Toon posts:

[win95] Analoog modem haakt af met inbellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in bezit van een p200 en een 486 (compaq prolineaa 4100 DX-4/100 24mb 631mb HD, win95) Nu heb ik tot voor kort altijd geinternet met m'n p200 via een analoog modem (Dynalink 1456 PH-L 56k6 (lucent winmodem)) Bij wijze van experiment wilde ik de 486 als proxy gaan gebruiken en met m'n p200 via de proxy internetten. Ik heb het freeware programmaatje Proxyplus daarvoor gevonden, draait onder windows en dat heb ik nodig gezien mijn modem een WIMODEM is. Freesco etc. werkt dus niet. Nu komt het. Netwerkkaart geinstalleerd in de 486, werkt prima, daarna Modem erin, ook geen fout meldingen. Geeft ook keurig uitgebreide info terug wanneer je daarom vraagt in Configscherm>modem. Wanneer ik echter wil inbellen, haakt ie kort na het draaien van het nummer af met een in gesprek toon. Ik dacht dat het misschien aan een IRQ conflict lag, dus ik heb in het BIOS IRQ 10 (was vrij) aangewezen voor het mode, (stond eerst op 11 samen met de videokaart) Hielp echter geen moer. Alle software van modem en bios zijn van de laatste versies. Wie helpt?

Verwijderd

WinRoute gebruiken! Dat werkt zowiezo met interne (WINModems)
Ik dacht dat die Interne modems liever een irq 3 of 4 hadden... Ik kan me vergissen... maar dat lijkt me wel de aangewezen plek om eerst eens naar te kijken...
Heb je wel de juiste driver geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Driver is de laatste versie, zo ook BIOS versie van de Prolinea. Het probleem heeft nog niks met het proxy programmaatje te maken, (dat komt over een week ofzo wel weer hier teug :) ) Ik kan zowieso niet inbellen met m'n modem naar m'n provider. Je hoort 'm het nummer draaien, daarna hoort ie eigenlijk contact te leggen met m'n ISP, maar hij breekt dus meteen af met de melding dat de lijn bezet is (hoor je ook trouwens). Voor de duidelijkheid, dat issie dus niet. Is precies dezelfde draad/lijn waar het modem, toen ie in m'n p200 nog zat, over werkte...

• Liggie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2022
Op maandag 26 november 2001 11:22 schreef RCy2k het volgende:
WinRoute gebruiken! Dat werkt zowiezo met interne (WINModems)
Ik dacht dat die Interne modems liever een irq 3 of 4 hadden... Ik kan me vergissen... maar dat lijkt me wel de aangewezen plek om eerst eens naar te kijken...
Heb je wel de juiste driver geinstalleerd?
Dan moet je wel een oude versie van winroute gebruiken want de nieuwe versie draait niet op een 486

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals, het gaat niet om de proxysoftware, zover ben ik nog niet, ik moet eerst m'n modem fatsoenlijk aan de praat krijgen...

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:53

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->IT

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Topicstarter
Ik was m'n topic al kwijt...Dit lijkt me trouwens toch echt een hardware probleem, maar goed, You're the boss!Dus nogmaals, wie o wie helpt me...?
Pagina: 1