Toon posts:

Geluids kaart voor instrument.

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Welke geluids kaart kan ik het beste nemen als ik er een instrument (Bass Gitaar) op aan wil sluiten.

Ik heb een Terratec gezien:
Terratec EWA64 XXL Maar deze is Fl 2.199,- (een beetje veel)

Ik heb ook een Soundblaster gezien:
SoundBlaster audigy platinum EX Fl 699,- (een stuk goedkoper maar deze zouden niet zo geweldig zijn i.c.m. een instrument)

Iemand ervaring of surgesties?

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 05:11
Terratec zou heel goed moeten zijn wat zulke dingen betreft. Ze hebben ook goedkopere hoor, effe zoeken dus. :)

.... Ik weet het ook niet

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

[spam]
*kuch* *kuch* Ik heb nog een Terratec AWE64 XL 64MB liggen hier. Nieuw kost ie Fl 2100,00 maar heb hem over.. De kaart gaat weg voor Fl 350,00 Met veel software erbij (orgineel) *kuch* *kuch*. Mailadres staat in mijn profile!
[/spam]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
De nieuwe Terratec 6-Fire 24/96 is een hele goede kaart, en hij kost minder dan de Audigy (adviesprijs 499 DM).

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 26 november 2001 11:12 schreef Merely het volgende:
[spam]
*kuch* *kuch* Ik heb nog een Terratec AWE64 XL 64MB liggen hier. Nieuw kost ie Fl 2100,00 maar heb hem over.. De kaart gaat weg voor Fl 350,00 Met veel software erbij (orgineel) *kuch* *kuch*. Mailadres staat in mijn profile!
[/spam]
En dit is inclusief de console die je in een 5.1/4 disk slot moet schroeven? (bij SB heet hij Live Drive)

Afbeeldingslocatie: http://www.terratec-nl.com/products/mwave/microwave_pic.gif

PS. Je email is niet zichtbaar in je profiel.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Yep... inclusief die 5,25 bay. Maar heb al een mailtje via je ICQ gestuurd. Het forum is hier namelijk niet voor bedoeld, maar aan de nadere kant is dit wel indirect een advies c.q. oplossing van je probleem. Daarom ook *kuch* *kuch* >:) Hij is helemaal compleet!

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-07 13:01

Flotter

Pelipper!

Die TerraTec EWS64 is wel een ISA-kaart, dus hij past niet op alle moderne mobo's...

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• Dr. RiPsaw
  • Niet online
Euhm, hoe wil je je basgitaar eigenlijk aan gaan sluiten? Direct inpluggen zonder mengpaneel/versterker? Dan kun je net zo goed een elcheapo kaartje kopen en hem gelijk opblazen.
Mogelijkheden voor inpluggen (bas)gitaar:
-via mengpaneel
-microfoon voor versterker
-line-out/aux vanaf versterker

En ga je dan nog eens afvragen welke geluidskaart het beste is. Met een audigy zou je in principe al bijvoorbeeld vanaf een mengpaneel heel goed kunnen opnemen.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Ik zou er een mengpaneel tussen hangen, dan netjes op line-niveau in iedere behoorlijke soundcard steken.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

inderdaad de xfire 24/96 of ewx 24/96. audigy/alle andere soundblasters zijn kut met opnemen

Verwijderd

Ik heb eens een electrische gitaar aangesloten gehad aan de audigy platinum. Werkt als een zonnetje. Paar instrumenten uit de wavetable erbij gemixt, en gelijk een hit :P.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op vrijdag 31 mei 2002 21:19 schreef TeslaMaster het volgende:
Ik heb eens een electrische gitaar aangesloten gehad aan de audigy platinum. Werkt als een zonnetje. Paar instrumenten uit de wavetable erbij gemixt, en gelijk een hit :P.
Welkom bij de thuisstudio :Y)
zoiets zou je kunnen doen..ik zou iig een groot dynamisch bereik nemen.. bass is immers toch net weer anders dan gitaar.

Btw, ik zou zowieso kijken met een kaart met lage latency..
misschien doe je er nu niets mee, maar als je weer meer dingen ontdenkt is het maar wat handig als je alle leuke opties en beetje goedwerkend erop zit!

dus zorg voor
goeie s/n (minimaal 85dB)
lage latency (voor softsynths enzo)
goeie convertor chips (ad/da) voor kwaliteit :)
hoog dynamisch bereik.. (voor lekker veel input)
Asio ondersteuning.. (voor cubase enzo)

ik weet niet wat je ervoor wilt betalen.. maar kijk eens naar dezelfde kaart die ik binnenkrijg zometeen :
http://www.egosys.net/main.html

waveterminal 2496 (geen midi (optional))
kost bij http://www.musicstorekoeln.de 269 euroos
(bij feedback 319 euroos)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
Ouwe }:O , hebben we niet veel meer aan ;)

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op vrijdag 31 mei 2002 21:24 schreef arjanscholl het volgende:
Ouwe }:O , hebben we niet veel meer aan ;)
geneens gezien hahaha :D

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

TerraTec EWX 24/96, en dies niet eens zo duur (ongeveer 200 euro). Dan kan je gewoon een jacksnoer van je line-out van je versterker in je kaart proppen. Je moet er alleen een grote-jack->stereotulp verloopstekker tussen zetten (ongeveer 3 euro). Perfect geluid. En hijs nog XP compatable ook.

• Dr. RiPsaw
  • Niet online
Topic is ver over datum......
Pagina: 1