CSS inladen met JavaScript...

Pagina: 1
Acties:

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Dames en heren,

Ik heb in HTML een website gemaakt waarin de gebruiker verschillende style sheets kan kiezen en toepassen in de site. Ik heb het al zo ver voor elkaar (ik ben newbie met javascript :) ) dat ik in een cookie één van de vier stylesheets op kan slaan en dat ik uit het cookie kan uitlezen welke style sheet er gekozen is. Nu komt het probleem: ik wil in elke header van elke pagina op de site een javascriptje laten kijken welke style sheet er geselecteerd is en dat hij deze dan ook daadwerkelijk inlaad.
Dit laatste doet ie dus niet. Het moet per se JavaScript zijn want het mag geen PHP, ASP, CGI of wat ook zijn. Het moet een combinatie zijn van HTML en JavaScript.

Wie helpt mij uit de brand?
(ik hoop dat mijn uitleg een beetje duidelijk is ;) )

• SWfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
document.writeln("standaard-html-code-om-css-te-linken");

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

"You're only as good, as what you did last week."

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Op maandag 26 november 2001 11:48 schreef oh,when? het volgende:
misschien is het volgende artikel handig?

Alternative Style: Working With Alternate Style Sheets by Paul Sowden

:)
Dat is zeker wel een handige link... :)
Ik ben het nu aan het lezen en ik hoop dat ik er iets mee kan maken.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:35

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

als je je external stylesheet in de link tag een ID meegeeft kun je gewoon document.getElementById('ID_van_LINK_naar_external_stylesheet').src = 'andereCssFile.css' doen, en dit in een functie verwerken.

zo kan je dynamisch je stylesheet wijzigen.

werkt in msie5+ (msie4 misschien ook , niet getest, maar dat moet je dan met document.all doen) en waarschijnlijk ook in mozilla.

in msie5 wil het nog wel misgaan met dynamische content waarvan de styles niet meeveranderen

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen