Toon posts:

Harder schijf probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik weet dat er al meerdere topics bestaan over dit onderwerp, maar mijn probleem is toch iets anders....

Ik had eerst een 20 gig schijf van seagate, deed het perfect en liet gewoon 20 gig zien....

Daarna had ik dees eruit gehaald en er een maxtor 20 gig ingezet.... maar deze geeft maar 8 gig aan....

hoe kan het dat ie mijn seagate wel ziet en mijn maxtor gedeeltelijk niet ?

Verwijderd

moet je even de schijf handmatig instellen in de bios.
en als dat niet werkt dan moet je win2k of XP installeren, die ziet de 20 gig schijf wel goed, ook al ziet je bios dat niet zo :)

greetz

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 14:13

Sick Nick

Drop the top!

Heb je niet gewoon met de jumpers dat ding beperkt tot 8 GB?
Je kan ze namelijk beperken voor het geval je oude biosen tegen komt :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb xp....

met fdisk ziet ie die schijf ook trouwens niet, en met optie 5 dan loopt ie vast... maar misschien lukt het wel met de bios aanpassen jah...

Thanks

Verwijderd

Topicstarter
sick nick,

dat kan misschien wel, maar ik heb precies die jumpers gezet zoals is aangegeven op dat ding ( als slave , want heb nog een hd erin zitten )

Verwijderd

anders mischien een bios update?
kan helpen. ookal zag hij die andere 20G schijf wel goed..

Verwijderd

Op maandag 26 november 2001 11:22 schreef DwiggeR het volgende:
sick nick,

dat kan misschien wel, maar ik heb precies die jumpers gezet zoals is aangegeven op dat ding ( als slave , want heb nog een hd erin zitten )
Heb je ze allebei op dezelfde IDE poort zitten?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik weet dat Seagate's een jumper hebben voor limit drive capacity. Hiermee is het zo dat maar een bepaald deel van de schijf aangesproken wordt.
Heeft die Maxtor ook een jumper?

Verwijderd

Topicstarter
die maxtor heeft 2 jumpers

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:36

Exirion

Gadgetfetisjist

Gelieve verder te gaan in je oude topic. Het is niet nodig om voor elk nieuw detail een andere topic te openen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.