Toon posts:

Pioneer DVD-ROM 116

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
eeuwwm... heb pas een nieuwe computer.. alleen nu doet m'n DVD-ROM het opeens niet meer.. hij leest geen cd-roms..
hij is niet kapot ofzo.. want als ik gewoon onder DOS opstart met CD-ROM support dan leest ie gewoon iedere cd-rom die ik erin dauw..
m'n OS is WinXP Pro.. en hij heeft het dus ook gewoon gedaan.. maar opeens deed ie het niet meer.. ik dacht dat het lag aan het flashen van m'n bios.. wat me trouwens sterk lijkt.. maar iig.. heb m'n originele bios er weer opgezet en nu doet ie het nog niet :( heb ook nog nieuwere VIA 4in1 drivers geinstalleerd, mocht ook niet helpen..
alles geformateerd en opnieuw geinstalleerd ook niet..

ik heb um op Primary Master staan.. op Sec Master zit m'n brander.. een plextortje.. iedereen die nu denkt wat een sukkeeel.. je DVD-ROM op primary master :? ik heb RAID :)
misschien heeft iemand hetzelfde gehad en weet een oplossing? zou ik errug blij mee zijn.. het dingetje is nog niet eens een maand oud..

Verwijderd

Hmmm al eens geprobeert om dma aan of uit te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
hmmsz.. maja.. hij zou het toch moeten doen onder DMA mode.. zoniet is er toch wel wat aan de hand of niet? als DMA het niet doet? heeft ie dan iets van een conflict met een ander apparaat ofzo??