Linux textfile in een <textarea>

Pagina: 1
Acties:

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:21

Cyphax

Moderator LNX/AI
Topicstarter
Ik zit een beetje met de vraag van "waar post ik dit??" maar gezien de context lijkt ie me hier wel toepasselijk?

Het probleem is als volgt: we maken een project waarin we een dynamische pagina moeten maken middels (jaja): SHELLSCRIPTS en CGI... lekker efficiënt, maar ze willen 't hier gewoon met bash.
Ik heb een scriptje dat een file opent en in een textarea dropt. Het relevante regeltje ziet er dan zo uit:
code:
1
2
3
echo "<textarea cols=80 rows=25>"
echo -n `cat $WWW_Path/$WWW_File`
echo "</textarea>"

Dat gaat gewoon wel (de 2 variabelen komen uit de querystring btw) maar er is 1 probleem mee... het zijn bestanden op die server (Red Hat 6) en er zitten dus geen (voor een textarea control ofzo) herkenbare linefeeds/CR in. Met als gevolg dat alle tekst netjes achter elkaar komt te staan in die box, een beetje hetzelfde wat je krijgt wanneer je zo'n bestandje in Notepad zou openen.
Dit gaat dus in IE5 niet goed, maar op de server zelf met Netscape doet ie het precies zo...
Hoe kom ik daar nou vanaf? Ik wil graag een beetje die tekst op fatsoenlijke manier kunnen editten enzo :)
Thanks in advance :)

Saved by the buoyancy of citrus

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-09 22:36
Kun je niet met een regular expression die newlines vervangen door \n?
Er moet toch wel iets inzitten dat een nieuwe regel aangeeft?

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

* drm heeft niet zo veel verstand van bash maar denk het volgende:

Kun je op de string die opgehaald wordt uit het bestand niet eerst een regex of andersoortige replace doen, dat alle LF/CR pairs wel goed geplaatst worden :?

Hoe zat het ook al weer...
*x systemen: \n\r
Windows systemen: \n
Mac systemen: \r\n ofzo :?

hth ...

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

misschien toch een id om dit naar NOS te verplaatsen?

* D2k weet ook net hoe je die output kan formatten

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:21

Cyphax

Moderator LNX/AI
Topicstarter
Op maandag 26 november 2001 09:54 schreef D2k het volgende:
misschien toch een id om dit naar NOS te verplaatsen?

* D2k weet ook net hoe je die output kan formatten
Als ie daar beter past... of beter nog: als ze 't daar weten :D

Ik heb overigens de oplossing die kaandorp en drm aandroegen geprobeerd vorige week (ik loop er al een paar dagen mee rond) maar tot nog toe zonder succes :(

Saved by the buoyancy of citrus

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Op maandag 26 november 2001 09:57 schreef Cyphax het volgende:

[..]

Als ie daar beter past... of beter nog: als ze 't daar weten :D

Ik heb overigens de oplossing die kaandorp en drm aandroegen geprobeerd vorige week (ik loop er al een paar dagen mee rond) maar tot nog toe zonder succes :(
Je zou kunnen proberen de string eventjes uit te pluizen door er gewoon een binary (in hex format, ofcourse) dump van te maken, zodat je precies kan zien _welke_ characters aangeven wat de volgende regel is. Op die manier kom je er in ieder geval achter hoe de regels gescheiden zijn.

Dan moet een replace toch niet zo moeilijk meer zijn (want volgens mij is een \n, 0x13 genoeg)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1