HTML] Hoe een bestand te openen zonder het opslaan

Pagina: 1
Acties:

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Ik wist even niet hoe ik de topic moest omschrijven.. misschien kan een modje dat hier even doen.

De vraag is:

Ik heb op de zaak een access bestand gemaakt, werkt perfect, maar nu wil ik dat mensen er bij kunnen via de intranetwebsiteje (scrabble?)..dat ze hem daar kunnen openen.

Maar nu krijg je natuurlijk van de browser te horen, wilt u het bestand opslaan of van lokatie openen. Is dit te omzeilen..dus gewoon dat hij hem gelijk opend?

Ps: je kunt natuurlijk het vinkje aanklikken wat er bij dat venster staat van opslaan of openen van lokatie, maar liever niet..want als je dan es een keer een nieuwe image over een pc heen gooit, dan belt die gene weer naar de helpdesk..."hij doet het niet" :)

Hopelijk ben ik een beetje duidelijk..anders vraag het even..ik kijk vrij regelmatig hier.. bedankt!

Ps2: Search heb ik gebruikt...kon het daar niet vinden..

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Hmmm volgens mij moet je op zoek gaan naar
• webservertje installeren
• ASP voor beginners
• Access componenten

Dan kan je terug komen als je wat specifiekere problemen hebt (no offense)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:17

TheDane

1.618

ik denk dat topicstarter bedoelt dat ie automagisch die file wil openen vanuit z'n browser into access

dus dan moet je je internet file handlers instellen

ik weet zo 123 niet hoe 't met internet explorer moet .. in netscape kan je dat heel makkelijk instellen iig

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Thnx TheDane.. dat is dus precies wat ik bedoel. Alleen zit ik met 1 ding..ik wil dit niet instellen in explorer of navigator. Gewoon klik en je komt in dat acces filetje.

Nog even wat duidelijkheid:

- Het is een intranet pagina
- Staat niet op een webserver, maar gewoon een html filetje die je opend van iemand z'n pc.. (read-only) winnt
- Het is 1 domein, dus iedereen kan hem openen
- Het bestand staat met het volgende path naar de pc waar de html file ook opstaat.. //computername/d$/dir/*.mdb

Kijk als //computername/d$/dir/*.mdb getypt word in start->run.. gaat prima natuurlijk.. maar dit lijkt mij ook wel leuk als dit via de intranetwebpagetje kan..

Is dit mogelijk?

Ennuh drm.. als je geen antwoord weet antwoord dan niet oke?

• Janoz
  • Laatst online: 09:13

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je zult ALTIJD een vraag houden. Dat is maar goed ook. Stel dat er een mogelijkheid was om bestanden zomaar te openen op de client zijn computer, dan is het mogelijk om bijvoorbeeld een word document met macrovirus te laten openen bij een client zonder dat deze hier iets tegen kan doen! Dat onze grote vriend uit redmond hier anders over denkt is alleen maar angstaanjagend!

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• TheDane

TheDane

1.618

Op maandag 26 november 2001 15:46 schreef The Real Falcon het volgende:
Thnx TheDane.. dat is dus precies wat ik bedoel. Alleen zit ik met 1 ding..ik wil dit niet instellen in explorer of navigator. Gewoon klik en je komt in dat acces filetje.

Nog even wat duidelijkheid:

- Het is een intranet pagina
- Staat niet op een webserver, maar gewoon een html filetje die je opend van iemand z'n pc.. (read-only) winnt
- Het is 1 domein, dus iedereen kan hem openen
- Het bestand staat met het volgende path naar de pc waar de html file ook opstaat.. //computername/d$/dir/*.mdb

Kijk als //computername/d$/dir/*.mdb getypt word in start->run.. gaat prima natuurlijk.. maar dit lijkt mij ook wel leuk als dit via de intranetwebpagetje kan..

Is dit mogelijk?

volgens mij kan dat niet, want je zult clientside moeten bepalen wat je met dat filetje wil doen (niet iedereen heeft access geinstalleerd staan..) .. dus clientside instellen wat je met 't bestand wil doen, en dan kun je 't denk ik automagisch laten openen. (doet windows XP ook als je op een mp3 link klikt. (dus zonder popup window waarbij je moet kiezen of je wil openen vanaf locatie of eerst saven)

• TheDane

TheDane

1.618

Op maandag 26 november 2001 15:50 schreef Janoz het volgende:
Je zult ALTIJD een vraag houden. Dat is maar goed ook. Stel dat er een mogelijkheid was om bestanden zomaar te openen op de client zijn computer, dan is het mogelijk om bijvoorbeeld een word document met macrovirus te laten openen bij een client zonder dat deze hier iets tegen kan doen! Dat onze grote vriend uit redmond hier anders over denkt is alleen maar angstaanjagend!
de bedoeling is wel dat de gebruiker eerst op de link moet klikken ... dus inderdaad _niet_ automagisch laten openen bij opvragen van de website (is inderdaad erg eng!) maar wel automatisch 't bestand in de juiste applicatie openen.

Maar da's imho iets wat je clientside moet regelen ..

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:40

Basszje

Reisvaap!]

Op maandag 26 november 2001 16:37 schreef TheDane het volgende:

[..]

de bedoeling is wel dat de gebruiker eerst op de link moet klikken ... dus inderdaad _niet_ automagisch laten openen bij opvragen van de website (is inderdaad erg eng!) maar wel automatisch 't bestand in de juiste applicatie openen.

Maar da's imho iets wat je clientside moet regelen ..
En dat kan dus niet direct.

Je kan wel een webserver installeren en dan een binarywrite naar de browser doen moet een binary write, maar dat lijkt me ook erg ranzig .

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Op maandag 26 november 2001 15:46 schreef The Real Falcon het volgende:
:{ excuse me for misinterpreting your question

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
It's oke drm :).. Thanks every one... het ziet er naar uit dat ik maar gewoon lekker zeggen.. jongens effe luisteren! :).. NIET OP SAVEN DRUKKEN!!!!! :)

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:46

Super_ik

haklust!

het kan wel, op sommige paginas heb je van die word documenten of exel bestanden of pdfjes die ie direct opend in de browser, maar volgens mij is dat idd clientside en ergens ingesteld door het office setup gebeure ofso

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Pagina: 1