Traceroute met maar één hop, klote netwerk-config?

Pagina: 1
Acties:

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 14:12
Op m'n werk heb ik een tracert naar een computer gedaan in een ander gebouw, 100 meter verder. Dan krijg ik eerst een x.x.x.254 adres en daarna meteen die computer.

Betekend dit dat er maar één router ofzo tussenzit en er dus gruwelijk veel verkeer over het netwerk gaat als ik iets naar de computer naast me kopieër? Er staan in elk gebouw namelijk behoorlijk wat computers op een 10Mbit netwerk die allemaal de muur in gaan.

Maar als je de muur in gaat en je komt bij een router en daarna gaat één kabel naar een router in het andere gebouw, moet je toch al twee hops/tussen-addressen zien?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Er hangt dan maar 1 router tussen. Als het een geswitched netwerk is, kan dit prima. Een glasvezeltje of een andere oplossing tussen de twee gebouwen kan op zich prima met 1 router. Het wil zeker niet zeggen dat het een slechte oplossing is, zeker omdat je verder weinig info over het netwerk geeft. Je hebt best kans dat er in alle twee de gebouwen een switch staat die met elkaar verbonden zijn door middeln van een glasvezeltje... En dan staat er nog een router tussen voor het routeren van subnetten. Door die subnetten kun je het verkeer op de glasvezel een beetje beperken, zodat het nog allemaal redelijk vlot blijft gaan.

Verwijderd

Op maandag 26 november 2001 10:53 schreef teigetjuh het volgende:
Er hangt dan maar 1 router tussen. Als het een geswitched netwerk is, kan dit prima. Een glasvezeltje of een andere oplossing tussen de twee gebouwen kan op zich prima met 1 router. Het wil zeker niet zeggen dat het een slechte oplossing is, zeker omdat je verder weinig info over het netwerk geeft. Je hebt best kans dat er in alle twee de gebouwen een switch staat die met elkaar verbonden zijn door middeln van een glasvezeltje... En dan staat er nog een router tussen voor het routeren van subnetten. Door die subnetten kun je het verkeer op de glasvezel een beetje beperken, zodat het nog allemaal redelijk vlot blijft gaan.
yup mee eens... 1 hop zegt niks over de kwaliteit van het netwerk.... als er gebruik wordt gemaakt van een switches met vlans en een lollypop-router is het (misschien) nog wel een betere oplossing dan 10 routers

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 14:12
okay, thanks, dat wilde ik even weten! :)

Als er mensen zijn met andere ideeën, blijf ik dat graag horen natuurlijk! 8-)

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.