Ik wil een nieuwe pc gaan bouwen (server/huiskamer enzo
, deze wil ik zo muisstil willen hebben. De specs waaraan ik denk zijn een 1GHz (duron/celeron?) met een Radeon 7500 kaartje. Wie kan me adviseren met kast, moederbord, HD, CDrom enzo welke stil of zeer stil zijn?
De Seagate Barracuda IV is heel erg stil (ik hoor hem niet)
en het mobo zelf zal geen geluid maken lijkt me
en het mobo zelf zal geen geluid maken lijkt me
Pas wel op met je moederbord dat er geen geluidskaart on-board zit, die maakt een hoop herrie 
Ik zou in ieder geval ook geen force-feedback muis nemen, dat getril..
[excuus mode]Sorry, erg flauw.....
Ik zou in ieder geval ook geen force-feedback muis nemen, dat getril..
[excuus mode]Sorry, erg flauw.....
Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P
Celeron met een S3 kaartje?
Je zegt moet zijn server, maar je geeft gewone pc-specs
Ik zou gewoon een paar geluidsabsorberende matten kopen sim-pel
Je zegt moet zijn server, maar je geeft gewone pc-specs
Ik zou gewoon een paar geluidsabsorberende matten kopen sim-pel
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.
Ik wil hem graag ook wel is toepassen als huiskamer pc (daarom de andere specs >:)>:) Anders zou ik de server in de kast zetten, dan hoor je hem ook niet. Maar als ik DVD's/MP3's afspeel, wil ik alleen daar het geluid van horen
Neem een systeemkast met een voeding-fan die voorzien is van een temperatuur sensor. met deze kasten hoor je je voeding bijna niet.
De Celeron2 (boxed) komt met een redelijke grote heatsink met fan die je ook praktisch niet hoort (fan draait op ca 2500 rpm).
Verder zijn er verschillende zeer stille harddisks, ikzelf heb een samsung 60gb (5400Rpm) drive en die hoor je dus amper.
verder zou je eventueel je systeemkast weg kunnen bouwen in een houten bekisting met isolatie (18mm spaanplaat + 20mm piepschuim aan de binnenkant).
Ikzelf heb ooit eens zo'n kast gebouwd toen ik nog een 24/7 bbsje draaide in mijn slaapkamer.. :-) uiteraard moet je in dit geval wel rekening houden met goede ventilatiegaten :-)))
De Celeron2 (boxed) komt met een redelijke grote heatsink met fan die je ook praktisch niet hoort (fan draait op ca 2500 rpm).
Verder zijn er verschillende zeer stille harddisks, ikzelf heb een samsung 60gb (5400Rpm) drive en die hoor je dus amper.
verder zou je eventueel je systeemkast weg kunnen bouwen in een houten bekisting met isolatie (18mm spaanplaat + 20mm piepschuim aan de binnenkant).
Ikzelf heb ooit eens zo'n kast gebouwd toen ik nog een 24/7 bbsje draaide in mijn slaapkamer.. :-) uiteraard moet je in dit geval wel rekening houden met goede ventilatiegaten :-)))
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Welke merk/type kast komt hiervoor in aanmerking?
Die Cyrix is zeker niet interessant, je moet dan teveel performance inleveren tav. een 'simpele' celeron... Die vind ik al een bietje het minimale
Pagina: 1