelheden geheuegen waren in dat tijdperk (1995) toch helemaal niet te doen gebruikelijk.

verder heb ik geen documentatie bij die mobo.

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Je kunt toch wel tot 72 tellen of niet ?

Haal er gewoon ff 1'tje uit, tel de pinnetjes en klaar ... je bent dan 100% zeker ...

is dat nou zo moeilijk ?

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Topicstarter
Op maandag 26 november 2001 11:28 schreef Stylzz het volgende:
...- kan ik uitbreiden met bv. 2x 16mb erbij te zetten
Moet je in het boekje lezen, maar waarschijnlijk lukt dit wel. Moet je wel opletten dat je ze in de juiste banken zet.
...
boekje heb ik dus niet maar wat zijn 'juiste banken'moet het met een bepaalde volgorde (groot (bank 4)--> klein (bank 1) ??

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Topicstarter
Op maandag 26 november 2001 11:39 schreef speed24 het volgende:
Je kunt toch wel tot 72 tellen of niet ?

Haal er gewoon ff 1'tje uit, tel de pinnetjes en klaar ... je bent dan 100% zeker ...

is dat nou zo moeilijk ?
tsja ik heb hem niet bij de hand anders is dat idd een gemakkelijke oplossing :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Om het ff makkelijker te maken, zo zien ze ongeveer uit (let vooral op formaat van de pinnetjes en het gleufje in het midden bij 72pins):

30pins
Afbeeldingslocatie: http://213.46.22.12:8001/Img/Com/Ove/30pSIMM.jpg

72pins
Afbeeldingslocatie: http://213.46.22.12:8001/Img/Com/Ove/72pSIMM.jpg

Hmm.. nu ik dit zie, moet ik mijn laatste woorden over 72pins reepjes terugnemen: 72pins heeft ook contactpunten aan maar 1 kant |:(

Het grootste verschil is dus die ene gleuf bij een 72pins reepje :)

Verwijderd

Mja, zelf wil je blijbaar niet veel moeite doen |:(
Dit is gewoon iets wat we niet zeker kunnen weten als we die pc niet zelf zien. We kunnen enkel zeggen van dit zou kunnen en dat kan niet. Verder moet je het zelf zoeken hoor. Neem anders je hele pc mee naar de pc boer en vraag het daar.

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Topicstarter
Op maandag 26 november 2001 11:45 schreef Stylzz het volgende:
Mja, zelf wil je blijbaar niet veel moeite doen |:(
Dit is gewoon iets wat we niet zeker kunnen weten als we die pc niet zelf zien. We kunnen enkel zeggen van dit zou kunnen en dat kan niet. Verder moet je het zelf zoeken hoor. Neem anders je hele pc mee naar de pc boer en vraag het daar.
ik wil bets de moeite doen, maar dat ding staat thuis en ik zit nu op mijn werk, Ik had me gewoonweg niet gerealiseerd dat er zo'n diversiteit aan antwoorden zou ontstaan.

Vanavond zal ik zeker een blik werpen in de kast en die reepjes eruit halen.

• Twynn
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op maandag 26 november 2001 11:32 schreef BalusC het volgende:
Nope.. Bij een 486DX kun je 30pins simms alleen per 4 installeren.. Dus dat is bij deze uitgesloten..

op een 486 kun je 72-pins nog per enkel bankje installeren, op een pentium gaat het al per 2..

(Vandaar ook het wazige getal van 12MB, 8+4MB) ;)

• Redheinz
  • Laatst online: 12-08 14:59
Hoe kunnen het simmetjes zijn? die 72-pins waren 16-bits toch? Moest je altijd 2 aan 2 gebruiken....
12 Mb kan dus niet in 2 simms.....
Lijkt mij dus 2 dimms 1 van 8 en 1 van 4 Mb. Uitkijken met voltage evt. Heeel vroeger waren er ook 5V Dimms geloof ik. Nu alleen 3,3V.

Zin.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:11

Exirion

Gadgetfetisjist

->[PMG] (vooruit dan maar ;))

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Iedereen toch met z'n EDO ram....

In een 486 zit Fast Page Memory, geen EDO. En een DX4-100 heeft met 90% waarschijnlijkheid 72 pins.

Siditamentis astuentis pactum.

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Topicstarter
Op maandag 26 november 2001 11:54 schreef Varienaja het volgende:

In een 486 zit Fast Page Memory, geen EDO. En een DX4-100 heeft met 90% waarschijnlijkheid 72 pins.
ff samenvatten:

naar alle waarschijnklijkheid 72 pins

1 blokje van 4mb en 1 van 8mb

alleen dat het EDO is is dus niet zo?
Fast Page Memory dus?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:11

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 26 november 2001 11:54 schreef Varienaja het volgende:

Untrue. Een 486DX4 zit vrijwel zeker op een modern 486 bord, en die bestaan met PCI support, en ook... jawel... EDO support.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op maandag 26 november 2001 12:04 schreef Exirion het volgende:
Untrue. Een 486DX4 zit vrijwel zeker op een modern 486 bord, en die bestaan met PCI support, en ook... jawel... EDO support.
Kan je me zo een voorbeeldje geven van een 486mobo die support heeft voor EDO? Ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord. ;)

[edit]OK.. ik zit even te surfen.. kom ik hier, en daar staat:
486 DX-66 CPU
16/32 MB EDO RAM on board
Zal dan toch wel kunnen... :)

Siditamentis astuentis pactum.

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Topicstarter
topic van gister, lijkt me niet al te oud om op te reageren.

het is idd 72 pins(ff nageteld) geheugen (1 blokje van 8mb) en (1blokje van 4mb).

kan ik nu gewoon 1 blokje van 8mb EDO erbij zetten? mijn lokale hardware boer verkoopt dit namelijk nog gewoon.
of krijg ik dan moeite met voltages(5,5, 3v)? ik heb het idee dat het een erg nieuw/laat 486 mobo is ook omdat de socket geschikt is voor pentium 1's.

dus de combo wordt dan 1 x4mb 2 x 8mb, da's toch 20mb :)

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:06

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Volgens mij moet dat gewoon kunnen. 8 MB erbij prikken.

En trouwens, 3,3V was toch pas vanaf sd-ram (dimm-geheugen)?
edo en fast-page zijn SIMM-geheugen.

Veel plezier er nog mee...

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8

Verwijderd

De vraag is of het Fastpage is of EDO, die twee kun je niet zonder problemen combineren. Het systeem wordt daarvan verrekte instabiel.

Koop ander gewoon 1 reepje van 64 Mb of zo, en hang die twee andere aan je sleutelbos..
;)

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 14:21 schreef Bubbles het volgende:
Volgens mij moet dat gewoon kunnen. 8 MB erbij prikken.

En trouwens, 3,3V was toch pas vanaf sd-ram (dimm-geheugen)?
edo en fast-page zijn SIMM-geheugen.

Veel plezier er nog mee...
5 Volt is tameijk zeldzaam, dat is meestal gebufferd geheugen.

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Topicstarter
Op dinsdag 27 november 2001 15:31 schreef Hooi het volgende:
De vraag is of het Fastpage is of EDO, die twee kun je niet zonder problemen combineren. Het systeem wordt daarvan verrekte instabiel.

Koop ander gewoon 1 reepje van 64 Mb of zo, en hang die twee andere aan je sleutelbos..
;)
wat is verrejte instabiel?(lock-ups de hele tijd). Ik kan er niet achter komen of dat mem wat er nu in zit FastPage is? (het zijn 72pins blokjes(met een uitsparing in het midden) en 1tje heeft chips aan beide zijden.
Kan dat EDO wat ik erbij wil pluggen beschadigen door samenwerking met FastPage? of kan ik als eht instabiel wordt gewoon weer terug brengen naar de pcboer?

'k dacht btw dat FastPage er alleen in 30pins was? maar da's dus niet zo

1 reepje 64mb is best duur :( en ik denk dat het mobo maar 32mb aankan

• Bubbles
  • Laatst online: 19:06

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Ik zou zeggen, vraag het anders nog even na bij die pc-boer, of je eventueel geheugen kan wisselen als het instabiel wordt ofzo...

Maar volgens mij kon je EDO en FP wel mixen. in het ergste geval wordt je edo herkend als FP en gaat het ietsje langzamer dan dat het kan...
Maar dit weet ik niet zeker, spreek niet uit eigen ervaring...vraag het even na bij die boer :)

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 16:06 schreef Bubbles het volgende:
Maar dit weet ik niet zeker, spreek niet uit eigen ervaring...vraag het even na bij die boer :)
:'( Ik spreek wel uit ervaring, ik heb al meerdere kennissen moeten redden die dat gedaan hadden. Verrekte instabiel als in een PC die steeds gekker wordt en steeds minder wil doen, dingen kwijtraakt, fouten, vastlopen en wat al niet meer.

Herkennen van EDO of Fastpage is wat moeilijk, eigenlijk lukt dat alleen als de BIOS het kan, en laat zien. Maar dan moet je maar net een PC hebben die zo slim is.

Ik zou die twee bankjes mee nemen naar die PC boer, en daar heel zielig kijkend om hulp vragen. ;)

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Topicstarter
Op dinsdag 27 november 2001 16:39 schreef Hooi het volgende:

[..]

:'( Ik spreek wel uit ervaring, ik heb al meerdere kennissen moeten redden die dat gedaan hadden. Verrekte instabiel als in een PC die steeds gekker wordt en steeds minder wil doen, dingen kwijtraakt, fouten, vastlopen en wat al niet meer.

Herkennen van EDO of Fastpage is wat moeilijk, eigenlijk lukt dat alleen als de BIOS het kan, en laat zien. Maar dan moet je maar net een PC hebben die zo slim is.

Ik zou die twee bankjes mee nemen naar die PC boer, en daar heel zielig kijkend om hulp vragen. ;)
tsja die PCboer die ze nog voor redelijke prijzen verkoopt weet er ook niet zoveel van:( Ik was er gister en zij(een dame) kon me niet eenc vertellen wat een 8mb reepje was, zou ze uit laten zoeken en vandaag ga ik het nog eens proberen. 32mb wat ze wel klaar had liggen is me iets te veel van het goede voor die prijs (f 149,-).

ik heb ff een 8mb reepje eruit gewipt, het is idd gewoon helemaal 72-pins en heeft chips aan beide zijden (4 chips in totaal, elke kant twee).
Verder is het niet te herleiden of het nu FastPage of EDO is.Echter er zit een plakkertje met een verkoopdatum ofzo en die in 01-1997. Zal ik dan maar aannemen dat het gewoon EDO is omdat ze in die tijd niet echt meer Fastpage verkochten.

Ach het zal wel ik koop dat spul wel en hoop dat het goed gaat.

edit:
tiepvauten

Verwijderd

1997 duidt inderdaad wel op een EDO simmetje, echter die DX4-100 duidt weer meer op Fastpage.. *zucht*. ;)

Maar helaas ja, je kunt het alleen maar proberen. Koop anders alleen een 16Mb module, als het niet gaat samen kun je alsnog overwegen een 16Mb er bij te halen en die andere twee er uit te laten.

Veel geluk !!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat een verwarring allemaal.

Ff op een rijtje:

- 72-pins SIMMs zijn nagenoeg altijd 5V. (ook bij 3.3V 486CPU)
- FP SIMMs werden in mondjesmaat tot voorbij 1997 gemaakt- datum zegt dus niets.
- EDO en FP kunnen --SOMS-- gemengd worden, maar komt vaak de stabiliteit niet ten goede. Afgeraden!
- de AMD 486DX4 is een 3.3V CPU- dus So3 of 6 (Niet 1 of 2)
- So3 mobo's ondersteunen in latere modellen (1995 of later) vaak EDO. Zoek de naam van je mobo en vind een manual. Als dat niet lukt kunnen we wat met de chipset (zoek op de grootste chips op de mobo naar namen). Ik meen dat alleen 1 of 2 SiS chipsets het mengen van FP en EDO toestaan.
- Idd kunnen SIMMs per 1 geplaatst worden.

Dus makkelijkste is om uit te zoeken wat voor geheugen er nu in zit (ben zelf vergeten hoe je het kunt zeggen, maar post hier de nummertjes op de individuele chips op jouw bestaande modules en iemand zal kunnen helpen). En dan hetzelfde zoeken.

Maar het kan nooit kwaad om uit te zoeken wat je mobo aankan.

Oslik blyat! Oslik!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op woensdag 28 november 2001 19:22 schreef dion_b het volgende:

- EDO en FP kunnen --SOMS-- gemengd worden, maar komt vaak de stabiliteit niet ten goede. Afgeraden!
Om het makkelijk te maken, FP is dus ALTIJD goed. EDO misschien wel, misschien niet.

Vorige week nog lopen klooien met een ouwe AMD 486DX4-100, Asus moederbordje, maar EDO slikken ho maar!

de betaler vervuilt

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 28 november 2001 19:26 schreef GA!S het volgende:

[..]

Om het makkelijk te maken, FP is dus ALTIJD goed. EDO misschien wel, misschien niet.

Vorige week nog lopen klooien met een ouwe AMD 486DX4-100, Asus moederbordje, maar EDO slikken ho maar!
FP is dus NIET goed als er nu al EDO in zit en de mobo niet houdt van mixen. Het is dus echt relevant om te weten wat erin zit.

Oslik blyat! Oslik!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Topicstarter
bedankt voor alle reply's ik ben er echter nu wel zeker van dat het EDO is. Door langdurig te zoeken m.b.v. van de search kan je aan het nummer op een ram-chippie zien of is EDO of FP is. Als het eindnummer 60 of hoger is dan is het EDO, in mijn geval had dat blokje van 8mb 60 op het einde. Mijn pcboer beaamde dit verhaal.

Alleen kon hij het EDO niet direct vinden :( en als hij zijn rotzooi had uitgezocht zou he me bellen. Maar EDO is het in iedergeval zeker.

lijkt me hierbij opgelost

edit:
btw de chipset van mijn mobo kan ik niet vinden. Er zitten wel verdacht veel chips van SIS op en een Award bios. Verder 3 PCI sloten en 3 ISA sloten

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 28 november 2001 20:06 schreef aardbeix15 het volgende:
edit:
btw de chipset van mijn mobo kan ik niet vinden. Er zitten wel verdacht veel chips van SIS op en een Award bios. Verder 3 PCI sloten en 3 ISA sloten
Het is dus een of andere SiS chipset (zit geloof ik nu tegen een vergelijkbare Soyo 486 plank te kijken met SiS chipset). Typenr van de chip die het dichtst bij de socket zit is meestal chipsetnaam.

Maar goed, blijkbaar overbodig nu.

Oslik blyat! Oslik!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Topicstarter
tsja ik hoop dat de mods het nog kunnen waarderen (8 dagen na laatste reply toch nog reageren). Maar ik wilde jullei de uitkomst van dit vraagstuk niet onthouden.

Vandaag had mijn PCboer eindelijk zijn 8mb EDO gevonden op een stoffige plank. Ik kreeg er 2 stuks voor de prijs van f50,- :) (valt me alleszins mee).

Ik thuis gekomen hang de EDO (2x 8mb dus)bij het bestaande RAM (12mb) en ja hoor hij telt keurig door tot 28mb RAM!
Maar...... eenmaal bij de boot van windows95 aangekomen krijg ik allelei crashes van drivers die in het register staan etc. etc. etc. steeds instabieler :(

Ik denk ik doe het met alleen EDO en kijken wat i dan doet --> nix dus :(

jammer dus maar het moet dan wel FastPage RAM zijn geweest wat ik er nu in had zitten. Combo is instabiel en alleen EDO slikt is niet. Jammer dus maar ik ga weer verder met 12mb.

Gelukkig kan ik wel mijn geld terug krijgen als mijn pctje instabiel zou worden van EDO, ff terughalen die 50,- dus morgen.

okay vraagstuk opgelost.

• markvt
  • Laatst online: 22-08 14:34

markvt

Peppi Cola

FP - fastpage
waarschijnlijk 72 pins

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• WiXX
  • Laatst online: 23-07 10:26

WiXX

Kijk uit malloot een...

ik wee nie wat het wel is maar het is geen EDO denk ik want ik had op mijn pentium 100 (overgecloakt tot 120 doormiddel van jumper tweaken :)) nog geen eens edo. Dat waren nog wel eens tijden gewoon 120 harde knijters voor 16mb

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:09
Post es ff welke lettertjes en cijfertjes er op een van de chips op die modules staat. Meestal kan je er wel wijs uit worden.
http://www.chipmunk.nl/DRAM/ChipManufacturers.htm

Ik denk dat je hier wel wat aan hebt :)

edit:

Oh ja: -6 of -60 zegt nix over EDO of FastPage.
-6 of -60 geeft aan dat de chips een timing hebben van 60ns. Ik heb hier nog een broodbakje vol met 4MB SIMMs van Texas Instruments, allemaal fastpage en ook veel -60's ertussen.

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je goedkoop FP zoekt moet je snel op V&A kijken- http://www.tweakers.net/aanbod/produkt/11030/a

Iemad doet 32MB modules weg voor 40,- (en bij een 486 hoef je ze niet per 2 te plaatsen)

Oslik blyat! Oslik!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Topicstarter
Op donderdag 06 december 2001 22:34 schreef dion_b het volgende:
Als je goedkoop FP zoekt moet je snel op V&A kijken- http://www.tweakers.net/aanbod/produkt/11030/a

Iemad doet 32MB modules weg voor 40,- (en bij een 486 hoef je ze niet per 2 te plaatsen)
Thnx :) heb hem net gemailt....

btw. mensen die nog reageren met het is FP het is EDO. Het is dus definitief FP.

• Ignoramus
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-08 09:15
Je kan ook bij google ofzo op de type nummers enzo van je chipset op je mobo gaan zoeken, daarmee kun je uitzoeken welke chipset het is en waarschijnlijk ook de specs en/of handleiding.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf Workstation Server

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op maandag 26 november 2001 12:47 schreef Varienaja het volgende:

[..]

Kan je me zo een voorbeeldje geven van een 486mobo die support heeft voor EDO? Ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord. ;)

Zal dan toch wel kunnen... :)
Jep, ik heb er hier 1 draaien.. 486DX4@100, 64MB -EDO- ram, PIO4 IDE, epp/ecp lpt, enz.

Dit is dus één van de laatste 486 boards die al die functionaliteit heeft. Bij heeft een smc/umc chipset btw.

• GreenPictures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-12-2021

GreenPictures

Feestgraaf

Aanbod verwijderd

Hier hebben we Vraag & Aanbod op www.tweakers.net voor :)

Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis

Pagina: 1