Toon posts:

2 Hubs + ADSL [Getweaked Alcatel] Modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had ff een vraagje: ik heb een netwerkje op 1 hub-switch 5 ports: 4 down(waar de compu's aan hangen) en 1 up (Waar het ADSL Modem/Router) in zit. Kan ik een 2e 8ports hub/switch (10/100 mbit) aansluiten door 1 down port van de 5 ports hub vrij te maken en daar een kabeltje in te doen die naar de up-link van de andere hub/switch gaat (8ports). Kunnen de computers (die in de down van de 8 ports hub) dan meegenieten van de LAN maar ook van het Inet, als ik op de Modem met DHCP ip adressen toewijs? of zal het modem die andere hub/switch niet eens "zien"

BTW Sorry als ik in het verkeerde forum zit, maar het hangt tussen n00b en Pro en in de search kon ie niets vinden

LaT0rz PaSqUaLe

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

PaSqUaLe; quote uit de FAQ :
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.
Voor de rest past 'ie beter in [forum=19]

Braaikamer - Smoke&BBQ

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Volgens mij kan dat, met een crosscable. Ik ga es zoeken.

[edit]

Met de search gevonden:
Anyway, als je twee hubs wil gebruiken:

1. Crosslink tussen de hubs met de kabel in de gewone porten (dus niet uplink)
2. Gewone kabel (die je ook voor verbinding hub > computer gebruikt) bij een van de hubs in de uplink douwen.

DIT IS MIJN WEBSITE