Toon posts:

Is dit het werk van een worm virus???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg een mailtje van mijn ADSL provider dat iemand een abuse vanuit mijn pc heeft gemeld. In zijn firewall logfile stond namelijk het volgende
"The firewall has blocked Internet access to your computer (HTTP) from 62.131.xxx.xxx (TCP Port 4875) [TCP Flags: S]."

Ik heb overal op gezocht naar dit poortnummer maar vind er geen informatie over. Wel heb ik in verschillende logfiles van webservers dit zelfde poortnummer gezien.
Weet iemand of dit misschien een worm virus kan zijn.
Ik gebruik Win2000 Advance Server met IIS en nog geen service packs. :?

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 15:09

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

gauw gauw service pack en hotfix en goeie scanner laten lopen. ISS is errug in trek bij wormpjes

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

ja zonder patches zou je weleens nimda of codered kunnen hebben... zoek ff op de microsoftsite ( support.microsoft.com ) naar info over deze worms. als je besmet bent, clean je server zoals beschreven en installeer sp2 voor win2k (behoorlijk stom dat je dat niet hebt gedaan, zeker wanneer je iis draait; ongeveer 10 miljoen waarschuwingen voor geweest)

en logisch dat je niks vind op poortnummer... je connecte naar poort 80 van zijn pc waarschijnlijk vanaf een random poort (48xx)

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen heb ik SP 2 al eropgezet. Ik had de server net die dag opnieuw ingericht en nog geen service packs geinstalleerd.

Verwijderd

oh ok...

maar controleer wel ff voor nimda enzo... als je besmet bent zal je waarschijnlijk nog een keer moeten installeren (aangezien je daarna nog een patch hebt geinstalleerd, en ik dacht dat dat problemen gaf met verwijderen)

succes