Toon posts:

kt7a-raid bios

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zit te denken om bios te flashen alleen waarschuwen ze ervoor dat alle data op mijn raid configuratie verloren kan gaan. Aaangezien ik bij elkaar 60 Gb aan zooi >:) heb (mp3,divx, enz)en deze graag behouden is mijn vraag of er mensen zijn die de bios al hebben geflashed en of ze problemen hebben gehad. Als idt het geval is moet ik maar een beginnetje maken met back-uppen :'(

• LAN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

LAN

Bios geflasht, geen problemen gehad.

Verwijderd

Ik heb dan geen k7a maar een kg7-raid en daar heb ik geen problemen mee gehad na de flash.. maar heb die melding ook niet gehad hoor

Verwijderd

Het probleem is met de driver/BIOS versie van Highpoint, maar alleen als je echt in RAID draait.
(2 harde schijven dus minimaal op de HPT, in een RAID array)

Als je alleen maar één of meer harde schijven op de HPT controller hebt zitten, die niet in een RAID Array staan, blijft de data gewoon bewaard. Je moet dan alleen de HPT drivers updaten.

Je moet even kijken welke versie je nu hebt, als dat al versie 1.11 is, heb je geen problemen. Mits je de ooficiele Abit BIOS gebruiken gaat. De oude versie was bijvoorbeeld 1.03B, die RAID data kun je niet lezen met een hogere versie. Je kunt het tijdens het opstarten zien in de HPT BIOS.

Heb je wel een RAID Array, en ga je naar een hogere HPT versie, zul je alles moeten backuppen op de één of andere manier, dan de BIOS en drivers opdaten, een nieuwe RAID Array aanmaken maken, en de data restoren van de backup.

• Laszlo
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08-2024

Laszlo

Grrrrrr....

Heb een kt7a raid geen problemen gehad met flashen. Wel een keer een corrupte stripe set gehad. Bij http://go.to/kt7faq heb ik gelukkig een programmaatje kunnen downloaden (raidrb.zip), die dat probleem verhielp.

specs

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is met de driver/BIOS versie van Highpoint, maar alleen als je echt in RAID draait.
---------------------------------------------------------

Hmmm, daar was ik dus al bang voor. Ach ja, zo wordt je wel gedwongen om de harde schijven op te ruimen :(

Verwijderd

Mhh,
dat was dus minder goed nieuws begrijp ik.

Maar zie het inderdaad als een verhuizing, een duwtje in de rug om van die oude overbodige troep af te komen. ;)

Zet die MP3 spullen lekker op een CD, dat ruimt prima op. Er passen een stuk of 250 op een CD of zo. Dat valt dan weer wat tegen als je daar 50 Gb van hebt, oeps ......

• LAN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

LAN

Op maandag 26 november 2001 10:59 schreef MicNic het volgende:
---------------------------------------------------------

Hmmm, daar was ik dus al bang voor. Ach ja, zo wordt je wel gedwongen om de harde schijven op te ruimen :(
Geen zorgen, ik heb een bios upgrade gedaan op een machine met raid config. Geen problemen gehad. Alhoewel ik me nu wel even achter m'n oor ga krabben, ik wist niet eens dat er problemen veroorzaakt konden worden.

Verwijderd

Nou, Abit heeft al een ruime tijd Biossen met HPT versie 1.11 in plaats van de oudere versies.

De ZT was geloof ik de laatste met 1.03b, alle nieuwere versies hebben al de 1.11 versie.
Pagina: 1