[nbfw] Hoe installeer ik de patch?

Pagina: 1
Acties:

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik had hier een goed draaiende samba configuratie. Zelf gecompiled, versie 2.2.2. Toen heb ik de patch ervoerheen gepatched, maar dan krijg ik allemaal *.rej files. In de handleiding staat wel dat het dan niet goed is gegaan, maar hoe voorkom ik het?

Of weet hier iemand waar je de binaries van samba met nbfw voor RedHat 7.2 kan vinden?

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:42
Heb je een schone sourcetree gebruikt?
Heb je de patch voor de juiste versie sourcetree gebruikt?

Leg eens uit precies wat je gedaan hebt. welke versies.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op maandag 26 november 2001 10:36 schreef nitenite het volgende:
Heb je een schone sourcetree gebruikt?
Heb je de patch voor de juiste versie sourcetree gebruikt?

Leg eens uit precies wat je gedaan hebt. welke versies.
Ik heb versie 2.2.2 van samba gedowned. Toen:
./configure
make
make install

Dan smb.conf ge-editted. Toen draaide samba goed.

Daarna de nbfw gebruiksaanweizing gevolgd. Met de nbfw patch 0.39 voor samba 2.2.0. Maar de forwarding doet het dus niet. Want bij het compilen krijg ik allemaal *.rej files. Of ligt dat aan nbfw voor 2.2.0 en samba 2.2.2??

Verwijderd

Een patch voor 2.2.0 kun je niet zomaar loslaten op 2.2.2 . Ten tijde van het verschijnen van de patch voor 2.2.0 wist men waarschijnlijk nog niet dat er een 2.2.2 kwam, laat staan hoe die er uit zag. Oplossing: de goede patch zoeken.

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 22:04

Gertjan

mmmm, beer...

Ten eerste moet je wel de goede versie van nbfw voor de goede versie van samba hebben. Als ik het goed heb is de laatste versie van nbfw nu 0.4.0, deze is geschikt voor samba 2.2.1a.

Ten tweede moet je de source van samba patchen, en niet het geinstalleerde programma. Dus eerst patchen, dan ./configure, make en make install.

Staat allemaal in de documentatie van nbfw en samba ...

Suc6, Gertjan