Toon posts:

right-click menu aanpassen

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beetje moeilijk om te zoeken.

Is hiervoor een reg-setting of iets dergelijks.
ik wil een software-entry in mijn rechtermuis-menu verwijderen?

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
met tweak UI kan je dat heel makkelijk doen
ten minste als je
NEW - word document enz enz bedoelt

voor de rest zou ik het ook wel willen weten
ik heb het namelijk met een Intel VGA kaart op mijn werk die die zut installeerd

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:40
Als je dat Send To - Desktop, enz bedoelt moet je bij Win98 in de map c:\windows\sendto wezen.
Daar ff een snelkoppeling toevoegen naar de map die jij wilt en klaar is <name> ;)

Verwijderd

Topicstarter
nee niet echt,

Bij een installatie is iets van "Picaview" geinstalleerd als Trial. Telkens als ik right-click doe, krijg ik de melding dat de Trial-period voorbij is, en ik "picaview" moet kopen of de-installeren. Alleen dat laatste gaat niet, aangezien ik het nergens kan vinden op mijn systeem :?

Dus dan ga ik het er maar uit "slopen"

• Darklance
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-05 07:40
Volgens mij bedoelen jullie dit.
ff opzoeken in het register:

HKEY_CLASSES_ROOT\*\shellex\ContextMenuHandlers
HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shellex\ContextMenuHandlers
HKEY_CLASSES_ROOT\Folder\shellex\ContextMenuHandlers

Verwijderd

Wanneer je meer op zoek bent naar een manier om je contextmenu écht aan te passen, kun je eens een kijkje nemen in "Mapopties" in het Extra (of Tools :?)-menu van je Windows Explorer. Selecteer het tabblad "Bestandstypen" en zie daar alle bij je computer bekende bestandsextensies. Je kunt hier zelf acties aanhangen of bestaande aanpassen.

Een voorbeeld:
Dubbelklikken op "Mijn computer" normaliter open je dan "Mijn computer", echter ik vind het handiger wanneer je met deze actie de optie "verkennen" start. 't Zijn de kleine dingen die het doen :)

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Hoi,

je topic voldoet niet aan de eisen die staan beschreven in [topic=331522/1/100] . daarom gaat deze op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.