Toon posts:

inloggen op Novell 6 server achter ADSL/planet..?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi allen,

ik het het volgende situatie:-

- thuis internet via ADSL Planet Internet en deze gaat direct naar mijn PC1 met Windows XP.

- PC2 novell 6 server thuis draaien en wil ik graag vanuit mijn werk daarop kunnen inloggen? is dat mogelijk? en hoe???

via de kabel is het wel wat makkelijker denk ik.

Verwijderd

Je kunt port 523 open gooien op je Netware server, maar dat is de 'quick & dirty' manier. Eleganter is het om met behulp van bv BorderManger een VPN te maken naar huis toe, en via deze weg in te loggen.

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op maandag 26 november 2001 11:15 schreef Rosink het volgende:
Je kunt port 523
+1 :+

Verwijderd

oeps :o

Verwijderd

Topicstarter
heeft ADSL wel een vaste IP ???

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
in Nederland over het algemeen wel ja.

Verwijderd

Port forwarding op windows XP (indien XP dit ondersteund) anzetten voor poort 524 en 427. Indien je meerdere IP addressen hebt kun je ook gewoon 1 IP address aan je netware server toewijzen.

Verwijderd

Ik heb mijn Netware 5.1 server direct aan internet hangen, deze krijgt een dhcp release van de chello server dmv dhcpclnt.nlm.
Op deze server staat Bordermanager geinstalleerd, op mijn server staat staat de poort voor in te loggen open, dus ik kan van buitenaf inloggen op de server, tevens kan ik het scherm overnemen.

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op dinsdag 27 november 2001 15:15 schreef caddy99rr het volgende:
Ik heb mijn Netware 5.1 server direct aan internet hangen
Leuk, maar dat gaat je met (MXstream) ADSL waarschijnlijk niet lukken. Daar heb je een PPTP client voor nodig, en die heeft NetWare niet.. :)
Pagina: 1