Toon posts:

Maxtor 40 Gb niet/verkeerd herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn nieuwe 40 Gb Maxtor schijf (740x) wordt niet of verkeerd herkend door mijn mobo (MSI K7T266 Pro2).

Ik heb verschillende settings op mijn hdd geprobeerd (master/slave/CS), maar de schijf wordt:
1- niet herkend
2- herkend als zijnde 33 Gb
3- herkend als zijnde 40 Gb, maar als slave op de primary IDE-controller, terwijl het de enige schijf is die is aangesloten.
De schijf is op beide connectoren van de meegeleverd ATA100-kabel aangesloten geweest, maar ook dit hielp niets.

Heeft iemand meer ervaing hiermee? Hoe kan het dat de schijf als slave wordt herkend, ook als deze middels jumpers keihard op master is gezet?

Bedankt alvast voor de replies

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:39
dat heb ik ook, mijn 40 GB maxtor disk word maar als 33 gb herkend in de bios. het kan er niet aan liggen dat de bios geen 40 GB ondersteund, want er zit ook al een western digital 40 GB in

die maxtor pakt ie niet als 40

Catch a smile out there!

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:52

Paladin

Play Ball!

zelfde probleem hiero met 80 gig wordt maar 10 gig herkent is echt heel vaag probleem men zegt dat je gewoon format c in moet toetsen dat ie het dan wel doet maar heb het hier nog niet kunnen vinden ga vannavond met partition magic aan de gang. Het schijnt btw een beetje een via chipset probleem ofzo te zijn hoorde ik van iemand :(

vind het maar zwaar zuig

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-04 09:04

MRic3

Of praat ik weer poep?

fff de search gebruiken gasten en dan merk je dat maxtor daar een tooltje voor heeft maxblast ofzo (dit zeg ik uit mun geheugen zonder dat ik een maxtor heb maar dit probleem al TIG keer voorbij heb zien komen)

verder zijn er ook nog wat topics geweest over formateren met FAT32 NTFS en die 32/33Gb enzo... suc6

If the world didn't suck, we would all fall off!!!