[javascript] Form laten submitten in popup

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 11:31

Skef

Ik scheer.me

Topicstarter
Ik heb dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<form name='news' method=post action=index.php?table=news>

<button style="height: 28px; width: 28px;" name=action type=submit value=new onmouseover="this.style.cursor = 'hand'">[img]"new.gif"[/img]</button>

<button style="height: 28px; width: 28px;" name=action value=open onclick="openwindow()" onmouseover="this.style.cursor = 'hand'">[img]"open.gif"[/img]</button>

<input type=text>
en nog wat input-types...

</form>

Nu wil ik het zo maken:
Ik heb een aantal knoppies. Als ik op nieuw klik, moet ie in een popup posten... In een nieuw venster posten lukt me wel (gewoon een target in de form-tag), maar in een popup....

De bestandsnaam in de popup heet muteer.php, en moet bij de verschillende knoppies met een verschillend achtervoegsel aangeroepen worden... (dus: muteer.php?action=new, muteer.php?action=save & muteer.php?action=delete)... Voor het openen heb ik een aparte functie in een popup, dus dat blijft in dit geval buiten beschouwing...

Wie helpt me uit de brand?

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• SWfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Werkt popup een naam geven niet?
open("page", "name", options)

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Topicstarter
Op het moment dat ik dus submit, moet hij een nieuw venster openen en daarin posten...

En het bestand dat in dat popup-venster geopend wordt, is ook iedere anders (bij new is het muteer.php?action=new, bij save ?action=save, en bij delete ?action=delete)...

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

dus je hebt een popupwindow, met daarin een form?
of een popup window met in de parent window een form?

in het eerste geval zie ik geen problemen, in het tweede geval kun je de parent window benaderen via
code:
1
window.opener

en is het formulier te benaderen via:
code:
1
window.opener.forms[0].submit();

(evt via window.opener.document.forms[0].submit();) ff uit me hoofd )

echter Netscape op de mac ( en ws ook op de PC ) zal er niks mee doen.

"You're only as good, as what you did last week."

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Topicstarter
Ik heb een parent-window, en op het moment van posten moet ie een pop-up maken en daarin posten......

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:29
</li>

Waar het volgens mij op neerkomt is dat het eigenlijk niet mogelijk is :). Je kan een form wel laten submitten naar een ander window/frame maar om vervolgens de properties van dat window aan te passen is volgens mij niet mogelijk.

Oplossing 1: zelf een submit scriptje schrijven die alle values uit je form leest en die vervolgens een popup opent met daarin de URL waarin alle waardes zijn verwerkt (GET dus).

Oplossing 2: OnSubmit een popup openen en vanuit popup de values uit het form lezen. (Vind oplossing 1 persoonlijk mooier).

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Topicstarter
Op maandag 26 november 2001 12:09 schreef McVirusS het volgende:</li>

Waar het volgens mij op neerkomt is dat het eigenlijk niet mogelijk is :). Je kan een form wel laten submitten naar een ander window/frame maar om vervolgens de properties van dat window aan te passen is volgens mij niet mogelijk.

Oplossing 1: zelf een submit scriptje schrijven die alle values uit je form leest en die vervolgens een popup opent met daarin de URL waarin alle waardes zijn verwerkt (GET dus).

Oplossing 2: OnSubmit een popup openen en vanuit popup de values uit het form lezen. (Vind oplossing 1 persoonlijk mooier).
Hms... dat wordt dus nog wat..... Ik vind zelf oplossing 1 ook mooier (en dat is denk ik ook beter)... Maar nu zit ik nog met dat ?action=new/save/delete verhaal... (heb je daar toevallig ook nie een crea oplossing voor?)

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

ik neem aan dat je met PHP werkt ( aan je formulier method te zien )

dan zijn er natuurlijk wel wat oplossingen te bedenken:

• open nieuw window via javascript
• send variablen mee naar nieuw window
• lees deze uit via php
• submit het form

zoiets...

:)

Verwijderd

Op maandag 26 november 2001 12:47 schreef oh,when? het volgende:
ik neem aan dat je met PHP werkt ( aan je formulier method te zien )

dan zijn er natuurlijk wel wat oplossingen te bedenken:

• open nieuw window via javascript
• send variablen mee naar nieuw window
• lees deze uit via php
• submit het form

zoiets...

:)
Het probleem is dat het formulier die de popup moet openen helemaal dynamisch is, deze leest namelijk een database uit en kijkt welke velden een opgegeven tabel heeft. Deze moet hij vervolgens in de opgegeven tabel kunnen posten. Dus die variabelen kinnen niet van te voren gedefineerd worden.

snap ie?, (ps ik weet dit omdat skef (mijn collega) al 3 dagen naast mij zit op dit probleem te staren... en ik weet het ook niet :)

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Op maandag 26 november 2001 18:07 schreef aarninkron het volgende:

snap ie?, (ps ik weet dit omdat skef (mijn collega) al 3 dagen naast mij zit op dit probleem te staren... en ik weet het ook niet :)
misschien is een url posten iets? btw, als je al 3 dagen op een probleem zit te staren lijkt me dat je iets verkeerd doet. (no pun intended)

Pagina: 1